Page 83 - 2024-2028
P. 83
Tablo 22. İdari Personel Eğitim Durumu
2018 2019 2020 2021 2022
EĞİTİM
DURUMU Kişi Oran Kişi Oran Kişi Oran Kişi Oran Kişi Oran
İlköğretim 28 3,6 29 3,76 26 3,46 18 2,43 13 2,00
Lise 109 14,03 99 12,84 88 11,7 79 10,66 73 10,00
Ön Lisans 116 14,93 106 13,75 104 13,83 115 15,52 102 14,00
Lisans 453 58,3 448 58,11 439 58,38 434 58,57 441 60,00
Lisansüstü 71 9,14 89 11,54 95 12,63 95 12,82 102 14,00
Toplam 777 100 771 100 752 100 741 100 731 100
Grafik 2. İdari Personelin Eğitim Durumu
2022
İlköğretim Lise Ön Lisans Lisans Yük.Lis.ve Dok.
2% Yeni açılan birimlere rağmen idari personel sayısında artış
14% 10%
yapılamadığı için, birimlerde idari personel sayısı yeter-
siz kalmaktadır. Mevcut idari personelin birimlere da- AN
ğıtımında etkin ve standart bir yaklaşım sağlamak
için idari personel norm kadro yönergesi ve per-
14% sonel performans değerlendirme usul ve esasları
üzerinde çalışmaların devam etmesiyle birlikte
toplam idari personel sayısının da artırılması
gerekmektedir. İdari personel yetkinlik analizi
ve görevlerine göre detaylı yetkinlik değerlen-
dirilmeleri için de çalışmalar planlanmaktadır. 1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL 3 - DURUM ANALİZİ
Mevcut idari personelin görev tanımları (yetki ve
sorumlulukları) ve iş akış şemaları iç kontrol eylem
planlarına uygun şekilde tamamlanmış ve idari per-
60%
sonelin görev ve yetkilerinin tebligatı ve ilan edilmesi
sağlanmıştır. Mevcut idari personelin yetkinliklerinin geliş-
tirilmesi amacıyla personel talepleri de dikkate alınarak hizmet
içi eğitimler verilmiştir. 2018 yılında 37 olan toplam hizmet içi eğitim
sayısı 2022 yılında 113’e ulaşmıştır. Bu çalışmalar dahilinde yapılacak iş analizleri ve
değerlendirmeler sonrasında üniversitemizde insan kaynakları konusundaki yetkinlik
düzeylerinde sürdürülebilir bir iyileşme sağlanması hedeflenmektedir.
81
2024-2028 STRATEJİK PLAN 81
2024-2028 STRATEJİK PLAN