Page 97 - 2024-2028
P. 97

EĞİTİM                              Tablo 26. Akademik Faaliyetler Analizi


                 GÜÇLÜ
                YANLAR             ZAYIF YANLAR                          NE YAPILMALI?


                                Üniversitemizde program     Birimlere akreditasyon ile ilgili farkındalık (tanınırlıktaki
                                akreditasyonu çalışmalarının   yeri ve önemini vurgulayan) eğitimleri verilmeli.
                                yeni başlamış olması nedeniyle   Mevcut akreditasyon başvurularının yanında, başvuru
                                henüz akredite olan programın
                                                            yapmayan diğer programlar da gerek üst yönetim
                                bulunmaması.
                                                            gerekse birim yöneticileri tarafından teşvik edilmeli.
               Akademik                                     Akreditasyon çalışmaları her birim bazında disiplinli bir
                                Program akreditasyonu
               personelin nitelik                           şekilde yürütülmeli ve bu konuda eğitim ve danışmanlık
                                için gerekli yeterli ölçme
               olarak yeterliliği.                          hizmeti alınmalı.
                                değerlendirme eğitimli öğretim
                                elemanlarının sınırlı sayıda   Program akreditasyonunda istenilen üniversite
                                olması.                     bünyesindeki tüm birimler, üniversite vizyon-misyonu ile
                                                            uyumlu kendi vizyon-misyonunu belirlemeli ve bunları
                                Bazı birimlerde öğretim     görünür kılmalı.
                                elemanı başına düşen öğrenci
                                                            Program akreditasyonu çalışmaları için maddi kaynak
                                sayılarının yüksekliği.
                                                            sağlanmalı.
                                                            Öğretim üyelerine atama/yükseltmenin bir kriteri olarak
                                                            sertifikalı ölçme değerlendirme eğitimleri verilmeli.
                                                            Öğretim elemanlarının aynı/benzer ölçme
                                                            değerlendirme yöntemlerini kullanması sağlanmalı.
                                                            Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayıları yüksek   AN
                                                            olan birimlere öğretim elemanı istihdamı.
                                Program tasarımı, uygulama
                                ve ortak projeler geliştirilmesi   Paydaş Danışma Kurulları görünür kılınmalı, belli
                                                            zaman aralıklarında görüşlerine başvurulmalı,
                                kapsamında sektör ihtiyaçlarını
                                dinamik şekilde ortaya      oluşturulan Birim Paydaş Danışma Kurullarının etkin
                                koyabilmek için dış paydaş iş   çalıştırılması sağlanmalı.
               Paydaş danışma   birliklerinin yetersiz düzeyde
               kurullarının     olması.                     Sektörün teknolojik donanımlı mezun beklentisine
               oluşturulmuş                                 uygun; teknoloji destekli sınıfların oluşturulması,
               olması.                                      öğrencilerin teknolojiyi beklentilere uygun öğrenmesi,
                                Eğitim teknolojileri ile
                                desteklenmiş dersliklere sahip   iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için gerekli tedbirler   3 - DURUM ANALİZİ
                                olunmaması.                 alınmalı.                                            1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL
                                                            Akreditasyon ve Kalite Güvence Sistemi çalışmaları
                                                            artırılarak Üniversitemizi tercih eden öğrenci yüzdelik
                                                            diliminin iyileştirilmesi.

                                                            Disiplinler arası yaklaşım için farklı bölümlerden aynı
                                                            problem üzerinde çalışacak küçük öğrenci grupları ile
                                                            proje çalışmaları yapılmalı.

                                                            Disiplinler arası programlar/dersler hakkında
                                Üniversite giriş sınavında
                                                            oryantasyon programlarında bilgi verilmeli, danışman-
                                yüksek puan alan öğrenciler
                                                            öğrenci eğitimleri düzenlenmeli.
                                tarafından Üniversitemizin
                                tercih edilmemesi.
               Üniversitenin                                Çift Dal/Ana Dal uygulamaları için uygun olabilecek
               bölümlerinin     Disiplinler arası programların   programlar ve eşleştirilmeleri tamamlanarak ilan
               öğrenci doluluk   yeterli sayıda olmaması.   edilmeli.
               oranlarının
               yüksek olması.                               Yandal, çift anadal programlarının birim/bölüm öğretim
                                Yandal-çift ana dal
                                programlarının yaygın       elemanı bazında farkındalığını sağlayıcı etkinlikler
                                olmaması.                   yapılmalı, yaygınlaştırılması için yönerge/yönetmelikte
                                                            iyileştirmeler yapılmalı.




                                                                                                           95
                                                                                  2024-2028 STRATEJİK PLAN  95
                                                                                  2024-2028 STRATEJİK PLAN
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102