Page 97 - 2024-2028
P. 97
EĞİTİM Tablo 26. Akademik Faaliyetler Analizi
GÜÇLÜ
YANLAR ZAYIF YANLAR NE YAPILMALI?
Üniversitemizde program Birimlere akreditasyon ile ilgili farkındalık (tanınırlıktaki
akreditasyonu çalışmalarının yeri ve önemini vurgulayan) eğitimleri verilmeli.
yeni başlamış olması nedeniyle Mevcut akreditasyon başvurularının yanında, başvuru
henüz akredite olan programın
yapmayan diğer programlar da gerek üst yönetim
bulunmaması.
gerekse birim yöneticileri tarafından teşvik edilmeli.
Akademik Akreditasyon çalışmaları her birim bazında disiplinli bir
Program akreditasyonu
personelin nitelik şekilde yürütülmeli ve bu konuda eğitim ve danışmanlık
için gerekli yeterli ölçme
olarak yeterliliği. hizmeti alınmalı.
değerlendirme eğitimli öğretim
elemanlarının sınırlı sayıda Program akreditasyonunda istenilen üniversite
olması. bünyesindeki tüm birimler, üniversite vizyon-misyonu ile
uyumlu kendi vizyon-misyonunu belirlemeli ve bunları
Bazı birimlerde öğretim görünür kılmalı.
elemanı başına düşen öğrenci
Program akreditasyonu çalışmaları için maddi kaynak
sayılarının yüksekliği.
sağlanmalı.
Öğretim üyelerine atama/yükseltmenin bir kriteri olarak
sertifikalı ölçme değerlendirme eğitimleri verilmeli.
Öğretim elemanlarının aynı/benzer ölçme
değerlendirme yöntemlerini kullanması sağlanmalı.
Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayıları yüksek AN
olan birimlere öğretim elemanı istihdamı.
Program tasarımı, uygulama
ve ortak projeler geliştirilmesi Paydaş Danışma Kurulları görünür kılınmalı, belli
zaman aralıklarında görüşlerine başvurulmalı,
kapsamında sektör ihtiyaçlarını
dinamik şekilde ortaya oluşturulan Birim Paydaş Danışma Kurullarının etkin
koyabilmek için dış paydaş iş çalıştırılması sağlanmalı.
Paydaş danışma birliklerinin yetersiz düzeyde
kurullarının olması. Sektörün teknolojik donanımlı mezun beklentisine
oluşturulmuş uygun; teknoloji destekli sınıfların oluşturulması,
olması. öğrencilerin teknolojiyi beklentilere uygun öğrenmesi,
Eğitim teknolojileri ile
desteklenmiş dersliklere sahip iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için gerekli tedbirler 3 - DURUM ANALİZİ
olunmaması. alınmalı. 1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL
Akreditasyon ve Kalite Güvence Sistemi çalışmaları
artırılarak Üniversitemizi tercih eden öğrenci yüzdelik
diliminin iyileştirilmesi.
Disiplinler arası yaklaşım için farklı bölümlerden aynı
problem üzerinde çalışacak küçük öğrenci grupları ile
proje çalışmaları yapılmalı.
Disiplinler arası programlar/dersler hakkında
Üniversite giriş sınavında
oryantasyon programlarında bilgi verilmeli, danışman-
yüksek puan alan öğrenciler
öğrenci eğitimleri düzenlenmeli.
tarafından Üniversitemizin
tercih edilmemesi.
Üniversitenin Çift Dal/Ana Dal uygulamaları için uygun olabilecek
bölümlerinin Disiplinler arası programların programlar ve eşleştirilmeleri tamamlanarak ilan
öğrenci doluluk yeterli sayıda olmaması. edilmeli.
oranlarının
yüksek olması. Yandal, çift anadal programlarının birim/bölüm öğretim
Yandal-çift ana dal
programlarının yaygın elemanı bazında farkındalığını sağlayıcı etkinlikler
olmaması. yapılmalı, yaygınlaştırılması için yönerge/yönetmelikte
iyileştirmeler yapılmalı.
95
2024-2028 STRATEJİK PLAN 95
2024-2028 STRATEJİK PLAN