Page 84 - 2024-2028
P. 84
H.3. KURUM KÜLTÜRÜ ANALİZİ
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi 1992 yılında kurulmuş ve İzzet Baysal Vakfı’nın desteğiyle de hızla
gelişmeye başlamış, 2006 yılında bünyesinden bir üniversite (Düzce Üniversitesi) çıkarmış, bundan sonra
da gelişimine hızla devam etmiş ulusal ve uluslararası sıralamalarda yer alan bir kamu üniversitesidir.
İstanbul ve Ankara gibi iki büyük kente yakın, ulaşımın kolay aynı zamanda doğal güzelliklerin de olduğu
bir konuma sahip olması çok tercih edilen bir üniversite olmasını sağlamış ve bu durum Üniversitemizde
kurum kültürünün oluşumasını etkilemiştir. Ayrıca son yıllardaki eğitim-öğretim, bilim ve teknoloji ala-
nındaki hızlı gelişme ve değişimler de kurum kültürümüzün gelişmesinde ve yerleşmesinde etkili olmak-
tadır. Bu süreç içerisinde Üniversitemizde belli bir kurum kültürü oluştuğu düşünülmektedir. Bununla
birlikte, Üniversitemizde 2024-2028 Stratejik Planı hazırlıkları kapsamında, Üniversiteler İçin Stratejik
Planlama Rehberinde tanımlanan hususlar çerçevesinde; Kurum Kültürü Analizi için anket çalışması ya-
pılmış ve analiz sonuçlarına göre kurum çalışanlarımızın kurumlarına ilişkin görüşleri belirlenmiş, ku-
rumun mevcut yönetişim durumu tanımlanmış ve yönetişim durumu nasıl olması gerektiğine dair bir
gelecek öngörüsü oluşturulmuştur. Ayrıca İç Kontrol Eylem Planı gereği personelin görevlerini ve hizmeti
gerçekleştirirken uymaları/uygulamaları gereken etik davranış ve ilkeleri belirlemek için oluşturulan
Kurumsal Etik Kurul ile Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kurumsal Etik İlkeleri ve Kurumsal Etik Kurulu
Yönergesi üzerinde çalışmalar devam etmektedir. Böylelikle iş ve görevlerin yapılmasında ortak bir tavır
sağlanarak devamında bunun kurum kültürü halini alması amaçlanmıştır.
Katılım
Üniversitemiz kurulduğu günden bu yana gerek sözlü gerekse yazılı yollarla çalışanlarını karar alma
süreçlerine dahil etmektedir. Bu kapsamda düzenlenen toplantılar, kurullar, brifingler ve bunun gibi
faaliyetler ile çalışanlar karar alma mekanizmalarına katılmaktadır. Üniversite birimlerinde akademik
kurul ve yönetim kurulu toplantılarında çalışanların görüşleri dikkate alınmakta, senato toplantılarında
da öğrencilerin görüşlerini temsil eden öğrenci temsilcisi bulunmaktadır. Değişik birimlerden temsilciler
de zaman zaman bu toplantılara katılmaktadır.
Üniversite ve birimlerinde oluşturulan Kalite Komisyonlarında birer öğrencinin yer alması sağlanmıştır.
Üniversite ve birim paydaş komisyonları oluşturularak paydaş görüşlerine sistematik şekilde ulaşılması
ve tutanaklar ile taleplerin izlenmesi sağlanmaya çalışılmaktadır. 2022 yılı içinde bir paydaş, bir öğrenci
çalıştayı yapılmıştır. Öğrenci Konseyi, Öğrenci Senatosu ve Öğrenci Dekanlığı kurulmuş, kararları Öğrenci
Dekanı ve/veya Öğrenci Senato Temsilcisinin katıldığı Üniversite Senatosunda tartışılmaktadır.
Haftalık (Rektör, Rektör Yardımcıları, Genel Sekreter ve Daire Başkanları katılımıyla) yapılan üst yönetim
toplantılarında 2014-2019 yıllarında mezunlarımız üzerinden alınan CBİKO Üni-Veri, ve 2019 yılında ya-
pılan CBİKO-Kamu Veri analizleri, 2020 ve 2021 akademik, idari personel, öğrenci memnuniyet anketleri
üzerinden düşük oranlar üzerine eylem planları oluşturulmuş ve bunların uygulanmasına başlanmıştır. Bu
eylemlerden biri; idari personelin birim içi iletişimi artırmaları, birimlerde talep ve şikayetlerini daha
düzenli iletebilmeleri ve birimlerde yapılan işleri geliştirme önerilerinin düzenli alınabilmesi için; tüm
birimlerde idari amir- personel aylık toplantılarıdır.
İş birliği
Üniversitemiz faaliyetleri gereği oluşan iş birliği ihtiyacına yönelik mekanizmalar etkin bir şekilde iş-
letilmektedir. Üniversitemiz internet sayfasında yer alan duyurular sekmesi ile e-posta duyuru servisi
etkin bir şekilde kullanılarak kurum içi bilgi paylaşımı yoluyla gerek personelin kendi arasında ve gerekse
üniversite yönetimi ile personel arasında iş birliği teşvik edilmekte ve birlikte çalışma ortamı hayata
geçirilmektedir. Akademik anlamda disiplinler arası çalışma gerektiren konular Üniversitemizde teşvik
edilmekle birlikte laboratuvar ya da cihaz eksikliğinin giderilmesine yönelik bütçe kısıtları nedeniyle
ortak akademik çalışmaların sayısı istenilen düzeye ulaşamamaktadır.
82
82 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ