Page 100 - 2024-2028
P. 100
ARAŞTIRMA Tablo 26. Akademik Faaliyetler Analizi
GÜÇLÜ YANLAR ZAYIF YANLAR NE YAPILMALI?
Lisansüstü Eğitim Üniversite içi interdisipliner çalışma sayısını artırmak
Üniversite içi ve dışı disiplinler
Enstitüsünün kurulma- için araştırmacı envanteri ve eşleştirme ara yüzleri
arası proje ve yayın sayılarında
sı ve disiplinler arası oluşturulması, uluslararası araştırmacı ağlarına katılım
kısıtlılık.
programların başlamış sağlanması.
olması.
Sanayi sorunlarına yönelik
doktora tez sayıları düşüklüğü.
Sektör ihtiyaçları dinamik analizini yaparak
içerideki araştırmacıları bu alanlara yönlendirecek
Değişen sektör ihtiyaçlarını
mekanizmaların hayata geçirilmesi (Sanayi tez
dinamik izleyerek
havuzu projesinin hayata geçmesi ve takibi, KOBİGEL
araştırmacıları bu alanlara
projelerinde daha etkin rol alma vb) için TTMER ve
teşvik edecek mekanizmaların PDO’nun daha etkin çalışmalar yapması.
kısıtlılığı.
Problem odaklı interdisipliner çalışma kültürünün
Henüz üniversitemizde
geliştirilmesi için eğitimler yapılmalı.
bir mükemmellik merkezi
kurulmamış olması.
Üniversitemizde top-
lam sayıları 19’u bulan Öne çıkan Uygulama ve Araştırma Merkezlerinden
Bazı Uygulama ve Araştırma
araştırma ve uygulama Merkezlerinin pasif durumları, mükemmellik merkezi olabilecekler için çalışmalar
merkezlerinin bir kıs- finansal sürdürülebilirlik yapılması.
mının oldukça nitelikli
açısından riskli durumları.
olması.
Pasif durumdaki Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin
Bazı Uygulama ve Araştırma
daha etkin ve verimli çalışması için Ar-Ge koordinasyon
Merkezlerinde nitelikli ve
kurulu aracılığıyla yön verici çalışmalar yapılması.
sürdürülebilir araştırmacı
istihdamı konusundaki Uygulama ve Araştırma Merkezlerindeki personel
kısıtlılıklar.
istihdamını sürdürülebilir hale getirecek çalışmalar
yapılması.
Bazı Uygulama ve Araştırma
Merkezleri laboratuvar Üniversite içi Ar-Ge cihaz envanteri çalışmasını
cihazlarının arızaları, tamamlayarak cihazların daha etkin ve birimler arası
kalibrasyon ve akreditasyon
verimli kullanımının takibinin sağlanması.
eksikleri.
TÜBİTAK 2209 Öğren-
Tüm üniversite birimlerindeki
ci araştırma Projelerin- Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin cihaz ve altyapı
öğrencilerin araştırma
de giderek artan kabul eksiklerinin giderilmesi için finansal kaynak ayrılması.
projelerinde yeterli düzeyde yer
oranları.
almaması.
Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin periyodik
öz-akran değerlendirmelerle performans takibinin
sistematik yapılması.
Bilimsel araştırma projelerinde öğrenci katılımlı
projelere daha fazla destek verilmeli.
Öğrenci danışmanlığı, akademik koçluk gibi görev
Ar-Ge Koordinasyon ve sorumluluklar aracılığıyla öğrencilerin araştırma
Kurulu’ vasfıyla çalış- Ar-Ge koordinasyonu ve projelerine destek sağlanmalı.
malar yapan ‘Kalite Ar-
iyileştirme çalışmalarında
Ge Alt Komisyonunun’ ‘Kalite Ar-Ge Alt Komisyonunun’ ‘Ar-Ge Koordinasyon
henüz başlangıç düzeyinde
varlığı ve çalışmaları. Kurulu’ vasfıyla daha etkin çalışmalar yaparak bu
olması.
alandaki tüm çalışmaları koordine etmesi, izlemesi,
iyileştirme eylem planları ile takibi.
98
98 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ