Page 36 - 2024-2028
P. 36

Üniversitemiz 2019-2023 yıllarını kapsayan stratejik plan amaçlarına ulaşma yüzdeleri Tablo 5’te, Hedef
               bazında gerçekleşme yüzdeleri Tablo 6’da gösterilmiştir. Buna göre planın uygulanma döneminde göster-
               ge gerçekleşme değerleri tüm başlıklarda ve amaçlarda takip eden yıllarda düşüş göstermiş, 2022 yılında
               yeniden yükselmeye başlamıştır. 2020 ve 2021 yıllarına ait verilerdeki düşüşün esas olarak Covid-19 pan-
               demisinin etkisine bağlı olduğu şeklinde değerlendirilmiştir.


               “Eğitim-öğretimde kaliteyi geliştirmek ve sürdürmek”      amacı altındaki ilk hedef olan ‘mevcut

               lisans ve lisansüstü programlarından en az beş programın akredite olmasını sağlamak’ hedefine ulaşıla-
               mamıştır. Bu hedef için gönüllülük esasına göre 2018’de belirlenen eğitim programları ve Fakültelerin;
               Covid-19 salgınının seyrine göre uzaktan, hibrit ve yüz yüze eğitim yöntemlerinin farklı şekillerde kulla-
               nılması ile eğitim ortam ve yöntemlerindeki zorunlu ve hızlı değişimlere bağlı olarak gereken hazırlıkları
               tamamlamada karşılaştıkları sorunlar ve program akreditasyonlarının maliyetleri hedef gerçekleşmeme
               nedenlerindendir. Yükseköğretimde program akreditasyonuna olan eğilimin kurum akreditasyonuna doğ-
               ru kayması, Üniversitemizin tüm birimlerde bunu sağlamak için uyguladığı Öz-Akran değerlendirme sis-
               teminin oluşturduğu periyodik öz değerlendirme ve iyileştirme süreçleri nedeniyle yeni planda program
               akreditasyonu yerine öz-akran değerlendirmelerin ve buradan çıkan iyileştirmelerin periyodik takibini

               sağlayacak göstergelerin belirlenmesi yerinde olacaktır. İkinci hedef olan “çift ana dal ve yan dal prog-
               ram sayısını artırmak” ve beşinci hedef olan “disiplinler arası yüksek lisans ve doktora program sayısını
               artırmak”  hedeflerine  ulaşılmıştır. Ancak  Üniversitemize  yönelik  olarak  yapılan  Yükseköğretim  Kalite
               Kurulu (YÖKAK) dış değerlendirmesinde bu sayıların düşüklüğüne dikkat çekildiğinden bu hedeflere uygun
               programlar için, yapılacak çalışmalardan sonra yeni hedeflerin belirlenmesi yerinde olacaktır. Eğitim-öğ-
               retimdeki üçüncü hedef olan “Kütüphane bünyesindeki süreli ve süresiz yayın sayısını 2023 yılına kadar
               %20 artırmak” hedefine ulaşılmıştır. Dördüncü hedef olan “Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısını

               düşürmek” hedefine pasif öğrencilerin kaydının silinmesi ve kısmen kurum dışı öğretim elemanlarının
               Üniversitemiz kadrosuna dahil edilmesiyle ulaşılmıştır.


               “Bilimsel araştırmaların nitelik ve niceliğini artırmak”    amacı altında bulunan ilk üç hedefteki
               yayın, düzenlenen etkinlik (kongre, konferans, çalıştay vb.) ve proje sayısını artırmak hedeflerine ula-
               şılmıştır. Değişen doçentlik başvuru şartları nedeniyle eşik puana ulaşmak için daha çok uluslararası der-
               gilerde yayın yapma zorunluluğu, elektronik dergilerin sayılarının giderek artması, bilimsel kaynaklara
               ulaşım kolaylıkları uluslararası yayın sayısında artışa neden olmakla birlikte söz konusu artışta çok yazarlı
               çalışmalardan kaynaklı bazı verilerin mükerrer toplanması ihtimali de göz önünde bulundurulmalıdır.

               2024-2028 stratejik planında söz konusu etkenlerin değerlendirilmesi ve ek olarak URAP gibi dış verileri
               de izleyecek göstergeler seçilmesi yerinde olacaktır. BAP tarafından desteklenen proje sayısını minimum
               %20 artırmaya yönelik hedefe ulaşılamamış olup bunun nedeni afiliasyon sonrası Tıp Fakültesi Hastane-
               sinden BAP’a aktarılan gelirlerin kesilmesi ve azalan BAP gelirleri nedeniyle desteklenen proje sayısının
               azalmasıdır. İkinci sebep COVID-19 pandemisinin de etkisiyle döviz kurlarında öngörülemeyen artış ve
               BAP projelerinin mevcut bütçesiyle kapsamlı araştırma çalışmalarının yürütülmesinde yaşanan zorluk-
               tur. Üçüncü sebep ise Üniversitemiz senatosunun 26/12/2019 tarihi ile yürürlüğe giren BAP yönergesi

               ile her ne kadar BAP proje çeşidinde artış sağlanmış olsa da öğretim elemanlarının bu yönerge ile BAP
               proje desteklerinden yararlanması için dış finansmanı artırıcı bazı ön koşullar getirilmesidir. 2024-2028

            34
            34 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41