Page 39 - 2024-2028
P. 39
C. MEVZUAT ANALİZİ
ISO 9001:2015 kalite güvence sistemleri yaklaşımında ‘Kuruluşun Bağlamı’ başlığında, kuruluşun faa-
liyetlerini etkileyen iç ve dış etkenler arasında yasal mevzuat ve çerçevenin incelenmesi yer almak-
tadır. Üniversitenin uygulayacağı Kalite Yönetim Sistemleri ve Stratejik Yönetim Çevrimi yaklaşımının
MEVZUAT ANALİZİ (EĞİTİM /ÖĞRETİM)
bu yasal çerçeve kapsamı içinde yer alması gerekmektedir. Mevzuatın üniversitelere verdiği görevle-
rin incelenerek faaliyet alanları ve türlerinin bu çerçevelere uygun olarak yapılması için; Eğitim-Öğ-
Tespit
Dayanak
İhtiyaçlar
Yasal Yükümlülük
retim, Araştırma-Geliştirme ve Toplumsal Katkı başta olmak üzere diğer konularda ilgili mevzuat
maddelerinden tespitler yapılmış, bu tespitlere göre ihtiyaçlar belirlenerek Tablo 7’de sunulmuştur.
Ulusal ve Üniversitede uygulanan ön lisans, lisans ve lisansüstü
Tablo 7. Mevzuat Analizi uluslararası kalite düzeydeki programlarda ulusal ve uluslararası
akreditasyon ve kalite kuruluşları ölçütlerine göre
standartlarına müfredat düzenlemeleri yapılabilmesi için, üniversitenin
uygun eğitim
kurumsal akreditasyonu yanında programlarda da
MEVZUAT ANALİZİ (EĞİTİM /ÖĞRETİM)
programları akreditasyon çalışmaların yapılması,
tasarlanmaması ve Bologna Ders Bilgi Paketlerindeki ‘Program Çıktıları’nın
Yasal Yükümlülük Dayanak uygulanmaması. bu ölçütleri de dikkate alarak güncellenmesi ve paketlerin
İhtiyaçlar
Tespit
periyodik izlenmesi.
Çağdaş uygarlık ve
eğitim-öğretim
esaslarına Üniversitede uygulanan ön lisans, lisans ve lisansüstü
Ulusal ve
dayanan bir düzen Programların düzeydeki programlarda ulusal ve uluslararası
uluslararası kalite
akreditasyon ve kalite kuruluşları ölçütlerine göre
içinde, toplumun 2547 sayılı eğitim programları Üniversitede uygulanmakta olan programların eğitim
standartlarına
müfredat düzenlemeleri yapılabilmesi için, üniversitenin
ihtiyaçları ve ve öğretim alanının bilimleri eğitim programları ve öğretim alanında uzman
uygun eğitim
kurumsal akreditasyonu yanında programlarda da
kalkınma planları Yükseköğretim temel ilkelerine kişilerin rehberliğinde program geliştirme ve ölçme ve
değerlendirme biriminin oluşturulması.
Kanunu Madde
akreditasyon çalışmaların yapılması,
programları
ilke ve hedeflerine uygun olarak Bologna Ders Bilgi Paketlerindeki ‘Program Çıktıları’nın
tasarlanmaması ve
uygun ve 12-a planlanmaması. bu ölçütleri de dikkate alarak güncellenmesi ve paketlerin AN
ortaöğretime dayalı uygulanmaması. periyodik izlenmesi.
Çağdaş uygarlık ve
çeşitli düzeylerde
eğitim-öğretim
eğitim-öğretim Eğitim
esaslarına
yapmak. Üniversitede uygulanan programlar ile ilgili kamu kurum
Programların
dayanan bir düzen programlarını ve kuruluşlar, işverenler, sanayi, sivil toplum örgütleri ile
eğitim programları
Üniversitede uygulanmakta olan programların eğitim
içinde, toplumun 2547 sayılı planlama, işbirliği yapılması, eğitim-öğretim süreçlerinin paydaş
katılımı ile gerçekleştirilmesi için kurulan birim paydaş
ve öğretim alanının
bilimleri eğitim programları ve öğretim alanında uzman
ihtiyaçları ve uygulama ve danışma kurullarının etkin çalıştırılması ve çalışmalarının
kişilerin rehberliğinde program geliştirme ve ölçme ve
temel ilkelerine
kalkınma planları Yükseköğretim değerlendirme takibi. Bu bağlamda paydaşlardan danışma kurulları
değerlendirme biriminin oluşturulması.
uygun olarak
ilke ve hedeflerine Kanunu Madde aşamalarında dışında da gerekli verilerin toplanması ve toplu
planlanmaması.rli
uygun ve 12-a paydaşlar ile yete değerlendirilmesinin birimler düzeyinde sağlanarak
ortaöğretime dayalı ölçüde iş birliği müfredata aktarılması görevinin birim eğitim 3 - DURUM ANALİZİ
çeşitli düzeylerde yapılmaması. komisyonlarınca yapılması. 1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL
eğitim-öğretim Eğitim
yapmak. programlarını Üniversitede uygulanan programlar ile ilgili kamu kurum
Eğitim – öğretim ve kuruluşlar, işverenler, sanayi, sivil toplum örgütleri ile
Eğitim-öğretim plan ve işbirliği yapılması, eğitim-öğretim süreçlerinin paydaş
planlama,
uygulama ve
plan ve programlarının ülke katılımı ile gerçekleştirilmesi için kurulan birim paydaş
danışma kurullarının etkin çalıştırılması ve çalışmalarının
programları, ve yöre Paydaş görüşlerinin alınarak değerlendirilmesi, hizmet ve
değerlendirme
takibi. Bu bağlamda paydaşlardan danışma kurulları
aşamalarında
bilimsel ve 2547 sayılı ihtiyaçlarına göre uygulamalara yansıtılması açısından analiz çalışmalarının
dışında da gerekli verilerin toplanması ve toplu
paydaşlar ile yeterli
teknolojik esaslara, belirlenebilmesi yapılması.
değerlendirilmesinin birimler düzeyinde sağlanarak
ölçüde iş birliği
ülke ve yöre Yükseköğretim yönünde Eğitim-öğretim plan ve programlarının bölgesel ve yöresel
müfredata aktarılması görevinin birim eğitim
Kanunu Madde
komisyonlarınca yapılması.
ihtiyaçlarına göre çalışmaların ve ihtiyaçlara göre belirlenmesi yönünde sanayi, kamu, özel
yapılmaması.
kısa ve uzun vadeli 5/d uygulamaların sektör ile iş birliklerinin arttırılması, bu konuda bir merkez
olarak hazırlanıp sistematik olarak ya da ofis kurulması, politikalar oluşturulması.
sürekli olarak düzenli bir şekilde
Eğitim – öğretim
Eğitim-öğretim
geliştirilir. plan ve
plan ve yapılamaması.
programlarının ülke
programları, ve yöre Paydaş görüşlerinin alınarak değerlendirilmesi, hizmet ve
bilimsel ve 2547 sayılı ihtiyaçlarına göre uygulamalara yansıtılması açısından analiz çalışmalarının
teknolojik esaslara, belirlenebilmesi yapılması.
ülke ve yöre Yükseköğretim yönünde Eğitim-öğretim plan ve programlarının bölgesel ve yöresel
Kanunu Madde
ihtiyaçlarına göre çalışmaların ve ihtiyaçlara göre belirlenmesi yönünde sanayi, kamu, özel
kısa ve uzun vadeli 5/d uygulamaların sektör ile iş birliklerinin arttırılması, bu konuda bir merkez
olarak hazırlanıp sistematik olarak ya da ofis kurulması, politikalar oluşturulması.
sürekli olarak düzenli bir şekilde
geliştirilir. yapılamaması.
37
2024-2028 STRATEJİK PLAN 37
2024-2028 STRATEJİK PLAN