Page 98 - 2024-2028
P. 98

EĞİTİM                           Tablo 26. Akademik Faaliyetler Analizi



                 GÜÇLÜ YANLAR              ZAYIF YANLAR                         NE YAPILMALI?


                  Bologna Ders Bilgi
                  paketlerinde yer alan
                                        Bologna Bilgi paket içeriğinin   Bologna Bilgi paket niteliksel gelişimi için 2022
                  derslerin öğrenme
                                        niteliksel açıdan bazı birimlerde   Öz-Akran değerlendirmede ortaya çıkan eksiklerin
                  çıktıları ve kazanım-  geliştirilme ihtiyacı.     giderilmesine yönelik Eğitim-Öğretim Alt Komisyonu
                  larının büyük oranda                              organizasyonuyla ilgili birimlerde program bazında yüz
                  tanımlanmış olması.
                                                                    yüze bilgilendirme ve takipler yapılmalı.
                  Eğitim öğretimde kalite   Eğitim-öğretim faaliyetleri
                  süreçlerinin tasarımı,   ile ilgili tanımlı süreçlerin
                  takibi ve geliştirilme-
                                        bulunmaması.
                  sine yönelik olarak
                                                                    Eğitim-Öğretim Alt Komisyonu ilgili süreçleri
                  üniversite bünyesinde
                                        Öğrencilerin akademik       tanımlayarak ilan etmeli.
                  eğitim-öğretim alt    gelişimlerinin izlenmesi için
                  komisyonun kurulmuş   ölçülebilir yöntemlerin yetersiz   Öğrenci Kariyer gelişimi için Eğitim-öğretim alt
                  ve çalışıyor olması.
                                        olması.                     komisyonu, birim kalite komisyonları ve KARMER ortak
                                                                    eylem planları yapmalı.



                  Mezunlar Derneği
                                        Mezunlar ve diğer dış       Mezun takip sistemini daha aktif hale getirebilmek
                  ve Kariyer ve Mezun
                                        paydaşlarla ilişkilerin yeterli   için farklı kamu kurum ve kuruluşları ile iş birlikleri
                  Takip Uygulama ve     düzeyde olmaması.           yapılmalı.
                  Araştırma Merkezi
                  (KARMER) varlığı.
                                                                    KARMER çalışmaları bu yönde geliştirilmeli.
                                                                    Belli zaman aralıkları ile iş bulma oranları, yerleşilen iş
                                                                    alanları, mezun olunan program ile yerleşilen iş alanı
                                                                    ilişkileri tespit edilmeli.

                                                                    Program tasarımı çalışmalarında da mezun
                  Ulusal ve uluslararası
                                                                    öğrencilerden dış paydaş olarak destek alınmalı.
                  değişim programlarının
                  olması.
                  Lisans ve lisansüstü
                                        Uluslararası program ve
                  programlarda uluslara-
                                        öğretim elemanı sayısının   Öğrencilere uluslararası değişim programlarının
                  rası öğrenci sayısında
                                        yetersiz olması.            oryantasyon, danışmanlık vb. uygun alanlarda tanıtımı
                  artış olması.
                                                                    yapılmalı ve teşvik edilmeli.
                                        Uluslararası öğrenci değişimi
                  Kütüphane hizmetle-
                                        programları kapsamında gelen   İngilizce ve diğer yabancı dil ana dilinde ve yurt dışı
                  rinin etkin yürütülüyor
                                        öğrenci sayısının ve niteliğinin   doktoralı öğretim elemanı sayısı artırılmalı, gelen
                  olması.
                                        yetersiz olması.            uluslararası öğrenci niteliğini artırmaya yönelik
                                                                    çalışmalar yapılmalı.
                  Aktif öğrenci topluluk   Öğrencilerin yabancı
                  sayısının ortalama
                                        dil öğrenimi ile ilgili     Lisans ve lisansüstü programlarda farklı dillerdeki
                  düzeyde olması.
                                        farkındalıklarının yeterli   programlar teşvik edilmeli/artırılmalı.
                                        seviyede olmaması.
                  Uzaktan Eğitim Merke-                             Yabancı dilin aktif öğrenilmesini artıran uygulamalar
                  zinin aktif olması.
                                        Eğitim-öğretim ve araştırma   geliştirilmeli.
                                        faaliyetlerini destekleyecek
                  Hayırsever destekleri-
                                        basılı ve elektronik kaynak   Basılı ve elektronik kaynaklara yönelik ihtiyaçlar için
                  nin süreklilik kazanma-
                                        yetersizliği.               bütçe artırılmalı.
                  sı ve yaygınlaşması.
            96
            96 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103