Page 98 - 2024-2028
P. 98
EĞİTİM Tablo 26. Akademik Faaliyetler Analizi
GÜÇLÜ YANLAR ZAYIF YANLAR NE YAPILMALI?
Bologna Ders Bilgi
paketlerinde yer alan
Bologna Bilgi paket içeriğinin Bologna Bilgi paket niteliksel gelişimi için 2022
derslerin öğrenme
niteliksel açıdan bazı birimlerde Öz-Akran değerlendirmede ortaya çıkan eksiklerin
çıktıları ve kazanım- geliştirilme ihtiyacı. giderilmesine yönelik Eğitim-Öğretim Alt Komisyonu
larının büyük oranda organizasyonuyla ilgili birimlerde program bazında yüz
tanımlanmış olması.
yüze bilgilendirme ve takipler yapılmalı.
Eğitim öğretimde kalite Eğitim-öğretim faaliyetleri
süreçlerinin tasarımı, ile ilgili tanımlı süreçlerin
takibi ve geliştirilme-
bulunmaması.
sine yönelik olarak
Eğitim-Öğretim Alt Komisyonu ilgili süreçleri
üniversite bünyesinde
Öğrencilerin akademik tanımlayarak ilan etmeli.
eğitim-öğretim alt gelişimlerinin izlenmesi için
komisyonun kurulmuş ölçülebilir yöntemlerin yetersiz Öğrenci Kariyer gelişimi için Eğitim-öğretim alt
ve çalışıyor olması.
olması. komisyonu, birim kalite komisyonları ve KARMER ortak
eylem planları yapmalı.
Mezunlar Derneği
Mezunlar ve diğer dış Mezun takip sistemini daha aktif hale getirebilmek
ve Kariyer ve Mezun
paydaşlarla ilişkilerin yeterli için farklı kamu kurum ve kuruluşları ile iş birlikleri
Takip Uygulama ve düzeyde olmaması. yapılmalı.
Araştırma Merkezi
(KARMER) varlığı.
KARMER çalışmaları bu yönde geliştirilmeli.
Belli zaman aralıkları ile iş bulma oranları, yerleşilen iş
alanları, mezun olunan program ile yerleşilen iş alanı
ilişkileri tespit edilmeli.
Program tasarımı çalışmalarında da mezun
Ulusal ve uluslararası
öğrencilerden dış paydaş olarak destek alınmalı.
değişim programlarının
olması.
Lisans ve lisansüstü
Uluslararası program ve
programlarda uluslara-
öğretim elemanı sayısının Öğrencilere uluslararası değişim programlarının
rası öğrenci sayısında
yetersiz olması. oryantasyon, danışmanlık vb. uygun alanlarda tanıtımı
artış olması.
yapılmalı ve teşvik edilmeli.
Uluslararası öğrenci değişimi
Kütüphane hizmetle-
programları kapsamında gelen İngilizce ve diğer yabancı dil ana dilinde ve yurt dışı
rinin etkin yürütülüyor
öğrenci sayısının ve niteliğinin doktoralı öğretim elemanı sayısı artırılmalı, gelen
olması.
yetersiz olması. uluslararası öğrenci niteliğini artırmaya yönelik
çalışmalar yapılmalı.
Aktif öğrenci topluluk Öğrencilerin yabancı
sayısının ortalama
dil öğrenimi ile ilgili Lisans ve lisansüstü programlarda farklı dillerdeki
düzeyde olması.
farkındalıklarının yeterli programlar teşvik edilmeli/artırılmalı.
seviyede olmaması.
Uzaktan Eğitim Merke- Yabancı dilin aktif öğrenilmesini artıran uygulamalar
zinin aktif olması.
Eğitim-öğretim ve araştırma geliştirilmeli.
faaliyetlerini destekleyecek
Hayırsever destekleri-
basılı ve elektronik kaynak Basılı ve elektronik kaynaklara yönelik ihtiyaçlar için
nin süreklilik kazanma-
yetersizliği. bütçe artırılmalı.
sı ve yaygınlaşması.
96
96 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ