BAİBÜ’nün Geleneksel El Sanatlarını Teknolojiyle Buluşturan Projesinin Kapanış Çalıştayı Yapıldı

    Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nin TÜBİTAK ARDEB 1001-Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projeleri kapsamında desteklenen, geleneksel el sanatlarının dijital hikaye ve robotik kodlama ile okul öncesi eğitim programında yer almasını hedeflediği projesinin kapanış çalıştayı gerçekleştirildi.

    İzzet Baysal Kültür Merkezi Pembe Salonda düzenlenen çalıştay programına; Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Samettin Gündüz, Bolu İl Milli Eğitim Müdürü Cemil Sarıcı, Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Serkan Ece, Proje Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Pakize Kayadibi, projede görev yapan araştırmacılar, akademisyenler ve öğretmenler katıldı.

    Saygı duruşu ve İstiklâl Marşı’nın okunmasıyla başlayan çalıştayda, Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Mehriban Aliyeva ve Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğr. Gör. Gül Yıkılmaz müzik dinletisi sundu. Sanatçılara teşekkür belgeleri, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Samettin Gündüz tarafından verildi.

    Çalıştayın açılış konuşmasını, “Okul Öncesi Eğitimde Somut Olmayan Kültürel Miras ve Teknoloji Çalışması: Geleneksel El Sanatları Temelli Dijital Hikaye Anlatımı ve Kodlama Programının Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi” projesinin değerlendirmesini yapan Proje Koordinatörü ve Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk Sanatları Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Pakize Kayadibi yaptı.

    “Bu Projede, Somut Olmayan Kültürel Mirasın Eğitimle Sürdürülmesini ve Teknoloji İle Bütünleştirilmesini Amaçladık.”

    18 ay süren proje hakkında bilgi veren Dr. Öğr. Üyesi Pakize Kayadibi, özetle “Bu projede, somut olmayan kültürel mirasın eğitimle sürdürülmesini ve teknoloji ile bütünleştirilmesini amaçladık. Bu alandaki önemli araştırmacılara göre eğitim, kültüre özgü alışkanlıkların, geleneklerin ve uygulamaların geleceğe taşınmasında önemli bir rol oynamaktadır. Eğitimin temel araçlarından biri de Türk Milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren bireyler yetiştirilmesi ve kültürün yeni kuşaklara aktarımının sağlanmasıdır. Bu nedenle eğitim programlarında somut olmayan kültürel mirasın, okul öncesi eğitimden başlayarak eğitimin her aşamasında değerlendirilmesi gerekir. Çocuklara verilecek kültürel miras eğitimi, kendi kültürünü tanıma, farklı kültürel özellikleri kavrama, benzerlik ve farklılıkları anlamak, kültürel mirasa ilişkin duyarlılık ve farkındalığı kazandıracaktır.” diye konuştu.

    Kayadibi, projede emeği geçen çok kıymetli araştırmacılara, akademisyenlere,  öğretmenlere, bursiyerlere ve okul yöneticilerine teşekkür etti.

    Rektör Yardımcısı Gündüz: “Kültürel Miras Eğitimi ile Dijital Hikaye Anlatımı ve Kodlama Gibi Yenilikçi Uygulamaları Bir Araya Getiren Özgün Bir Projedir.”

    Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Samettin Gündüz ise yaptığı konuşmada, üniversitelerin toplumsal gelişimin merkezi olduğuna işaret ederek, özetle “Üniversiteler, yöresel ve bölgesel, küresel olarak toplumların sosyal ve ekonomik refahı için yaşamsal bilgi üretir, korur ve yayar. Bunların yanında kültürel birikimlerimizi ve zenginliklerimizi korumak ve kuşaklar boyu aktarmak da üniversitelerin görevleri arasında yer almaktadır. Üniversitemiz ev sahipliğinde gerçekleşen projemiz bu kapsamda, somut olmayan kültürel miras eğitiminin okul öncesinde ele alınması, kültürel miras eğitimi ile dijital hikaye anlatımı ve kodlama gibi yenilikçi uygulamaların bir araya getirilmesi ve kültürel mirasın tanıtım ve yaygınlaştırılmasında katkıda bulunması bakımından özgün değerler taşımaktadır.” dedi.

    Projenin içeriği ve uygulanması hakkında da bilgi veren Prof. Dr. Gündüz, özetle “Bu kapsamda projemizden Bolu il merkezinde yer alan 10 anaokulunda görev yapmakta olan öğretmenler, 5-6 yaş arası öğrencilere yönelik olarak el sanatları motiflerinin öyküleştirilmesi amacıyla dijital hikaye anlatımları gerçekleştirmişlerdir. Kodlama öncesi atılan bu adımla motiflerin öyküleştirilmesi hem öğrenmeyi etkinleştirmekte hem de kodlamadaki adımların zihinsel örüntüsünü oluşturmada kolaylık sağlamaktadır. Çocukların teknolojiden uzak kalmaları değil teknolojiyi etkili kullanmalarının vurgulandığı günümüzde, onları kültüre yakınlaştırmak amacıyla kültürel mirası dijital ortamlara aktarmak hem ulaşılabilirlik hem sürdürülebilirlik açısından fırsatlar sağlamaktadır.” şeklinde konuştu.

    İl Milli Eğitim Müdürü Sarıcı: “Sadece Müfredat Bazlı Bir Eğitim Artık Hiçbir Kademede Yeterli Değil.”

    Bolu İl Milli Eğitim Müdürü Cemil Sarıcı ise, Türkiye’de okul öncesi eğitimin yaygın bir şekilde sürdürüldüğünü vurgulayarak, özetle “Türkiye’de ve Bolu’da okul öncesi eğitim alt yapısı çok güçlü. Peki ne önem kazandı? Kalite. Temel eğitimde olsun orta öğretimde olsun her geçen gün kalite daha çok önem kazanıyor. Dolayısıyla sadece müfredat bazlı bir eğitim artık hiçbir kademede yeterli değil. Bu nedenle farklı disiplinlerin, farklı alanların anaokulundan lise son sınıfa kadar eğitimin içerisine dahil edilmesi kaçınılmaz. Eğitimin tüm paydaşları ile, ki bizim için üniversite en önemli paydaşımız, hocalarımız birçok alanda bizlerle ortak çalışmalar yapıyorlar. Bu kapsamda hem nitelik hem nicelik arttıkça Bolu’nun eğitim kalitesi mevcut iyi durumundan çok daha iyi noktalara gelecektir. Bunun sağlanmasında bu tür ortak projelerin önemi büyüktür.” ifadelerini kullandı.

    Projede Emeği Geçenlere Teşekkür Belgesi Verildi

    Konuşmaların sonunda proje araştırmacılarına Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Samettin Gündüz, öğretmenlere Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Serkan Ece ve bursiyerlere Bolu İl Milli Eğitim Müdürü Cemil Sarıcı tarafından teşekkür belgeleri takdim edildi.

    Proje Değerlendirme Oturumları Yapıldı 

    Gazi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Mehmet Taşpınar, Prof. Dr. İlkay Ulutaş ve Prof. Dr. Ebru Kılıç Çakmak ile Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. İbrahim Uysal’ın sunum yaptığı ilk oturum gerçekleştirildi.

    İkinci oturumda ise, Öğretmenler Culvent Yılmaz, Fatma Hülya Güler, Güllü Akman ve Hasibe Çoban proje hakkında değerlendirmelerde bulundular.

    Projede; Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Üniversitemiz Eğitim Fakültesi’nden akademisyenler ile 10 okul öncesi eğitim kurumundan 16 öğretmen görev yaptı.

    Çalıştay, toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.

    Mevcut makalenin kısa URL'si : https://ajanda.ibu.edu.tr/C1G2
    Önceki İçerikYabancı Dil Eğitiminde Sorunlar, Çözüm Önerileri ve İyi Uygulamalar Çalıştayı Gerçekleştirildi
    Sonraki İçerikBAİBÜ THE Impact Ranking “Nitelikli Eğitim” ve “Açlığa Son” Kategorilerinde Türkiye’de En İyiler Arasında