Page 108 - 2024-2028
P. 108
Tablo 27. Sektörel Eğilim için PESTLE Analizi
TESPİTLER ÜNİVERSİTEYE ETKİSİ
(Etkenler/
Etkenler Fırsatlar Tehditler Ne Yapılmalı?
Sorunlar)
1a. Bilişim ve yazılım
1.Bilişim ve 1.Bilgi yöne-
teknolojisi maliyetlerinin
yazılım tek- timi ve yeni 1a. Bilişim altyapısı güçlendiril-
yüksek olması ve bu ko-
nolojilerinin teknolojilerin meli, bilişim ve yazılım tek-
nudaki dışa bağımlılık.
kullanımının kullanımı ile nolojileri kapsamında milli ve
1b. Teknolojinin çok
artması ve yeni iş süreçlerinin yeni uygulamalar üniversiteye
hızlı değişim ve gelişim
teknolojilerin kolaylaşması, kazandırılmalı.
göstermesi nedeniyle
ortaya çıkması. kâğıt, zaman
akademik ve idari per-
Değişen tekno- vb. israflarının 1b. Personelin teknolojik
sonelin öğrencilere göre
loji ile değişen azalması ve ni- değişime daha hızlı uyumunu
gelişen teknolojilere
çalışma alış- telikli projelerin sağlayacak tedbirler uygulan-
adaptasyon ve uyumun-
kanlıkları. hazırlanması. malı.
da yavaşlık.
2.Teknolojik
araç ve fırsat-
2. Mühendislik programlarıyla
ların öneminin 2. Özellikle yazılım eğiti-
2. Geleceğin sınırlı olmadan, öğrencilerin
her geçen gün minin daha küçük yaşta
mesleklerinde mesleklerinde kullanacakları
daha görünür başlaması gerekliliği ve
dijital ve tek- merkezî teknoloji laboratu-
olması. Öğren- bu konuda üniversitele-
nolojik odağın varları kurulmalı, teknolojilere
cilerin ilgili ko- rin imkânlarının yeterli
vurgulanması. ve programlara yoğunlaşan
Teknolojik nuları öğrenme olmaması. dersler sunulmalı.
konusundaki
istekliliği.
3a. Eğitim
öğretimde
mekândan ve
zamandan
3a. Uzaktan eğitim merkezinin
bağımsız ha-
3a. Öğrencilerin teknolo- altyapısı güçlendirilmeli ve
reket edebilme
jiye bağımlı hale gelmesi uzaktan eğitim alanıyla ilgili
imkânı olması,
ve beraberinde yaşadık- teşvikler arttırılmalı.
Maliyetlerin
ları sağlık sorunları, Öğ-
azalması,
rencilerin aktif öğrenme 3b. Uzaktan verilen derslerin
3. Uzaktan eği- Dezavantajlı
yerine pasif öğrenmeye kaybolmayacak şekilde depo-
Teknolojik tim teknolojisi- öğrencilere alışması, lanması ve diğer öğrencilere
nin geliştirilmesi kolay erişilebil-
alternatif öğrenme kaynağı ola-
ve dijitalleşme. mesi.
3b. Bazı uzaktan eğitim rak sunulabilmesi için depola-
ve toplantıların etkinli- ma ve sunum kapasite artırımı
3b. Bilimsel
ğinin yüz yüze yapılan çalışmaları yapılmalı.
kongre konfe-
toplantılara göre düşük
rans vb. etkin-
olması 3c. Siber güvenlik çalışmaları-
liklerin bazıla-
nın artırılması.
rında mekân
zorunluluğunun
ortadan kalk-
mış olması.
106
106 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ