Page 86 - 2024-2028
P. 86

Ayrıca bazı birimlerde öğretim üyelerinin öğrenci danışmanlık saatleri kapılarında ilan edilmekte ve bu
                uygulamanın tüm üniversitede yaygınlaştırılmasına çalışılmaktadır.


                Paydaşlarla İlişkiler
                Üniversitemiz sorumluluk alanındaki ürün ve hizmetlerin sunumunda Tablo 7’de verilen paydaşlarımız
                sürekli bilgilendirilmekte ve karar alma süreçlerinde paydaşların sözlü ve yazılı görüşleri alınarak sürece
                dahil edilmeleri sağlanmaktadır.

                Bu kapsamda, Üniversitemiz paydaş danışma kurulları yönergesi gereğince; Üniversite Paydaş Danışma
                Kurulu ve Birim Paydaş Danışma Kurulları oluşturularak Paydaş Danışma Kurulu çalıştayı ve tüm birimler-
                den öğrencileri temsilen 120’den fazla öğrencinin katılımıyla ‘Kalite Öğrenci Çalıştayı’ da düzenlenerek
                üniversite hakkındaki genel bilgiler ve stratejik plan hazırlığı için paydaşların görüşleri de alınmıştır.
                Paydaş Danışma Kurullarının düzenli toplantıları ve iletişim kanallarıyla görüş ve önerileri alınmaya de-
                vam edilmektedir.

                Değişime Açıklık

                Çalışanlar bölgesel ve küresel çapta ortaya çıkan değişimleri hızlı bir şekilde irdeleyerek mevzuatın im-
                kân verdiği ölçüde yeni fikirlere ve farklı görüşlere açık ve inisiyatif alarak karar verebilmektedir. Ancak,
                bu durum yönetim kadrosu dışında istenilen düzeye ulaşamamıştır.
                Pandemi döneminde üniversitenin teknoloji ve bilişim altyapısı hızla iyileştirilerek uzaktan eğitim ve
                iletişime daha uygun hale getirilmiştir. Bu hızlı değişim sayesinde, pandemi döneminde insan sağlığı ile
                ilgili uygulamalı eğitim verilen Tıp ve Diş Hekimliği Fakülteleri dışındaki birimlerde bütün dersler uzak-
                tan eğitim yöntemiyle verilmiştir. Ayrıca, kurum içi/kurum dışı toplantı ve eğitimler çevrimiçi olarak
                gerçekleştirilmiştir.
                Yükseköğretimde değişim, çevik liderlik konularının gündeme oturmasıyla; üniversite üst yönetimine
                çevik liderlik konusunda danışmanlık gösterebilme özelliğini geliştirmek üzere; stratejik plandaki durum
                analizinde geçen çalışmaların hepsi üniversite kalite alt komisyon üyelerinin ağırlıkta olduğu ‘Stratejik
                Plan Hazırlama Ekibi’ tarafından yapılmış olup, stratejik plan hazırlık dönemi dışında da kendi alanların-
                daki değişimlerin farkında olarak değişim önerilerinde bulunmaya devam etmeleri amaçlanmıştır.

                YÖKAK ölçütlerinde ‘Gelecek Senaryoları’ nın yer alması ile Kalite Ar-Ge alt komisyonunun genç üyele-
                rinden pilot gelecek senaryosu ekibi oluşturularak; Ar-Ge de finansal kaynağı artırma ve kaynak artması
                durumunda kaynağın kullanınım şekli senaryoları üzerinde çalışılmaktadır.


                Stratejik Yönetim
                Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü ve Kalite Komisyonu kılavuzluğunda ana sü-
                reçleri olan; Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliştirme, Toplamsal Katkı faaliyet alanlarında, Kurumsal Per-
                formans Yönetiminde ve destek süreçler olan; Tedarik Yönetimi, Mali Süreç yönetimi, Varlık Yönetimi,
                İnsan Kaynakları Yönetimi, Bilgi Yönetimi Süreçlerinde ‘Stratejik Yönetim Çevrimi’ yaklaşımını uygula-
                maktadır. Bu yaklaşımla dört temel soruya cevap aranmaktadır.

                     (i) Sözü edilen faaliyet alanlarında iç/dış çevre analizi, ihtiyaç analizi ile ‘Şu an neredeyiz?’ soru-
                     suna cevap aranmaya çalışılmaktadır. Bu stratejik planın durum analizi bölümü hazırlanırken ger-
                     çekleştirilen; Mevcut stratejik planın değerlendirilmesi, Mevzuat/Program/Alt Program Analizi,
                     Faaliyet Alanları ve Ürün Hizmetlerinin belirlenmesi, Paydaş analizi, Kuruluş içi analiz, İK yetkinlik
                     analizi, Kurum Kültürü Analizi, Fiziksel Kaynak Analizi, Teknoloji ve Bilişim Altyapı Analizi, Mali
                     Kaynak Analizi, Akademik Faaliyet Analizi, Yükseköğretim Sektörü Analizi ve GFZT/PESTLE Analizi
                     yapılarak Tespitler ve İhtiyaçlar Belirlenmiş ve ‘Şu an neredeyiz?’ sorusuna cevap aranmıştır.





            84
            84 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91