Page 110 - 2024-2028
P. 110
Tablo 28. Sektörel Yapı Analizi
TESPİTLER ÜNİVERSİTEYE ETKİSİ
Sektörel (Etkenler/ Fırsatlar Tehditler Ne Yapılmalı?
güçler Sorunlar)
1a. İlimizin met- 1a. Nitelikli öğretim
ropol şehirlere
yakın olması- elemanlarının başka 1a. Batı Karadeniz Üniversite-
nın, nitelikli aka- üniversitelere geçme ler Birliği içerisindeki iş birlikleri
demik personel ihtimali. geliştirilmeli.
1. İstanbul ve bulma ve
Ankara dahil öğrenci tercihi 1b. %100 İngilizce 1b. Kalite ve akreditasyon
olmak üzere ya- konusunda sağ- eğitim veren üniversi- çalışmaları yaygınlaştırılarak
kın bölgede çok ladığı kolaylık. telerin daha çok tercih
devam ettirilmeli.
sayıda üniversi- edilmesi.
te varlığı. 1b. Bölge üni-
versiteleri ile iş 1c. Bazı yakın üniversi- 1c. Üniversite yerleşkesinin
birliği olanakları. telerin bazı bölümlerinin fiziki, teknolojik ve sosyal im-
1c. Üniversite kânları daha çok geliştirilmeli.
Rakipler yerleşkemizin daha çok tercih edilme-
doğal güzelliği. si.
2. Bolu’nun
2. Belirli alan- yaşanabilir bir
larda yetişmiş şehir olması 2. Bazı bölümlerdeki
2. Nitelikli öğretim elemanı sa-
nitelikli öğretim nedeniyle öğ- akademik personel ek-
yısını artırmak için yeni strateji-
elemanı bul- retim eleman- sikliğinin öğrenci tercih-
ler geliştirilmeli.
makta güçlük ları tarafından lerini etkilemesi.
çekilmesi. cazip bulun-
ması.
3. Yakın ilde
3.Üniversitele- 3a.Rakiplere göre öne çıka-
Bölgedeki bazı
rin farklılaşması cak alanların geliştirilmesi için
üniversitelerin
konusundaki 3. YÖK Bölgesel Kal- kıyaslama raporları ve eylem
‘Sağlık ve Çev-
yaklaşım ve kınma Odaklı Misyon planları gibi sistematik çalış-
re’ de YÖK Böl-
destekler, bazı Farklılaşması ve İhtisas- malar yapılmalı.
gesel Kalkınma
bölümlerimizin laşma Programına 2006
Odaklı Misyon
ihtisaslaşma sonrası kurulan üniversi- 3b. İhtisaslaşma konusunda-
Farklılaşması
konusunda telerin dahil edilmesi. ki yeni imkânlar incelenmeli
ve İhtisaslaşma
önde pozisyon- ve bu konuda gerekli adımlar
Programında
ları. atılmalı.
yer alması.
1a. Kariyer
Planlama ve 1a.Mezun takip sistemi gelişti-
1. Mezunlarla Mezun İzleme rilerek mezun talep ve ihtiyaç-
iletişimin, bek- Uygulama ve larına göre mevcut programla-
lenti, görüşle- Araştırma Mer- 1. Mezun takip ve iletişi- rın müfredatları güncellenmeli.
Paydaşlar rinin ve ortak kezinin olması. minin yetersizliği.
çalışmalarının 1b.Mezunlarımızın Üniversite-
önemi. 1b. Mezunlar mize duydukları aidiyeti artıra-
Derneğimizin
cak etkinlikler düzenlenmeli.
olması.
108
108 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ