Page 120 - 2024-2028
P. 120
Durum Analizi Tespitler/Sorun Alanları İhtiyaçlar/Gelişim Alanları
Aşamaları
1 İç/dış kalite güvence istemini kurmak ve dolayısıyla üniver-
site ve program akreditasyonlarını sağlamak için başlatılan
başta Öz-Akran değerlendirmeler ve diğer kontrol faali-
yetlerinden elde edilen gelişmeye açık yanların uygulanarak
PUKÖ çevrimlerinin kapanması için çalışmalara devam
edilmesi (Değişen sektör ihtiyaçlarına uygun olacak şekilde
müfredatların ve Bologna Bilgi Paketlerinin iyileştirilmesi,
çift ana dal/yan dal sayılarının ve niteliklerinin geliştirilmesi,
disiplinler arası programların artırılması, paydaş görüşleri ve
mezun izlemlerinin daha sistematik yapılması, mezun-istih-
1 Üniversite akreditasyonu ve eğitim dam oranlarının iyileştirilmesi, uluslararası öğretim elemanı
programları akreditasyonlarının ve nitelikli öğrenci sayılarının artırılması, lisansüstünde
öneminin giderek artması. farklı dillerde eğitimin artırılması, vb)
2 TÜBİTAK Girişimci ve Yenilikçi
2 Araştırma Koordinasyon Kurulunun çalışmalarıyla; dış pro-
Üniversite Endeksindeki ölçütler-
den; kurum dışı destek alan nitelikli je alınmasını artıracak proje yazma eğitimlerinin sürekli ve
proje sayısı, nitelikli dergilerdeki daha nitelikli hale getirilmesi, BAP’tan verilen destek çeşit
yayın sayısı, öncelikli alanlardaki ve miktarlarının artırılması, kurum dışı bilimsel etkinliklere
Akademik araştırma sayısının, interdisipliner katılımın daha çok desteklenmesi, üniversitemiz birimleri ve
Faaliyetler Analizi çalışma sayılarının düşüklüğü;
nitelikli araştırmacı istihdamı, Uy- personeli tarafından gerçekleştirilen uluslararası kongre ve
gulama ve Araştırma Merkezlerin dergi sayılarının artırılması, laboratuvar altyapı eksiklerinin
cihaz sorunları. ve cihaz akreditasyonlarının tamamlanması, mükemmellik
merkezi çalışmalarının desteklenmesi, sektör ihtiyaçlarının
3 Toplumsal katkı faaliyetlerinin ge-
nellikle planlama olmadan ortaya dinamik ve sürekli takibiyle toplumsal etkin çıktıları olan
çıkan uygulama ağırlıklı olması, çalışmaların teşvik edilmesi, araştırmaya ayrılan bütçenin
hedeflere uygun gerçekleşme artırılması.
kontrolündeki eksiklikler.
3 ‘Toplumsal Katkı Koordinasyon Kurulu’ oluşturulması ve
bu alanla ilgili çalışmalarda (sosyal, sportif ve sanatsal
etkinlikler de dahil olacak şekilde) yerel/bölgesel talep/
ihtiyaç analizi yapılması; ortaya çıkan ihtiyaçları karşılayıcı
nitelikteki çalışmaların diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği
içerisinde gerçekleştirilmesi, toplumsal talep/ihtiyaçları
dinamik olarak takip edebilecek etkili yeni mekanizmalar
geliştirilmesi (sağlık turizmi için gerekli organizasyonel
yapılar kurulması vb.), tüm mezunların toplumsal katkı
alanındaki farkındalıklarını ve gönüllülüklerini artıracak ders
ve uygulamaların yapılması.
118
118 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ