Page 39 - 2024-2028
P. 39

C. MEVZUAT ANALİZİ


        ISO 9001:2015 kalite güvence sistemleri yaklaşımında ‘Kuruluşun Bağlamı’ başlığında, kuruluşun faa-
        liyetlerini etkileyen iç ve dış etkenler arasında yasal mevzuat ve çerçevenin incelenmesi yer almak-
        tadır. Üniversitenin uygulayacağı Kalite Yönetim Sistemleri ve Stratejik Yönetim Çevrimi yaklaşımının
                                  MEVZUAT ANALİZİ (EĞİTİM /ÖĞRETİM)
        bu yasal çerçeve kapsamı içinde yer alması gerekmektedir. Mevzuatın üniversitelere verdiği görevle-
        rin incelenerek faaliyet alanları ve türlerinin bu çerçevelere uygun olarak yapılması için; Eğitim-Öğ-
                                                Tespit
                              Dayanak
                                                                              İhtiyaçlar
         Yasal Yükümlülük
        retim, Araştırma-Geliştirme  ve  Toplumsal  Katkı  başta  olmak  üzere  diğer  konularda  ilgili  mevzuat
        maddelerinden tespitler yapılmış, bu tespitlere göre ihtiyaçlar belirlenerek Tablo 7’de sunulmuştur.
                                           Ulusal ve         Üniversitede uygulanan ön lisans, lisans ve lisansüstü
        Tablo 7. Mevzuat Analizi           uluslararası kalite  düzeydeki programlarda ulusal ve uluslararası
                                                             akreditasyon ve kalite kuruluşları ölçütlerine göre
                                           standartlarına    müfredat düzenlemeleri yapılabilmesi için, üniversitenin
                                           uygun eğitim
                                                             kurumsal akreditasyonu yanında programlarda da
                                   MEVZUAT ANALİZİ (EĞİTİM /ÖĞRETİM)
                                           programları       akreditasyon çalışmaların yapılması,
                                           tasarlanmaması ve  Bologna Ders Bilgi Paketlerindeki ‘Program Çıktıları’nın
          Yasal Yükümlülük     Dayanak     uygulanmaması.    bu ölçütleri de dikkate alarak güncellenmesi ve paketlerin
                                                                               İhtiyaçlar
                                                 Tespit
                                                             periyodik izlenmesi.
         Çağdaş uygarlık ve
         eğitim-öğretim
         esaslarına                                            Üniversitede uygulanan ön lisans, lisans ve lisansüstü
                                            Ulusal ve
         dayanan bir düzen                 Programların        düzeydeki programlarda ulusal ve uluslararası
                                            uluslararası kalite
                                                               akreditasyon ve kalite kuruluşları ölçütlerine göre
         içinde, toplumun  2547 sayılı     eğitim programları  Üniversitede uygulanmakta olan programların eğitim
                                            standartlarına
                                                               müfredat düzenlemeleri yapılabilmesi için, üniversitenin
         ihtiyaçları ve                    ve öğretim alanının  bilimleri eğitim programları ve öğretim alanında uzman
                                            uygun eğitim
                                                               kurumsal akreditasyonu yanında programlarda da
         kalkınma planları  Yükseköğretim  temel ilkelerine  kişilerin rehberliğinde program geliştirme ve ölçme ve
                                                             değerlendirme biriminin oluşturulması.
                           Kanunu Madde
                                                               akreditasyon çalışmaların yapılması,
                                            programları
         ilke ve hedeflerine               uygun olarak        Bologna Ders Bilgi Paketlerindeki ‘Program Çıktıları’nın
                                            tasarlanmaması ve
         uygun ve          12-a            planlanmaması.      bu ölçütleri de dikkate alarak güncellenmesi ve paketlerin  AN
         ortaöğretime dayalı                uygulanmaması.     periyodik izlenmesi.
          Çağdaş uygarlık ve
         çeşitli düzeylerde
          eğitim-öğretim
         eğitim-öğretim                    Eğitim
          esaslarına
         yapmak.                                             Üniversitede uygulanan programlar ile ilgili kamu kurum
                                            Programların
          dayanan bir düzen                programlarını     ve kuruluşlar, işverenler, sanayi, sivil toplum örgütleri ile
                                            eğitim programları
                                                               Üniversitede uygulanmakta olan programların eğitim
          içinde, toplumun   2547 sayılı   planlama,         işbirliği yapılması, eğitim-öğretim süreçlerinin paydaş
                                                             katılımı ile gerçekleştirilmesi için kurulan birim paydaş
                                            ve öğretim alanının
                                                               bilimleri eğitim programları ve öğretim alanında uzman
          ihtiyaçları ve                   uygulama ve       danışma kurullarının etkin çalıştırılması ve çalışmalarının
                                                               kişilerin rehberliğinde program geliştirme ve ölçme ve
                                            temel ilkelerine
          kalkınma planları  Yükseköğretim  değerlendirme    takibi. Bu bağlamda paydaşlardan danışma kurulları
                                                               değerlendirme biriminin oluşturulması.
                                            uygun olarak
          ilke ve hedeflerine  Kanunu Madde  aşamalarında    dışında da gerekli verilerin toplanması ve toplu
                                            planlanmaması.rli
          uygun ve           12-a          paydaşlar ile yete  değerlendirilmesinin birimler düzeyinde sağlanarak
          ortaöğretime dayalı              ölçüde iş birliği  müfredata aktarılması görevinin birim eğitim       3 - DURUM ANALİZİ
          çeşitli düzeylerde               yapılmaması.      komisyonlarınca yapılması.                          1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL
          eğitim-öğretim                    Eğitim
          yapmak.                           programlarını      Üniversitede uygulanan programlar ile ilgili kamu kurum
                                           Eğitim – öğretim    ve kuruluşlar, işverenler, sanayi, sivil toplum örgütleri ile
         Eğitim-öğretim                    plan ve             işbirliği yapılması, eğitim-öğretim süreçlerinin paydaş
                                            planlama,
                                            uygulama ve
         plan ve                           programlarının ülke  katılımı ile gerçekleştirilmesi için kurulan birim paydaş
                                                               danışma kurullarının etkin çalıştırılması ve çalışmalarının
         programları,                      ve yöre           Paydaş görüşlerinin alınarak değerlendirilmesi, hizmet ve
                                            değerlendirme
                                                               takibi. Bu bağlamda paydaşlardan danışma kurulları
                                            aşamalarında
         bilimsel ve       2547 sayılı     ihtiyaçlarına göre  uygulamalara yansıtılması açısından analiz çalışmalarının
                                                               dışında da gerekli verilerin toplanması ve toplu
                                            paydaşlar ile yeterli
         teknolojik esaslara,              belirlenebilmesi  yapılması.
                                                               değerlendirilmesinin birimler düzeyinde sağlanarak
                                            ölçüde iş birliği
         ülke ve yöre      Yükseköğretim   yönünde           Eğitim-öğretim plan ve programlarının bölgesel ve yöresel
                                                               müfredata aktarılması görevinin birim eğitim
                           Kanunu Madde
                                                               komisyonlarınca yapılması.
         ihtiyaçlarına göre                çalışmaların ve   ihtiyaçlara göre belirlenmesi yönünde sanayi, kamu, özel
                                            yapılmaması.
         kısa ve uzun vadeli  5/d          uygulamaların     sektör ile iş birliklerinin arttırılması, bu konuda bir merkez
         olarak hazırlanıp                 sistematik olarak  ya da ofis kurulması, politikalar oluşturulması.
         sürekli olarak                    düzenli bir şekilde
                                            Eğitim – öğretim
          Eğitim-öğretim
         geliştirilir.                      plan ve
          plan ve                          yapılamaması.
                                            programlarının ülke
          programları,                      ve yöre            Paydaş görüşlerinin alınarak değerlendirilmesi, hizmet ve
          bilimsel ve        2547 sayılı    ihtiyaçlarına göre  uygulamalara yansıtılması açısından analiz çalışmalarının
          teknolojik esaslara,              belirlenebilmesi   yapılması.
          ülke ve yöre       Yükseköğretim  yönünde            Eğitim-öğretim plan ve programlarının bölgesel ve yöresel
                             Kanunu Madde
          ihtiyaçlarına göre                çalışmaların ve    ihtiyaçlara göre belirlenmesi yönünde sanayi, kamu, özel
          kısa ve uzun vadeli  5/d          uygulamaların      sektör ile iş birliklerinin arttırılması, bu konuda bir merkez
          olarak hazırlanıp                 sistematik olarak  ya da ofis kurulması, politikalar oluşturulması.
          sürekli olarak                    düzenli bir şekilde
          geliştirilir.                     yapılamaması.
                                                                                                           37
                                                                                  2024-2028 STRATEJİK PLAN  37
                                                                                  2024-2028 STRATEJİK PLAN
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44