Page 118 - 2024-2028
P. 118

Durum Analizi          Tespitler/Sorun Alanları                İhtiyaçlar/Gelişim Alanları
                Aşamaları


                                                                 4 Toplumun ihtiyaç duyduğu eğitim alanlarının tespiti kapsa-
                                 5  Eğitimde kaliteyi sürdürmek ve
                                 geliştirmek için başlatılan program   mında sertifikalı eğitim programlarının düzenlenmesi için
                                                                 ‘Toplumsal Katkı Koordinasyon Kurulu’ oluşturulması.
                                 akreditasyonu çalışmalarının ya-
                                 vaş ilerlemesi, öğrenci kontenjan-
                                                                 5  Yıllık öz-akran değerlendirmeler ve sonuçlarının senato
                                 larının sürekli artışına rağmen fiziki   huzurunda sözlü sunumu gibi sistematik izleme ve takip-
                                 mekân ve mali kaynakların aynı   lere devam edilerek uygulanan eğitim niteliğinin sürekli
                                 oranda artmaması.
               Program – Alt                                     yükseltilmesi, program akreditasyonu teşvik edilmesi,
               Program Analizi   6 Öğrenci yemekhanelerinin bir kıs-  çift anadal/yandal ve İngilizce eğitim program sayılarının
                                                                 artırılması.
                                 mının eski olması; kampüs içi spor
                                 ve sosyal/kültürel faaliyet alanları-  6 Üniversite yemekhanesinin yenilenmesi, spor ve sosyal/
                                 nın kısıtlılığı.
                                                                 kültürel faaliyet alanlarının artırılması.
                                 7 Personel ve öğrencilerin memnu-
                                                                 7 Eylem planları ile düşük memnuniyet oranlarının azaltıl-
                                 niyet anketlerinde düşük oranların   ması, aidiyetin artırılması.
                                 olması.
                                                                 Memnuniyet anketlerinde düşük oranları olan aşağıdaki
                                                                 konuları iyileştirmek için planlama ve uygulamalar yapıl-
                                                                 ması gerekmektedir:
                                                                 Öğrenci ve mezunların işe giriş sürecindeki sınavlara
                                                                 yönelik destek eğitimlerinin gerçekleştirilmesi, sosyal,
                                 Paydaşlarla iş birliğini artırmak ve   sportif ve kültürel etkinliklerin artırılması.
                                 sürekliliğini sağlamak için Paydaş
                                 Danışma Kurulları ve Paydaş     Mezunların yabancı dil becerilerinin geliştirilmesi için
               Paydaş Analizi
                                 Memnuniyet Anketleri ve diğer   çalışmalar yapılması ve eğitim programları geliştirilmesi,
                                 geribildirim mekanizmalarının daha   yemekhane hizmetlerinin iyileştirilmesi, bölümlerdeki idari
                                 aktif kullanılması.             personel sayısının ve dağılımının yeterliliğinin sağlanması,
                                                                 akademik personel arasında iletişim ve iş birliğinin artırılması.

                                                                 İdari personel için kurum içi iletişim artırılması ve amirlere
                                                                 ulaşmanın kolaylaştırılması, görevlendirme ve yükseltilme
                                                                 uygulamalarında iyileştirme sağlanması, mesleki beceri
                                                                 eğitimlerinin artırılması.
                                 Öğretim elemanı başına düşen    Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının yüksek
                                 öğrenci sayısında önceki döneme
                                                                 olduğu birimlerde ilave öğretim elemanı istihdamının
                                 kıyasla bir azalma olmakla birlikte
                                                                 sağlanması.
                                 bazı bölümlerde sayının hala yük-
               İnsan Kaynakları   sek olması.                    İdari personel toplam sayısının artırılması yanında, yet-
               Yetkinlik Analizi                                 kinlik analizi ve görevlerine göre detaylı yetkinlik değer-
                                 İdari personel sayısındaki yetersizlikler.
                                                                 lendirilmelerinin de yapılması, bu amaçla yapılan hizmet
                                                                 içi eğitimlerin sertifikasyon sağlayacak şekilde yapılmaya
                                 Personel yetkinliğini geliştirmeye
                                                                 devam edilmesi.
                                 yönelik çalışmalara devam edilmesi.





                                 Eğitim-öğretim yöntemlerindeki,   Kurum içi iletişimi ve öğrenmeyi artıracak, iç paydaşların
                                 bilim ve teknoloji alanındaki hızlı
               Kurum Kültürü     gelişme ve değişimlerle iş yapma   daha çok kararlara katılmasını sağlayacak mekanizmalar
               Analizi                                           ve stratejik yönetim için yönetişim süreçlerinde de PUKÖ
                                 usullerinde ve kurum kültüründe   çevrimlerinin uygulanması.
                                 değişiklik ihtiyacı.





           116
           116 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123