Page 115 - 2024-2028
P. 115

L. TESPİTLER VE İHTİYAÇLARIN BELİRLENMESİ




         Tüm dünyada akıllı sistemler, artırılmış ve sanal gerçeklik uygulamaları, yapay zekâ, robotik teknolojile-
         rin giderek artan kullanımı, büyük veri kullanımı çıktılarıyla ortaya çıkan hızlı dijital dönüşümün gerek-
         tirdiği ‘Çevik Liderlik’ ve ‘Değişim Yönetimi’ ihtiyacı için beş yıl gibi uzun dönem stratejik planlar yerine
         misyon ve politika odaklı stratejik yönetim önem kazanmaktadır. Değişim yönetimi ve çevik liderlikte
         başarılı olmak için de mevzuat, program analizleri, faaliyet ve paydaş analizlerinden, kuruluş içi ana-
         lizden, yükseköğrenim sektör analizinden gelen verileri ve değişen sektörel beklenti/ihtiyaçları dinamik
         şekilde izleyen kurul ve komisyonların; üniversite üst yönetimi, senato/yönetim kurulu gibi karar alma
         mekanizmalarına doğru ve dinamik şekilde kılavuzlukları gerekmektedir. 5018 sayılı kanuna göre beş
         yıllık sürelerle yapılması gereken bu stratejik planın, değişim yönetiminden kopmaması için; 2547 sayılı
         kanunun ek 35. maddesinde belirtilen şekilde üniversitedeki tüm faaliyetlerde PUKÖ döngüsünü sağla-
         yarak iç ve dış kalite güvencesini kurmak üzere görevlendirilen Kalite Komisyonları ve Alt komisyonları
         üyelerinin yoğun katılımıyla hazırlanması, stratejik planın izleminde de aktif rol alarak, gösterge gerçek-
         leşme sonuçlarına göre gereken eylem planlarıyla ve güncellemelerle PUKÖ çevrimlerinin kapanmasında
         da rol almasını gerektirmektedir.

         ‘Çevik Liderlik’ ve ‘Değişim Yönetimi’ ihtiyacını gerçekleştirmede dinamik şekilde rol alacak Kalite Alt
         Komisyonları üyelerinin ağırlıklı katılımıyla hazırlanan durum analizinden ortaya çıkan tespit ve ihtiyaç-
         lar aşağıdaki tabloda özetlenmiştir:
                                                                                                                 AN


         Tablo 30. Tespitler ve İhtiyaçlar


          Durum Analizi         Tespitler/Sorun Alanları            İhtiyaçlar/Gelişim Alanları
            Aşamaları




                              Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliş-                                                   1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL 3 - DURUM ANALİZİ
                              tirme, Toplumsal Katkı amaçları   Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliştirme, Toplumsal Katkı
           Uygulanmakta
                              altındaki hedeflerin kapsamı dar,   amaçlarında daha etkin hedeflerin denetleyici kuruluş
           Olan Stratejik
                              dördüncü amacın ismi ‘Kurumsal   ölçütleri de dikkate alınarak tüm faaliyetleri kapsaya-
           Planın Değerlendi-
           rilmesi            Yönetişim’ olarak değişebilir ve   cak ancak daha yalın/net olacak şekilde belirlenmesi,
                              ‘Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre’   Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve
                              amaçlara eklenebilir.          göstergeleriyle ilişkilendirilmesinin sağlanması.






                              1 Eğitim programlarının bölge ve
                              ülke sektör ihtiyaçlarına göre,
                              kalite standartlarına uygun şekilde
                              paydaşlarla iş birliğiyle tasarlanma-  1 Başta Eğitim olmak üzere tüm faaliyetlerde Kalite Gü-
           Mevzuat Analizi    sı ve güncellenmesi; mezun takibi-  vence Sistemleri uygulamalarıyla tespit edilen ihtiyaçla-
                              nin (ve program çıktı gerçekleşme   rın gerçekleştirilmesi.
                              düzeyinin) takip edilmesi; Öğretim
                              elemanı eğitici niteliklerinin gelişti-
                              rilmesi ihtiyaçları.



                                                                                                          113
                                                                                  2024-2028 STRATEJİK PLAN  11 3
                                                                                  2024-2028 STRATEJİK PLAN
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120