Page 111 - 2024-2028
P. 111

TESPİTLER                ÜNİVERSİTEYE ETKİSİ



     Sektörel      (Etkenler/
      güçler       Sorunlar)           Fırsatlar             Tehditler               Ne Yapılmalı?


                                     2a. Faaliyetleri-
                                     mizdeki sektör      1a.Paydaşlarla iş birli-  1a- Stratejik plan hazırlığı
                                     beklentilerinin     ğinin istenilen düzeyde   dışındaki dönemlerde
                                     paydaş iletişim                             de paydaşlarla iş birliğini
                  2.Kalite akredi-                       olmaması.
                  tasyon süreç-      mekanizmalarıyla    2b. Paydaşların karar   artırmak ve sürekliliğini
                  lerinde paydaş     öğrenilebilmesi.    alma mekanizmalarına    sağlamak için Paydaş
                  beklenti ve gö-    2b. Paydaşların     katılımındaki isteksiz-  Danışma Kurulları ve
                  rüşlerinin önemli   katılımının sağlan-  likler.               paydaş memnuniyet an-
                  olması.            masıyla stratejik                           ketleri ve diğer geri bildirim
     Paydaşlar                       amaç ve hedefle-    2c. Ar-Ge iş birlikleri   mekanizmaları daha aktif
                  Sanayide direk     rin sahiplenilmesi   açısından Bolu sana-   kullanılmalı.
                  toplumsal fay-     ve daha kararlı     yisinin çevre illerden   1b. Üniversite sanayi iş
                  daya dönüşen       hale gelmesi.       bazısına kıyasla küçük   birliği ortak eğitim modeli
                  ve etkisi olan     2c. YÖK’ün          olması.                 yaygınlaştırılmalı
                  faaliyet beklenti-  misyon farklılaş-  2d.Misyon farklılaşma-  1c. Misyon farklılaşması /
                  lerinin artması.   ması ve araştırma   sı üniversite dahil olma
                                     üniversitelerine                            araştırma üniversitelerine
                                     daha fazla bütçe    kriterlerini sağlamakta-  dahil olma için çalışmalar
                                     ve insan kaynağı    ki güçlükler.           yapılmalı.
                                     desteği sağlaması.
                                                                                                                 AN
                                                         1a. Mal ve hizmet alım
                                                         sürecin uzun olması.    1a. Doğrudan temin limiti
                                                          1b.Uygun fiyat şartı-  artırılmalı.
                                                         nın nitelikli ürün ve hiz-
                                                         met için bazı kısıtları.
                                     1a.DMO’dan mer-     1c. Geri ödeme süresi   1b. DMO ürün yelpazesi
                  1.Her alanda       kezi alım imkânı.   uzunluğu nedeniyle      genişletmeli ve fiyatları daha
                  yeterli sayıda ve                      bazı tedarikçilerin teklif   uygun hale getirilmeli.
                  istenilen nitelikte   1b. Elektronik ve   vermemesi ve yeterli
      Tedarikçiler  mal ve hizmet    çevrimiçi satış-    tedarikçi bulunma-      1c. Gerekli mevzuat deği-
                                                         dığında rekabetin       şikliği ile alım süreçlerinin
                  sağlayacak teda-   larla daha çok      tam sağlanamaması,      hızlandırılması.                3 - DURUM ANALİZİ
                  rikçiye ulaşıla-   seçenek ve ürüne    1d.DMO gibi merkezi                                     1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL
                  maması.            daha ucuz ulaş-     alımlarda maliyetin     1d.Gerekli mevzuat değişikliği
                                     ma imkânı.          görece yükselmesi.      ile elektronik / çevrimiçi or-
                                                         1e. İnternet üzerinden   tamda satın alma süreçlerine
                                                         daha uygun fiyatlarla   dahil olunması sağlanmalıdır.
                                                         satılan ürün ve hiz-
                                                         metlerin alınamıyor
                                                         olması.

                                                                                 1a. Üniversiteyi denetleyici
                  1. Farklı düzen-
                                                         1a. Farklı düzeydeki    kurumların tek bir merkezi
                  leyici ve denetle-
                                                         verilerin ve ölçütlerin   havuzdan benzer ve anah-
                  yici kuruluşların   1. Farklı denetle-
                                                         bir araya getirilmesinin   tar ölçütlerle izlemi sağlan-
                  varlığı (YÖK,      yici kuruluş izleme
                                                         kurumsal tercih ve fark-  malı, ölçütler yalınlaştırıla-
                  YÖKAK, Sayış-      ölçütlerinin stratejik
      Düzenleyici   tay, TÜBİTAK,    planda göster-      lılaşma üzerine baskısı.  rak sayıları makul şekilde
          /                                                                      azaltılmalı.
      Denetleyici   Bakanlıklar) ve   geler olarak yer   1b. Farklı denetleme-
      Kuruluşlar   bu kurumlar       almasının düzenli   lerin bütünleşik şekilde   1b. Üniversite içinde enteg-
                  tarafından farklı   izlemlerde daha
                                                         değil, ayrı zaman ve    re bilgi yönetim sistemi etkin
                  ölçütlerle ayrı    başarılı sonuçlar
                                                         ölçütlerde olmasıyla    kullanımı ile veri toplanması
                  şekilde düzenli    sağlama fırsatı.
                                                         farklı izlemelerde farklı   kolaylaştırılmalı ve veri
                  denetimlerin
                                                         değerler olması.        tutarlılık/güvenlik düzeyi
                  yapılması.
                                                                                 artırılmalı.
                                                                                                          109
                                                                                  2024-2028 STRATEJİK PLAN  109
                                                                                  2024-2028 STRATEJİK PLAN
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116