Page 118 - 2024-2028
P. 118
Durum Analizi Tespitler/Sorun Alanları İhtiyaçlar/Gelişim Alanları
Aşamaları
4 Toplumun ihtiyaç duyduğu eğitim alanlarının tespiti kapsa-
5 Eğitimde kaliteyi sürdürmek ve
geliştirmek için başlatılan program mında sertifikalı eğitim programlarının düzenlenmesi için
‘Toplumsal Katkı Koordinasyon Kurulu’ oluşturulması.
akreditasyonu çalışmalarının ya-
vaş ilerlemesi, öğrenci kontenjan-
5 Yıllık öz-akran değerlendirmeler ve sonuçlarının senato
larının sürekli artışına rağmen fiziki huzurunda sözlü sunumu gibi sistematik izleme ve takip-
mekân ve mali kaynakların aynı lere devam edilerek uygulanan eğitim niteliğinin sürekli
oranda artmaması.
Program – Alt yükseltilmesi, program akreditasyonu teşvik edilmesi,
Program Analizi 6 Öğrenci yemekhanelerinin bir kıs- çift anadal/yandal ve İngilizce eğitim program sayılarının
artırılması.
mının eski olması; kampüs içi spor
ve sosyal/kültürel faaliyet alanları- 6 Üniversite yemekhanesinin yenilenmesi, spor ve sosyal/
nın kısıtlılığı.
kültürel faaliyet alanlarının artırılması.
7 Personel ve öğrencilerin memnu-
7 Eylem planları ile düşük memnuniyet oranlarının azaltıl-
niyet anketlerinde düşük oranların ması, aidiyetin artırılması.
olması.
Memnuniyet anketlerinde düşük oranları olan aşağıdaki
konuları iyileştirmek için planlama ve uygulamalar yapıl-
ması gerekmektedir:
Öğrenci ve mezunların işe giriş sürecindeki sınavlara
yönelik destek eğitimlerinin gerçekleştirilmesi, sosyal,
Paydaşlarla iş birliğini artırmak ve sportif ve kültürel etkinliklerin artırılması.
sürekliliğini sağlamak için Paydaş
Danışma Kurulları ve Paydaş Mezunların yabancı dil becerilerinin geliştirilmesi için
Paydaş Analizi
Memnuniyet Anketleri ve diğer çalışmalar yapılması ve eğitim programları geliştirilmesi,
geribildirim mekanizmalarının daha yemekhane hizmetlerinin iyileştirilmesi, bölümlerdeki idari
aktif kullanılması. personel sayısının ve dağılımının yeterliliğinin sağlanması,
akademik personel arasında iletişim ve iş birliğinin artırılması.
İdari personel için kurum içi iletişim artırılması ve amirlere
ulaşmanın kolaylaştırılması, görevlendirme ve yükseltilme
uygulamalarında iyileştirme sağlanması, mesleki beceri
eğitimlerinin artırılması.
Öğretim elemanı başına düşen Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının yüksek
öğrenci sayısında önceki döneme
olduğu birimlerde ilave öğretim elemanı istihdamının
kıyasla bir azalma olmakla birlikte
sağlanması.
bazı bölümlerde sayının hala yük-
İnsan Kaynakları sek olması. İdari personel toplam sayısının artırılması yanında, yet-
Yetkinlik Analizi kinlik analizi ve görevlerine göre detaylı yetkinlik değer-
İdari personel sayısındaki yetersizlikler.
lendirilmelerinin de yapılması, bu amaçla yapılan hizmet
içi eğitimlerin sertifikasyon sağlayacak şekilde yapılmaya
Personel yetkinliğini geliştirmeye
devam edilmesi.
yönelik çalışmalara devam edilmesi.
Eğitim-öğretim yöntemlerindeki, Kurum içi iletişimi ve öğrenmeyi artıracak, iç paydaşların
bilim ve teknoloji alanındaki hızlı
Kurum Kültürü gelişme ve değişimlerle iş yapma daha çok kararlara katılmasını sağlayacak mekanizmalar
Analizi ve stratejik yönetim için yönetişim süreçlerinde de PUKÖ
usullerinde ve kurum kültüründe çevrimlerinin uygulanması.
değişiklik ihtiyacı.
116
116 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ