Page 112 - 2024-2028
P. 112
K. GZFT ANALİZİ
Tablo 29. Gzft Analizi
TESPİTLER
İç Çevre Dış Çevre
Güçlü Yönler Zayıf Yönler Fırsatlar Tehditler
G1. Başarı odaklı ve öğren- Z1. Önlisans, lisans F1. Yükseköğretim Kurulu- T1. Eğitim programlarının
ci merkezli bir kurum kültürü ve yüksek lisans prog- nun yeni fakülte, yükseko- çeşitlenmesi ve farklılaş-
oluşturma çabasının olması, ramlarının yürütülmesi kul ve meslek yüksekokulu ması nedeniyle staj imkân-
öğrencilerin karar alma süreçlerinin iyileştirilme- kurulumunu desteklemesi. larının kısıtlı olması.
süreçlerine dahil edilmesi. sinde öğretim elemanları
ve paydaşlardan alınan F2. Hayat boyu öğrenme T2. YÖK tarafından belirle-
G2. Engelliler için fiziki geribildirime yeterince yer ve çağın gereksinimlerine nen öğrenci kontenjanları-
altyapının sürekli iyileştiril- verilmemesi. yönelik taleplerin artması. nın bazı birimlerin imkanla-
mesine yönelik çalışmaların rına uygun olmaması.
olması ve Engelli Öğrenciler Z2. Kampüslerde, öğ- F3. İzzet Baysal Vakfı’nın
Danışma ve Koordinasyon rencilere yönelik sosyal Üniversitemiz genelindeki T3. Üniversitemizin Mezun
Birimi’nin bulunması. alanların teknolojik ve eğitim ve öğretim faaliyet- Takip Sisteminin etkin
fiziki altyapısında (internet lerini desteklemesi. kullanılamaması.
G3. Kısmi zamanlı öğrenci bağlantısı, çalışma odası
istihdamı ve üniversite ge- vb.) eksiklerin olması. F4. Mezun öğrenciler sa- T4. Eğitim faaliyetlerinin
nelinde öğrenci destekleme yesinde Üniversitenin etki öğrencilerin ve iş dünyası-
yöntemlerinin (yemek bursu, Z3. Kampüslerde sosyal alanının genişlemesi. nın beklentilerindeki deği-
çevrimiçi psikolojik destek etkinlik alanlarının kısıtlı şimlere göre eğitimcilerin
hizmeti, sağlık hizmetleri olması.. F5. Bolu ilinin coğrafi rollerini yeniden gözden
vb.) yaygın olarak yürütül- konumu, büyükşehirlere geçirmesi gerekliliği.
mesi. Z4. Bazı birimlerde, öğre- olan yakınlığı sayesinde
tim elemanı başına düşen öğrenciler açısından tercih T5. Eğitim ve Öğretim sü-
G4. Üniversitemizin bulun- öğrenci sayısının ve ders edilebilir olması. reçlerinde yeni ve gelişmiş
duğu bölgenin potansiyeli yükünün fazlalığı. teknolojik araçların (yapay
ve ihtiyaçlarını dikkate alan F6. Öğrencilerin küresel- zeka destekli vb.) önem
politikalar ile programların Z5. Öğrencilerin ve dış leşen ve hızlıca değişen kazanmış olması.
düzenlenmesi. paydaşların mikro yeterlilik dünyada sahip olunması
becerilerini geliştirmelerine gereken yetkinliklerle T6. Ortaöğretimden gelen
G5. Sosyal transkript uygu- yönelik dijital platform se- donatılması yönünde talep öğrencilerin bilgi seviyeleri-
lamasının olması. çeneklerinin sınırlı olması. oluşması. nin yeterli olmaması.
G6. Üniversite bünyesin- Z6. Birimlerde eğitim öğre- F7. Devletin Ar-Ge projele- T7. Eğitim ve araştırma
de bulunan programların tim süreçlerinin sistematik rine ve yatırımlarına verdi- teknolojilerindeki gelişme-
öğrenme çıktı ve kazanım- bir şekilde gerçekleşti- ği desteklerin çeşitlenmesi lere göre mevcut sis-
larını paylaştıkları bir sistem rilmesine yönelik eğitim ve artması. temlerin adapte edilmesi
bulunması. öğretim komisyonlarının gerekliliği.
yaygınlaşmamış olması. F8. Kamu kaynakları
G7. Üniversitemizde Tekno- kullanılarak üniversiteler- T8. Küresel dünyanın deği-
loji Transferi Uygulama ve Z7. Disiplinler arası etkile- deki araştırma ve yayınlara şen politik dinamiklerinden
Araştırma Merkezi (TTMER) şimli bölümlerin ve çalış- teşvik veriliyor olması kaynaklanan sorunların
ve TEKNOKENT’in bulun- maların yeterli olmaması. (Doğu Marmara Kalkınma araştırma ve geliştirme
ması. Ajansı (MARKA) tarafın- uygulamalarına yansıması.
Z8. Yabancı dil eğitim dan desteklenen BAİBÜ
G8. BAP biriminin projeleri olanaklarının yeterli olma- Bitki Hastanesi kurulumu-
imkanları dahilinde destek- ması. nun planlanmış olması).
lemesi ve bilgilendirmesi.
Z9. Patent ve faydalı mo-
del/ürün üretiminin yeterli
olmaması.
110
110 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ