Page 112 - 2024-2028
P. 112

K. GZFT ANALİZİ




               Tablo 29. Gzft Analizi
                                                        TESPİTLER


                                 İç Çevre                                         Dış Çevre



                  Güçlü Yönler             Zayıf Yönler                Fırsatlar               Tehditler


               G1. Başarı odaklı ve öğren-  Z1. Önlisans, lisans   F1. Yükseköğretim Kurulu-  T1. Eğitim programlarının
               ci merkezli bir kurum kültürü   ve yüksek lisans prog-  nun yeni fakülte, yükseko-  çeşitlenmesi ve farklılaş-
               oluşturma çabasının olması,   ramlarının yürütülmesi   kul ve meslek yüksekokulu   ması nedeniyle staj imkân-
               öğrencilerin karar alma   süreçlerinin iyileştirilme-  kurulumunu desteklemesi.  larının kısıtlı olması.
               süreçlerine dahil edilmesi.   sinde öğretim elemanları
                                        ve paydaşlardan alınan   F2. Hayat boyu öğrenme   T2. YÖK tarafından belirle-
               G2. Engelliler için fiziki   geribildirime yeterince yer   ve çağın gereksinimlerine   nen öğrenci kontenjanları-
               altyapının sürekli iyileştiril-  verilmemesi.     yönelik taleplerin artması.  nın bazı birimlerin imkanla-
               mesine yönelik çalışmaların                                                rına uygun olmaması.
               olması ve Engelli Öğrenciler   Z2. Kampüslerde, öğ-  F3. İzzet Baysal Vakfı’nın
               Danışma ve Koordinasyon   rencilere yönelik sosyal   Üniversitemiz genelindeki   T3. Üniversitemizin Mezun
               Birimi’nin bulunması.    alanların teknolojik ve   eğitim ve öğretim faaliyet-  Takip Sisteminin etkin
                                        fiziki altyapısında (internet   lerini desteklemesi.  kullanılamaması.
               G3. Kısmi zamanlı öğrenci   bağlantısı, çalışma odası
               istihdamı ve üniversite ge-  vb.) eksiklerin olması.  F4. Mezun öğrenciler sa-  T4. Eğitim faaliyetlerinin
               nelinde öğrenci destekleme                        yesinde Üniversitenin etki   öğrencilerin ve iş dünyası-
               yöntemlerinin (yemek bursu,   Z3. Kampüslerde sosyal   alanının genişlemesi.  nın beklentilerindeki deği-
               çevrimiçi psikolojik destek   etkinlik alanlarının kısıtlı                 şimlere göre eğitimcilerin
               hizmeti, sağlık hizmetleri   olması..             F5. Bolu ilinin coğrafi   rollerini yeniden gözden
               vb.) yaygın olarak yürütül-                       konumu, büyükşehirlere   geçirmesi gerekliliği.
               mesi.                    Z4. Bazı birimlerde, öğre-  olan yakınlığı sayesinde
                                        tim elemanı başına düşen   öğrenciler açısından tercih   T5. Eğitim ve Öğretim sü-
               G4. Üniversitemizin bulun-  öğrenci sayısının ve ders   edilebilir olması.  reçlerinde yeni ve gelişmiş
               duğu bölgenin potansiyeli   yükünün fazlalığı.                             teknolojik araçların (yapay
               ve ihtiyaçlarını dikkate alan                     F6. Öğrencilerin küresel-  zeka destekli vb.) önem
               politikalar ile programların   Z5. Öğrencilerin ve dış   leşen ve hızlıca değişen   kazanmış olması.
               düzenlenmesi.            paydaşların mikro yeterlilik   dünyada sahip olunması
                                        becerilerini geliştirmelerine   gereken yetkinliklerle   T6. Ortaöğretimden gelen
               G5. Sosyal transkript uygu-  yönelik dijital platform se-  donatılması yönünde talep   öğrencilerin bilgi seviyeleri-
               lamasının olması.        çeneklerinin sınırlı olması.  oluşması.           nin yeterli olmaması.

               G6. Üniversite bünyesin-  Z6. Birimlerde eğitim öğre-  F7. Devletin Ar-Ge projele-  T7. Eğitim ve araştırma
               de bulunan programların   tim süreçlerinin sistematik   rine ve yatırımlarına verdi-  teknolojilerindeki gelişme-
               öğrenme çıktı ve kazanım-  bir şekilde gerçekleşti-  ği desteklerin çeşitlenmesi   lere göre mevcut sis-
               larını paylaştıkları bir sistem   rilmesine yönelik eğitim   ve artması.   temlerin adapte edilmesi
               bulunması.               öğretim komisyonlarının                           gerekliliği.
                                        yaygınlaşmamış olması.   F8. Kamu kaynakları
               G7. Üniversitemizde Tekno-                        kullanılarak üniversiteler-  T8. Küresel dünyanın deği-
               loji Transferi Uygulama ve   Z7. Disiplinler arası etkile-  deki araştırma ve yayınlara   şen politik dinamiklerinden
               Araştırma Merkezi (TTMER)   şimli bölümlerin ve çalış-  teşvik veriliyor olması  kaynaklanan sorunların
               ve TEKNOKENT’in bulun-   maların yeterli olmaması.  (Doğu Marmara Kalkınma   araştırma ve geliştirme
               ması.                                             Ajansı (MARKA) tarafın-  uygulamalarına yansıması.
                                        Z8. Yabancı dil eğitim   dan desteklenen BAİBÜ
               G8. BAP biriminin projeleri   olanaklarının yeterli olma-  Bitki Hastanesi kurulumu-
               imkanları dahilinde destek-  ması.                nun planlanmış olması).
               lemesi ve bilgilendirmesi.
                                        Z9. Patent ve faydalı mo-
                                        del/ürün üretiminin yeterli
                                        olmaması.
           110
           110 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117