Page 111 - 2024-2028
P. 111
TESPİTLER ÜNİVERSİTEYE ETKİSİ
Sektörel (Etkenler/
güçler Sorunlar) Fırsatlar Tehditler Ne Yapılmalı?
2a. Faaliyetleri-
mizdeki sektör 1a.Paydaşlarla iş birli- 1a- Stratejik plan hazırlığı
beklentilerinin ğinin istenilen düzeyde dışındaki dönemlerde
paydaş iletişim de paydaşlarla iş birliğini
2.Kalite akredi- olmaması.
tasyon süreç- mekanizmalarıyla 2b. Paydaşların karar artırmak ve sürekliliğini
lerinde paydaş öğrenilebilmesi. alma mekanizmalarına sağlamak için Paydaş
beklenti ve gö- 2b. Paydaşların katılımındaki isteksiz- Danışma Kurulları ve
rüşlerinin önemli katılımının sağlan- likler. paydaş memnuniyet an-
olması. masıyla stratejik ketleri ve diğer geri bildirim
Paydaşlar amaç ve hedefle- 2c. Ar-Ge iş birlikleri mekanizmaları daha aktif
Sanayide direk rin sahiplenilmesi açısından Bolu sana- kullanılmalı.
toplumsal fay- ve daha kararlı yisinin çevre illerden 1b. Üniversite sanayi iş
daya dönüşen hale gelmesi. bazısına kıyasla küçük birliği ortak eğitim modeli
ve etkisi olan 2c. YÖK’ün olması. yaygınlaştırılmalı
faaliyet beklenti- misyon farklılaş- 2d.Misyon farklılaşma- 1c. Misyon farklılaşması /
lerinin artması. ması ve araştırma sı üniversite dahil olma
üniversitelerine araştırma üniversitelerine
daha fazla bütçe kriterlerini sağlamakta- dahil olma için çalışmalar
ve insan kaynağı ki güçlükler. yapılmalı.
desteği sağlaması.
AN
1a. Mal ve hizmet alım
sürecin uzun olması. 1a. Doğrudan temin limiti
1b.Uygun fiyat şartı- artırılmalı.
nın nitelikli ürün ve hiz-
met için bazı kısıtları.
1a.DMO’dan mer- 1c. Geri ödeme süresi 1b. DMO ürün yelpazesi
1.Her alanda kezi alım imkânı. uzunluğu nedeniyle genişletmeli ve fiyatları daha
yeterli sayıda ve bazı tedarikçilerin teklif uygun hale getirilmeli.
istenilen nitelikte 1b. Elektronik ve vermemesi ve yeterli
Tedarikçiler mal ve hizmet çevrimiçi satış- tedarikçi bulunma- 1c. Gerekli mevzuat deği-
dığında rekabetin şikliği ile alım süreçlerinin
sağlayacak teda- larla daha çok tam sağlanamaması, hızlandırılması. 3 - DURUM ANALİZİ
rikçiye ulaşıla- seçenek ve ürüne 1d.DMO gibi merkezi 1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL
maması. daha ucuz ulaş- alımlarda maliyetin 1d.Gerekli mevzuat değişikliği
ma imkânı. görece yükselmesi. ile elektronik / çevrimiçi or-
1e. İnternet üzerinden tamda satın alma süreçlerine
daha uygun fiyatlarla dahil olunması sağlanmalıdır.
satılan ürün ve hiz-
metlerin alınamıyor
olması.
1a. Üniversiteyi denetleyici
1. Farklı düzen-
1a. Farklı düzeydeki kurumların tek bir merkezi
leyici ve denetle-
verilerin ve ölçütlerin havuzdan benzer ve anah-
yici kuruluşların 1. Farklı denetle-
bir araya getirilmesinin tar ölçütlerle izlemi sağlan-
varlığı (YÖK, yici kuruluş izleme
kurumsal tercih ve fark- malı, ölçütler yalınlaştırıla-
YÖKAK, Sayış- ölçütlerinin stratejik
Düzenleyici tay, TÜBİTAK, planda göster- lılaşma üzerine baskısı. rak sayıları makul şekilde
/ azaltılmalı.
Denetleyici Bakanlıklar) ve geler olarak yer 1b. Farklı denetleme-
Kuruluşlar bu kurumlar almasının düzenli lerin bütünleşik şekilde 1b. Üniversite içinde enteg-
tarafından farklı izlemlerde daha
değil, ayrı zaman ve re bilgi yönetim sistemi etkin
ölçütlerle ayrı başarılı sonuçlar
ölçütlerde olmasıyla kullanımı ile veri toplanması
şekilde düzenli sağlama fırsatı.
farklı izlemelerde farklı kolaylaştırılmalı ve veri
denetimlerin
değerler olması. tutarlılık/güvenlik düzeyi
yapılması.
artırılmalı.
109
2024-2028 STRATEJİK PLAN 109
2024-2028 STRATEJİK PLAN