Page 109 - 2024-2028
P. 109
TESPİTLER ÜNİVERSİTEYE ETKİSİ
(Etkenler/
Etkenler Fırsatlar Tehditler Ne Yapılmalı?
Sorunlar)
1a.Mevzuattaki güncelle-
melere yönelik bilgilendirme
1a.Mevzuat değişiklikleri- sistemi oluşturulmalı.
ne rağmen idari perso-
1b. Öğretim elemanı başı-
nel alımlarında yasal
1.Kurum içi yönerge mevzuatın nicel ve nitel na düşen öğrenci sayısının
ve çalışma esasları istenilen sınırlarda olması
1. Mevzuattaki sık ile mevzuata uyum ihtiyaçları karşılamaması. için öğrenci kontenjanları ve
değişiklikler
çalışmalarının yapı- 1b. Akademik norm kadro akademik kadro sayılarının
lıyor olması. ilişkilendirilmesi.
uygulamasının öğrenci
1c. Personel kurum içi dağılı-
sayısından bağımsız mı ve performansını izleye-
yapılması.
cek dinamik mekanizmalar
kurulmalı.
2.Özellikle mesleğe 2a. Öğrencilerin alanlarıyla
başlayacak öğren- ilgili mevzuattaki değişim- 2a. Eğitim içerikleri mevzuat
2 . Mesleklere yö-
cilere iş hayatında leri takip edememeleri. ve mesleki yeterlilik kurumu
nelik mevzuatın iş
kendilerini bekleyen 2b. Mesleki Yeterlilik Ku- şart ve çalışmaları, sektörel
hayatında önemli yasal düzenleme- rumunun yükseköğretim ihtiyaçlar dikkate alınarak gün-
Yasal olması. lerle ilgili dersler mezunları için yeterlilikler cellenmeli.
verilmesi. konusundaki çalışmaları.
3.Uluslararası 3. Bolu’nun yaşana- 3. Uluslararası öğretim ele- AN
öğretim eleman- bilir bir şehir olması 3. Uluslararası öğretim
manlarının özlük haklarının
larının üniversi- ve üniversitenin ko- elemanlarının özlük hakla-
iyileştirilmesine yönelik yasal
telerde istihdam numunun sağladığı rının yetersizliği. düzenlemeler yapılmalı.
edilebilmesi. diğer avantajlar.
1. Doğanın ve
doğal hayatın
1.Kampüs içi yeşil alanla-
korunması, çevre 1. Üniversitemizin rın korunduğu yeni bir imar
bilinci ve çevre doğanın kalbinde 1.Yeni binaların çevre bi- planı hazırlanmalı. Kampüs içi
kirliliği konuların- olması. lincine uygun olmaması. çevre düzenlenmeli, bitki ve
da duyarlılığın 3 - DURUM ANALİZİ
hayvan çeşitliliği korunmalı.
uluslararası alan- 1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL
da hedeflenmesi.
2a.Çevre bilinci kültürü
2.Birleşmiş Milletler yaygınlaştırılmalı, kampüs
Türkiye Sürdürülebi- 2a. Küresel ısınma, çevre ve kişilerin karbon ayak izleri
lir Kalkınma Amaç- kirliliği ve ekolojik denge- belirlenerek azaltılması için
2. Yenilenebilir ları arasında yer deki değişiklikler. farkındalık ve uygulamalar
ve temiz enerji tek-
Çevresel nolojisi alanlarına alan erişilebilir ve yapılmalı.
yatırımın teşvik temiz enerji konu- 2b. Toplumun ve çalışan- 2b. Çevresel tehditlerin önlen-
sundaki uluslararası ların yenilenebilir enerji mesine ilişkin projeler teşvik
edilmesi.
iş birliğini 2030’a konusundaki farkındalık- edilmeli ve yenilenebilir enerji
kadar geliştirilmesi- larının düşük olması. konusunda (rüzgâr, güneş
ni desteklemesi. vb.) teşvik edici çalışmalar
yapılmalı.
3. Binaların deprem yö-
3a.Deprem için alınan netmeliğine göre denetle-
3. Deprem riski 3. Bolu halkının önlemlerin yetersiz nerek bakım, onarım ve
ve sürdürülebilir deprem konusunda olması. güçlendirme çalışmaları
kentleşmenin 3b. Deprem yönetmeliği-
bilinçli ve duyarlı yapılmalı.
geliştirilmesi ne uygun olmayan eski
olması. 3b. Deprem ve Doğal Afetler
hedefi. yapıların bulunması.
Uygulama ve Araştırma
Merkezi kurulmalı.
107
2024-2028 STRATEJİK PLAN 107
2024-2028 STRATEJİK PLAN