BAİBÜ’nün Düzenlediği Resim Yarışmasının Seçici Akademik Üyelerinden “Görsel Sanatlar Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar” Söyleşisi

    Ülkemizdeki genç sanatçıları desteklemek ve çağdaş Türk sanatına katkı sunmak amacıyla Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nce 2’nci kez düzenlenen Üniversite Öğrencileri İçin Resim Yarışması’nın seçici akademik kurul üyeleri, “Görsel Sanatlar Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar” konulu söyleşiye katıldı.

    İzzet Baysal Abant Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde gerçekleştirilen söyleşiye, yarışmanın seçici kurul üyeleri; Bursa Uludağ Üniversitesi’nden Prof. Dr. Ahmet Şinasi İşler, Mersin Üniversitesi’nden Prof. Dr. Nurseren Tor, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nden Prof. Dr. Orhan Taşkesen, Erzurum Atatürk Üniversitesi’nden Prof. Dr. Muhammet Emin Kayserili, Ege Üniversitesi’nden Prof. Dr. Merih Tekin Bender, Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi’nden Prof. Dr. Melek Yılmaz Gökay, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi’nden Doç. Dr. Gökhan Eken, Sakarya Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Gülseren Budumlu ve Adana Çukurova Üniversitesi’nden Öğr. Gör. Ali Doğan katıldı.

    Yarışmaya 100 Eser Katılıyor

    Söyleşinin açılış konuşmasını Eğitim Fakültesi Resim İş Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Görevlisi ve Resim Yarışması Düzenleme Kurulu Başkanı İlknur Karageyik yaptı. Karageyik, “Yarışmamızın her aşamasında bizimle birlikte olan ve desteğini esirgemeyen Rektörümüz Sayın Prof. Dr. Mustafa Alişarlı hocamıza, Rektör Yardımcımız Sayın Prof. Dr. Samettin Gündüz hocamıza, katılımlarından dolayı değerli seçici kurul üyesi tüm hocalarımıza, Eğitim Fakültesi Dekanımız Sayın Prof. Dr. Erkan Tekinarslan’a ve Dekan Yardımcımız Sayın Doç. Dr. Melih Derya Gürer’e teşekkür ederiz. Yine yarışmamıza katkılarından dolayı 3K Kırtasiye ve Talens firması ile onları temsilen aramızda bulunan Sayın Ersin Güven’e teşekkürlerimizi sunarız. Konuklarımıza ilimizi tanıtmakta katkı sağlayan Fay Yamaner Kuyumculuk’tan Fatih Yamaner beyefendiye, Abant Palace’tan Kubilay Öztürk beyefendiye ve Gazelle Resort’dan Ahmet Demir beyefendi ile emeği geçen herkese teşekkür ederiz.” diye konuştu.

    Karageyik, Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Resim İş Eğitimi Anabilim Dalı tarafından bu yıl 2’ncisi düzenlenen Üniversite Öğrencileri İçin Resim Yarışması’na 100 eserin katıldığını, 67 eserin ön elemeyi geçtiğini, 63 eserin değerlendirildiğini ve 63 eserin sergiye hazırlandığını söyledi. Yarışmanın sonuçlarının, 5 Ekim 2022 Çarşamba günü açıklanacağını duyurdu.

    “Öğrenci Merkezli Bir Eğitim Olmalı Diyoruz.”

    Açılış konuşmasının ardından “Görsel Sanatlar Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar” konulu söyleşiye katılan  seçici akademik kurul üyeleri, öğrenci, öğretmen ve akademisyenlerle bir araya geldi. Söyleşiye, Eğitim Fakültesi Dekan V. Prof. Dr. Erkan Tekinarslan, Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Melih Derya Gürer ve İl Milli Eğitim Şube Müdürü Mustafa Ünlü de katıldı.

    Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi’nden Prof. Dr. Melek Yılmaz Gökay, günümüzde bilgi üreten toplumların önemine vurgu yaparak, özetle “Öğrencilerimizi bilgi üreten bir toplumun parçası olmak için eğitmeliyiz. Sanat eğitimi sadece beceri eğitimi değildir; bilgiyi de farklı disiplinlerle öğretebiliriz. Bu nedenle deneyim temelli, aktif bir yaşama sahip, öğrenci merkezli bir eğitim olmalı diyoruz. Bireyselleştirilmiş eğitim, öğrencilere farklı yaklaşımlar, bizlere yeni kazanımlar sağlayacaktır.” dedi.

    “Öğrencilerimizi Geleneksel Resim Eğitimiyle Modern Sanata Hazırlayamayız.”

    Ege Üniversitesi’nden Prof. Dr. Merih Tekin Bender ise, özetle “Sanat; bir denetim, ifade ve deneyim alanı. Öğrencilerimizin bu deneyimi yaşamalarına fırsat vermemiz gerekiyor. Kavramsal sanatla başlayan ve devam eden görsel bombardımana maruz kalmamız, modern sanatın çok sıradışı ve ilginç örnekleriyle karşı karşıya bulunduğumuz bir çağı yaşarken, geleneksel anlamda bir resim eğitimiyle öğrencilerimizi hayata hazırlayamayacağımız çok açık Bu nedenle öğrencilerimizin farklı deneyleri tatmalarına olanak sağlamamız gerekiyor.” diye konuştu.

    “Sanat Yoluyla Eğitimde, Sanatın Bilimden Farklı Özelliklerini Kullanıyoruz.”

    Bursa Uludağ Üniversitesi’nden Prof. Dr. Ahmet Şinasi İşler ise, özetle “Sanat yoluyla eğitimde, sanatın bilimden farklı özelliklerini kullanarak öğrencileri eğitiyoruz. Beynimizin bir mantık, bir de duyarlılık tarafı vardır. Sanat eğitimi duyarlılık eğitimidir ve önemlidir. Bilim ve sanatın dengeli bir şekilde eğitimde yer alması önemlidir. Sanat eğitimi uzun bir süreçtir. Anaokulundan üniversiteye kadar, bir zincirin halkası gibi birbirine eklenerek sürer.” şeklinde konuştu.

    “Sadece Kağıda ve Tuvale İndirgenmiş Sanat Eğitimi Yetersizdir.”

    Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nden Prof. Dr. Orhan Taşkesen ise, sadece kağıda ve tuvale indirgenmiş sanat eğitiminin yetersizliğine dikkati çekerek, özetle “Bu tür bir sanat eğitimi, bu evrensel dilin eğitiminde yavan kalacaktır. Bütün disiplinler için sanat eğitimi lazımdır. Her mesleğin içinde, sanat eğitiminin katkısı olması gerektiğini düşünüyorum.” dedi.

    “Suluboya Tekniği, Soyut Düşünceye Kapı Açtığı İçin Eğitimde Avantaj Sağlar.”

    Erzurum Atatürk Üniversitesi’nden Prof. Dr. Muhammet Emin Kayserili ise, resimde suluboya tekniğine işaret ettiği konuşmasında, “Suluboya, geleneği çok eski bir tekniktir. Özellikle İngiliz sanatında ve Uzakdoğu’da, romantizmle birlikte kullanılması çok derindir. Eğitim bağlamında bu tekniğin büyük yararlar getireceğine inanıyorum. Soyut algıya, soyut düşünceye rahatlıkla kapı açabildiği için eğitimde büyük avantaj sağlamaktadır.” vurgusu yaptı.

    “Öğrencinin Yaratıcı Duygusunda Problem Vardı.”

    Mersin Üniversitesi’nden Prof. Dr. Nurseren Tor ise, sanatta yaratıcılığın önemine değindiği konuşmasında özetle “Fakülteye gelen öğrencilerin biçim algısını güçlendirmem lazım. Yaratıcı duygusunu güçlendirmem lazım. Buna bağlı olarak da eğitim yürütüyorum. Fakat geriye dönüp baktığımda çocuklarda bu eksikliği çok fazla görüyordum. Mezun olduklarında ya da yüksek lisansa geldiklerinde, bir yarışmaya başvurduklarında yeni bir konuyu nasıl algılayacak, nasıl biçime sokacak, nasıl kompoze edecek? Bu konularda zorluk çekiyorlardı. Çünkü, öğrencinin yaratıcı duygusunda problem vardı. Öğretmenlere, çok yönlü eğitim ve sanat anlayışını öneriyorum.” dedi.

    Söyleşi, soru cevap kısmı ardından plaket takdimleri ile sona erdi.

    Haber ve Fotoğraflar: Yüksek Lisans Öğrencimiz Barış Turhan

     

     

     

     

     

    Mevcut makalenin kısa URL'si : https://ajanda.ibu.edu.tr/zecd
    Önceki İçerikKütüphane 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Hizmet Saatleri
    Sonraki İçerik2022-2023 Akademik Yılı Yabancı Dil (İngilizce 1-2) (İngilizce) Muafiyet Sınavı Sonuçları