Page 110 - 2024-2028
P. 110

Tablo 28. Sektörel Yapı Analizi


                         TESPİTLER              ÜNİVERSİTEYE ETKİSİ


            Sektörel      (Etkenler/       Fırsatlar            Tehditler                 Ne Yapılmalı?
             güçler       Sorunlar)


                                          1a. İlimizin met-  1a. Nitelikli öğretim
                                          ropol şehirlere
                                          yakın olması-    elemanlarının başka      1a. Batı Karadeniz Üniversite-
                                          nın, nitelikli aka-  üniversitelere geçme   ler Birliği içerisindeki iş birlikleri
                                          demik personel   ihtimali.                geliştirilmeli.
                         1. İstanbul ve   bulma ve
                         Ankara dahil     öğrenci tercihi   1b. %100 İngilizce      1b. Kalite ve akreditasyon
                         olmak üzere ya-  konusunda sağ-   eğitim veren üniversi-   çalışmaları yaygınlaştırılarak
                         kın bölgede çok   ladığı kolaylık.  telerin daha çok tercih
                                                                                    devam ettirilmeli.
                         sayıda üniversi-                  edilmesi.
                         te varlığı.      1b. Bölge üni-
                                          versiteleri ile iş   1c. Bazı yakın üniversi-  1c. Üniversite yerleşkesinin
                                          birliği olanakları.  telerin bazı bölümlerinin   fiziki, teknolojik ve sosyal im-
                                          1c. Üniversite                            kânları daha çok geliştirilmeli.
             Rakipler                     yerleşkemizin    daha çok tercih edilme-
                                          doğal güzelliği.  si.
                                          2. Bolu’nun
                         2. Belirli alan-  yaşanabilir bir
                         larda yetişmiş   şehir olması     2. Bazı bölümlerdeki
                                                                                    2. Nitelikli öğretim elemanı sa-
                         nitelikli öğretim   nedeniyle öğ-  akademik personel ek-
                                                                                    yısını artırmak için yeni strateji-
                         elemanı bul-     retim eleman-    sikliğinin öğrenci tercih-
                                                                                    ler geliştirilmeli.
                         makta güçlük     ları tarafından   lerini etkilemesi.
                         çekilmesi.       cazip bulun-
                                          ması.
                         3. Yakın ilde
                                          3.Üniversitele-                           3a.Rakiplere göre öne çıka-
                         Bölgedeki bazı
                                          rin farklılaşması                         cak alanların geliştirilmesi için
                         üniversitelerin
                                          konusundaki      3. YÖK Bölgesel Kal-     kıyaslama raporları ve eylem
                         ‘Sağlık ve Çev-
                                          yaklaşım ve      kınma Odaklı Misyon      planları gibi sistematik çalış-
                         re’ de YÖK Böl-
                                          destekler, bazı   Farklılaşması ve İhtisas-  malar yapılmalı.
                         gesel Kalkınma
                                          bölümlerimizin   laşma Programına 2006
                         Odaklı Misyon
                                          ihtisaslaşma     sonrası kurulan üniversi-   3b. İhtisaslaşma konusunda-
                         Farklılaşması
                                          konusunda        telerin dahil edilmesi.  ki yeni imkânlar incelenmeli
                         ve İhtisaslaşma
                                          önde pozisyon-                            ve bu konuda gerekli adımlar
                         Programında
                                          ları.                                     atılmalı.
                         yer alması.
                                          1a. Kariyer
                                          Planlama ve                               1a.Mezun takip sistemi gelişti-
                         1. Mezunlarla    Mezun İzleme                              rilerek mezun talep ve ihtiyaç-
                         iletişimin, bek-  Uygulama ve                              larına göre mevcut programla-
                         lenti, görüşle-  Araştırma Mer-   1. Mezun takip ve iletişi-  rın müfredatları güncellenmeli.
            Paydaşlar    rinin ve ortak   kezinin olması.  minin yetersizliği.
                         çalışmalarının                                             1b.Mezunlarımızın Üniversite-
                         önemi.           1b. Mezunlar                              mize duydukları aidiyeti artıra-
                                          Derneğimizin
                                                                                    cak etkinlikler düzenlenmeli.
                                          olması.




           108
           108 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115