Page 115 - 2024-2028
P. 115
L. TESPİTLER VE İHTİYAÇLARIN BELİRLENMESİ
Tüm dünyada akıllı sistemler, artırılmış ve sanal gerçeklik uygulamaları, yapay zekâ, robotik teknolojile-
rin giderek artan kullanımı, büyük veri kullanımı çıktılarıyla ortaya çıkan hızlı dijital dönüşümün gerek-
tirdiği ‘Çevik Liderlik’ ve ‘Değişim Yönetimi’ ihtiyacı için beş yıl gibi uzun dönem stratejik planlar yerine
misyon ve politika odaklı stratejik yönetim önem kazanmaktadır. Değişim yönetimi ve çevik liderlikte
başarılı olmak için de mevzuat, program analizleri, faaliyet ve paydaş analizlerinden, kuruluş içi ana-
lizden, yükseköğrenim sektör analizinden gelen verileri ve değişen sektörel beklenti/ihtiyaçları dinamik
şekilde izleyen kurul ve komisyonların; üniversite üst yönetimi, senato/yönetim kurulu gibi karar alma
mekanizmalarına doğru ve dinamik şekilde kılavuzlukları gerekmektedir. 5018 sayılı kanuna göre beş
yıllık sürelerle yapılması gereken bu stratejik planın, değişim yönetiminden kopmaması için; 2547 sayılı
kanunun ek 35. maddesinde belirtilen şekilde üniversitedeki tüm faaliyetlerde PUKÖ döngüsünü sağla-
yarak iç ve dış kalite güvencesini kurmak üzere görevlendirilen Kalite Komisyonları ve Alt komisyonları
üyelerinin yoğun katılımıyla hazırlanması, stratejik planın izleminde de aktif rol alarak, gösterge gerçek-
leşme sonuçlarına göre gereken eylem planlarıyla ve güncellemelerle PUKÖ çevrimlerinin kapanmasında
da rol almasını gerektirmektedir.
‘Çevik Liderlik’ ve ‘Değişim Yönetimi’ ihtiyacını gerçekleştirmede dinamik şekilde rol alacak Kalite Alt
Komisyonları üyelerinin ağırlıklı katılımıyla hazırlanan durum analizinden ortaya çıkan tespit ve ihtiyaç-
lar aşağıdaki tabloda özetlenmiştir:
AN
Tablo 30. Tespitler ve İhtiyaçlar
Durum Analizi Tespitler/Sorun Alanları İhtiyaçlar/Gelişim Alanları
Aşamaları
Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliş- 1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL 3 - DURUM ANALİZİ
tirme, Toplumsal Katkı amaçları Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliştirme, Toplumsal Katkı
Uygulanmakta
altındaki hedeflerin kapsamı dar, amaçlarında daha etkin hedeflerin denetleyici kuruluş
Olan Stratejik
dördüncü amacın ismi ‘Kurumsal ölçütleri de dikkate alınarak tüm faaliyetleri kapsaya-
Planın Değerlendi-
rilmesi Yönetişim’ olarak değişebilir ve cak ancak daha yalın/net olacak şekilde belirlenmesi,
‘Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre’ Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve
amaçlara eklenebilir. göstergeleriyle ilişkilendirilmesinin sağlanması.
1 Eğitim programlarının bölge ve
ülke sektör ihtiyaçlarına göre,
kalite standartlarına uygun şekilde
paydaşlarla iş birliğiyle tasarlanma- 1 Başta Eğitim olmak üzere tüm faaliyetlerde Kalite Gü-
Mevzuat Analizi sı ve güncellenmesi; mezun takibi- vence Sistemleri uygulamalarıyla tespit edilen ihtiyaçla-
nin (ve program çıktı gerçekleşme rın gerçekleştirilmesi.
düzeyinin) takip edilmesi; Öğretim
elemanı eğitici niteliklerinin gelişti-
rilmesi ihtiyaçları.
113
2024-2028 STRATEJİK PLAN 11 3
2024-2028 STRATEJİK PLAN