Page 106 - 2024-2028
P. 106
Tablo 27. Sektörel Eğilim için PESTLE Analizi
TESPİTLER ÜNİVERSİTEYE ETKİSİ
(Etkenler/
Etkenler Fırsatlar Tehditler Ne Yapılmalı?
Sorunlar)
1a. Üniversite öz kaynakları
1. Komşu ül- çeşitlendirilmeli, sanayi-iş
1. Ekonomik
kelerde devam birliği projeleriyle patent çalış-
gelişme ve 1.Ekonomik koşulların
eden güvenlik ması yapılmalı ve ticarileşme
enerji alanında döviz kurlarında yarattığı
ile ilgili belirsiz- sağlanmalı.
dünyanın yeni değişkenliklerin özellikle
likler (Ukrayna,
rota arayışla- araştırma alanında yurt
Suriye, Irak) ve 1b. Üniversitemizin iktisadi ve
rında ülkemizin dışından temin edilen
dünyada pan- idari işletme birimi kurulmalı.
ve üniversitele- cihaz ve sarf malzeme
demi sonrası
rimizin yeni gö- temininde ortaya çıkar-
belirginleşen 1c. Üniversitemizde enerji ta-
revler alabilme- dığı kısıtlar.
ekonomik kriz sarrufu ve yeşil enerji çalışma-
si olasılıkları.
ve enerji krizi. ları artırılmalı.
2. Yükseköğ- 2a. Kaynakların verimli kulla-
2. Kaynakların
renime artan nımı ve ihtiyaç olan alanlara
verimli kullanı-
talep ve artan aktarılması için bütünsel ve
mı ve ihtiyaç
kontenjanlara 2. Kaynak aktarımı kısıt- stratejik yönetim yaklaşımı
olan alanlara
rağmen ayrılan lanan alanlarda gelişme benimsenmeli.
aktarılmasıyla
kaynağın bu ve ilerleme sorunları.
bu alanlarda
artışa cevap ve- 2b. Kişi başına maliyeti de
öne çıkma
recek düzeyde düşürecek altyapı yatırımlarına
Ekonomik olmaması. fırsatı. öncelik verilmeli.
3. Yerli üre-
timin ve açık 3a. Alternatifi olmayan,
3. Dışa bağımlılığı azaltacak
kaynak kodlu mutlaka ithal edilmesi
3. Enflasyon ve önlemler alınmalı, yerli üretime
programların gereken faktörler, ulusla-
döviz kurların- öncülük edilmeli, tasarruf ted-
sürdürülebilirlik rarası projelerin destek-
daki olumsuz birleri makul şekilde uygulana-
konusundaki lenmesinde eksiklikler,
değişiklikler. rak, kaynaklar etkin ve verimli
üstünlüğünün yükseköğrenim maliyeti-
kullanılmalı.
görünürlüğü- nin yükselmesi.
nün artması.
4. Türkiye’nin 4a. İşe yerleşmede üni- 4a. Eğitim istihdam dengesi-
4. Eğitimli genç versite diploması sahibi ol- ni kurmaya yönelik ulusal ve
genç ve dina-
işsizlik oranının manın etkisinin azalması. uluslararası alanda kariyer
mik bir nüfusa
yüksek oluşu. faaliyetleri çeşitlendirilmeli,
sahip olması, 4b. Sektörel iş gücü ihtiya-
Mezun-istih- cının ara eleman düze- öğrenciler kariyer konusunda
ekonominin
dam dengesi- yinde daha fazla olması bilinçlendirilmeli.
sanayi atılımı
nin kurulama- nedeniyle daha düşük
ile ilgili işgücü nitelikte ve farklı alanda
ması nedeni istihdam edilen mezunlar. 4b. Mezunların daha kolay işe
konusunda
ile yoksulluğun yerleşmeleri için eğitim prog-
avantajlı du-
artması. 4c. Başarılı mezunlarda ramlarında sektörel ihtiyaçlara
rumda olması. beyin göçünün artması. göre güncellemeler yapılmalı.
5- Organize
Sanayi Bölgesi
içinde bulunan 5. Bu destek
Meslek Yüksek vesilesiyle 5. Eğitim desteği verilen prog-
Okullarında genel okul 5. Bolu Organize Sanayi ram sayıları ve öğrenci konten-
imalat ve lojistik Bölgesinin civar illere
sektörü ile ilgili bütçesi dışında kıyasla küçük olması. janları artırılmalı ve dış pay-
programlardaki ek bütçenin daşlarla iş birliği geliştirilmeli.
öğrenciler için oluşması.
eğitim desteğinin
verilmesi.
104
104 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ