Page 105 - 2024-2028
P. 105
TESPİTLER ÜNİVERSİTEYE ETKİSİ
(Etkenler/
Etkenler Fırsatlar Tehditler Ne Yapılmalı?
Sorunlar)
2a. Eğitim-öğre- 2a. Dijital dönü-
tim başta olmak şüm için gereken
üzere tüm süreç- yeni teknolojilerin
lerin yönetiminde alımının ve altya-
dijital dönüşüm pı iyileştirmenin
konusunun ön yüksek maliyet- 2a. Dijital dönüşüm için yeterli mali ve
plana çıkması. leri, bu sistem- insan kaynağı yatırımı artırılmalı.
2. Yeni YÖK 2b. Olağanüstü leri kuracak ve
anlayışında dijital koşullar (Pande- işletecek nitelikli 2b. Eğitim-öğretim süreçlerinde hibrit yön-
dönüşüme ve mi vb.) sebebiyle eleman sayı ve temlerin kullanılmasına yönelik mevzuat ve
veri paylaşımına hibrit ve dijital istihdam kısıtlı- altyapı çalışmaları tamamlanmalı. Teorik
ve büyük veriye öğrenme-öğret- lıkları. derslerin uzaktan eğitim-öğretim temelli
yönelik politikalar me sistemlerine programların içerisinde ağırlığı artırılmalı
benimsenmesi. yönelik ilgi ve 2b. Eğitim-öğ- ve olağanüstü koşullarda (Pandemi vb.)
talebin artması. retim amaçlı uygulamaya yönelik yeni projeler teşvik
Dijitalleşmenin, kullanılan dijital edilmeli.
yönetsel sü- uygulamaların
reçlerin, işlem Pandemi sonrası
ve etkinliklerin kullanım ve ge-
verimliliğini artır- lişiminin sınırlı
ması. kalması.
AN
3. AB’ye uyum 3. Yenilenme/
3. AB sürecinde süreciyle üniver- değişim süreci 3a. Kalite Güvence uygulamalarıyla deği-
yaşanan yasal sitelerin kendile- içerisinde deği- şim/dönüşümün kontrollü sağlanmalı.
Politik değişikliklerin rini yenilemeleri şim/dönüşümün
üniversitelere bir- ve üniversitemizin çalışanlarca 3b. Uluslararasılaşma alanındaki çalışma-
takım yeni sorum- de bu yenilenme benimsenmesi ve lara hız verilmeli. Öğrenci ve akademisyen
luluklar yüklemiş sürecinde aktif uygulanmasının değişim programlarını daha etkin hale
olması. olarak yer alma beklenenden getirmek için fırsatlar sunulmalı.
imkânı. yavaş olması.
4. Yükseköğ- 3 - DURUM ANALİZİ
4. Yapılan deği- 4. Mevzuatın sık 1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL
retime ilişkin şiklikleri üniver- sık değişmesinin 4. Sık değişen mevzuatın düzenli
mevzuatlarda iyi- sitemizin hızlı bir akademik ve takibinin sağlanması ortaya çıkan
leştirmeye yönelik şekilde uygula- idari personelin bilgilendirme ve eğitim ihtiyacının
değişikliklerin hizmet içi eğitimler vb
yarak rekabet uyumunu zorlaş-
sıklıkla yapılması. mekanizmalarla giderilmesi.
gücünü artırması. tırması.
5a.Uluslararası
öğrenci değişimi
5a. İngilizce ve diğer yabancı dil ana
programları kap- dilinde yurt dışı doktoralı öğretim elemanı
samında gelen sayısı artırılmalı, gelen uluslararası öğren-
öğrenci sayısının
5. Uluslararası ci niteliğini artırmaya yönelik çalışmalar
5. “Yeni YÖK”ün ve niteliğinin
öğrenci sayı- yapılmalı.
“hedef odaklı yetersiz olması.
sında artışın
uluslararasılaş- üniversitemizin 5b.Uluslarara- 5b. Öğrencilere uluslararası değişim
ma” politikası tanınırlığını ve sı program ve programlarının oryantasyon, danışmanlık
kapsamında uluslararası iş öğretim elemanı vb. uygun alanlarda tanıtımı yapılmalı ve
yabancı öğrenci sayısının yeter-
birliklerini geliş- teşvik edilmeli.
sayısında artış. siz olması.
tirme potansiyeli.
5c. Uluslarara- 5c. Öğrencilerin müfredat üstü vesile-
sı öğrencilerin lerle bir araya geleceği sosyal etkinlikler
kültürel enteg- yapılmalı.
rasyonda olası
sıkıntılar.
103
2024-2028 STRATEJİK PLAN 103
2024-2028 STRATEJİK PLAN