Page 105 - 2024-2028
P. 105

TESPİTLER          ÜNİVERSİTEYE ETKİSİ



                     (Etkenler/
        Etkenler                       Fırsatlar        Tehditler               Ne Yapılmalı?
                     Sorunlar)

                                     2a. Eğitim-öğre-  2a. Dijital dönü-
                                     tim başta olmak   şüm için gereken
                                     üzere tüm süreç-  yeni teknolojilerin
                                     lerin yönetiminde   alımının ve altya-
                                     dijital dönüşüm   pı iyileştirmenin
                                     konusunun ön     yüksek maliyet-  2a. Dijital dönüşüm için yeterli mali ve
                                     plana çıkması.   leri, bu sistem-  insan kaynağı yatırımı artırılmalı.
                    2. Yeni YÖK      2b. Olağanüstü   leri kuracak ve
                    anlayışında dijital   koşullar (Pande-  işletecek nitelikli   2b. Eğitim-öğretim süreçlerinde hibrit yön-
                    dönüşüme ve      mi vb.) sebebiyle   eleman sayı ve   temlerin kullanılmasına yönelik mevzuat ve
                    veri paylaşımına   hibrit ve dijital   istihdam kısıtlı-  altyapı çalışmaları tamamlanmalı. Teorik
                    ve büyük veriye   öğrenme-öğret-  lıkları.         derslerin uzaktan eğitim-öğretim temelli
                    yönelik politikalar   me sistemlerine              programların içerisinde ağırlığı artırılmalı
                    benimsenmesi.    yönelik ilgi ve   2b. Eğitim-öğ-  ve olağanüstü koşullarda (Pandemi vb.)
                                     talebin artması.   retim amaçlı   uygulamaya yönelik yeni projeler teşvik
                                     Dijitalleşmenin,   kullanılan dijital   edilmeli.
                                     yönetsel sü-     uygulamaların
                                     reçlerin, işlem   Pandemi sonrası
                                     ve etkinliklerin   kullanım ve ge-
                                     verimliliğini artır-  lişiminin sınırlı
                                     ması.            kalması.
                                                                                                                 AN
                                      3. AB’ye uyum    3. Yenilenme/
                     3. AB sürecinde   süreciyle üniver-  değişim süreci   3a. Kalite Güvence uygulamalarıyla deği-
                     yaşanan yasal    sitelerin kendile-  içerisinde deği-  şim/dönüşümün kontrollü sağlanmalı.
         Politik     değişikliklerin   rini yenilemeleri   şim/dönüşümün
                     üniversitelere bir-  ve üniversitemizin   çalışanlarca   3b. Uluslararasılaşma alanındaki çalışma-
                     takım yeni sorum-  de bu yenilenme   benimsenmesi ve   lara hız verilmeli. Öğrenci ve akademisyen
                     luluklar yüklemiş   sürecinde aktif   uygulanmasının   değişim programlarını daha etkin hale
                     olması.          olarak yer alma   beklenenden     getirmek için fırsatlar sunulmalı.
                                      imkânı.          yavaş olması.

                     4. Yükseköğ-                                                                                3 - DURUM ANALİZİ
                                      4. Yapılan deği-  4. Mevzuatın sık                                         1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL
                     retime ilişkin   şiklikleri üniver-  sık değişmesinin   4. Sık değişen mevzuatın düzenli
                     mevzuatlarda iyi-  sitemizin hızlı bir   akademik ve   takibinin sağlanması ortaya çıkan
                     leştirmeye yönelik   şekilde uygula-  idari personelin   bilgilendirme ve eğitim ihtiyacının
                     değişikliklerin                                     hizmet içi eğitimler vb
                                      yarak rekabet    uyumunu zorlaş-
                     sıklıkla yapılması.                                mekanizmalarla giderilmesi.
                                      gücünü artırması.  tırması.
                                                       5a.Uluslararası
                                                       öğrenci değişimi
                                                                        5a. İngilizce ve diğer yabancı dil ana
                                                       programları kap-  dilinde yurt dışı doktoralı öğretim elemanı
                                                       samında gelen    sayısı artırılmalı, gelen uluslararası öğren-
                                                       öğrenci sayısının
                                      5. Uluslararası                   ci niteliğini artırmaya yönelik çalışmalar
                     5. “Yeni YÖK”ün                   ve niteliğinin
                                      öğrenci sayı-                     yapılmalı.
                     “hedef odaklı                     yetersiz olması.
                                      sında artışın
                     uluslararasılaş-  üniversitemizin   5b.Uluslarara-  5b. Öğrencilere uluslararası değişim
                     ma” politikası   tanınırlığını ve   sı program ve   programlarının oryantasyon, danışmanlık
                     kapsamında       uluslararası iş   öğretim elemanı   vb. uygun alanlarda tanıtımı yapılmalı ve
                     yabancı öğrenci                   sayısının yeter-
                                      birliklerini geliş-               teşvik edilmeli.
                     sayısında artış.                  siz olması.
                                      tirme potansiyeli.
                                                       5c. Uluslarara-  5c. Öğrencilerin müfredat üstü vesile-
                                                       sı öğrencilerin   lerle bir araya geleceği sosyal etkinlikler
                                                       kültürel enteg-  yapılmalı.
                                                       rasyonda olası
                                                       sıkıntılar.

                                                                                                          103
                                                                                  2024-2028 STRATEJİK PLAN  103
                                                                                  2024-2028 STRATEJİK PLAN
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110