Page 42 - 2024-2028
P. 42
MEVZUAT ANALİZİ (TOPLUMSAL KATKI)
MEVZUAT ANALİZİ (TOPLUMSAL KATKI)
Yasal Yükümlülük Dayanak Tespit İhtiyaçlar
Yasal Yükümlülük
Türk Devletinin ülkesi Dayanak Tespit İhtiyaçlar
ve milletiyle bölünmez ‘Toplumsal Katkı Koordinasyon Kurulu’
bir bütün olarak, refah oluşturulması ya da Kalite Toplumsal Katkı Alt
Türk Devletinin ülkesi
‘Toplumsal Katkı Koordinasyon Kurulu’
ve mutluluğunu Komisyonunun bu koordinasyon görevini
ve milletiyle bölünmez
yapabilecek hale getirilmesi,
artırmak amacıyla; oluşturulması ya da Kalite Toplumsal Katkı Alt
bir bütün olarak, refah
Toplumu etkileyecek alanlarda sorunların
ekonomik, sosyal ve Komisyonunun bu koordinasyon görevini
ve mutluluğunu
çözümüne yardımcı olacak bilgi, ürün ve hizmet
kültürel kalkınmasına 2547 sayılı yapabilecek hale getirilmesi,
artırmak amacıyla;
üretimi için her konuda destek sağlanması, sosyal
Toplumu etkileyecek alanlarda sorunların
katkıda bulunacak ve Yükseköğreti sorumluluk projelerinin arttırılması, sürekliliğinin
ekonomik, sosyal ve
çözümüne yardımcı olacak bilgi, ürün ve hizmet
m Kanunu
hızlandıracak 2547 sayılı sağlanması ve değerlendirilmesi,
kültürel kalkınmasına
üretimi için her konuda destek sağlanması, sosyal
Madde 4/b
programlar Yükseköğretim Toplumsal Katkı Koordinasyon kurulunun üniversite
sorumluluk projelerinin arttırılması, sürekliliğinin
katkıda bulunacak ve
sağlanması ve değerlendirilmesi,
uygulayarak, çağdaş Kanunu geneli ve birimlerde aşağıdaki faaliyetlerin yıllık
hızlandıracak
planlı uygulanmasının sağlanması, gerçekleşme
Madde 4/b
uygarlığın yapıcı, Toplumsal Katkı Koordinasyon kurulunun
programlar
takibi ve iyileştirilerek sürdürülmesi için
yaratıcı ve seçkin bir üniversite geneli ve birimlerde aşağıdaki
uygulayarak, çağdaş
mekanizmalar geliştirmesi;
ortağı haline gelmesini faaliyetlerin yıllık planlı uygulanmasının sağlanması,
uygarlığın yapıcı,
1. Toplumsal ve çevresel sorunlara farkındalık
gerçekleşme takibi ve iyileştirilerek sürdürülmesi
sağlamak, 2. Halkı bilgilendirmeye yönelik
yaratıcı ve seçkin bir
için mekanizmalar geliştirmesi;
ortağı haline gelmesini kurs/seminer/konferanslar,
1. Toplumsal ve çevresel sorunlara farkındalık.
sağlamak. 3. Yerel ve basın yayın organlarında (tv, radyo ve
2. Halkı bilgilendirmeye yönelik
Yörelerindeki tarım ve gazetelerde) yayınlanan halkı bilgilendirme
kurs/seminer/konferanslar.
sanayinin gelişmesine Ülkemizin ekonomik, faaliyetleri,
3. Yerel ve basın yayın organlarında (tv, radyo ve
ve ihtiyaçlarına uygun sosyal ve kültürel 4. Bünyesindeki topluma doğru bilgilendirme
Yörelerindeki tarım ve
gazetelerde) yayınlanan halkı bilgilendirme
meslek elemanlarının kalkınması için yapacak sosyal medya, tv, radyo, bülten vb
faaliyetleri.
sanayinin gelişmesine
Ülkemizin ekonomik,
4. Bünyesindeki topluma doğru bilgilendirme
yetişmesine ve ihtiyaçları analiz ederek araçların geliştirilmesi ve bu doğrultuda etkin
ve ihtiyaçlarına uygun
kullanımı,
sosyal ve kültürel
bilgilerinin gelişmesine üniversite kaynaklarıyla yapacak sosyal medya, tv, radyo, bülten vb
meslek elemanlarının
5. Araştırma çıktılarının topluma duyurulması ve
kalkınması için
katkıda bulunmak, yapılabilecek olanları araçların geliştirilmesi ve bu doğrultuda etkin
yetişmesine ve
yayılmasını sağlayacak ek mekanizmalar
ihtiyaçları analiz ederek
sanayi, tarım ve sağlık planlayıp eylem kullanımı.
geliştirilmesi,
bilgilerinin gelişmesine
5. Araştırma çıktılarının topluma duyurulması ve
üniversite kaynaklarıyla
hizmetleri ile diğer planlarının 6. Araştırma çıktılarının ekonomik değere
katkıda bulunmak,
yayılmasını sağlayacak ek mekanizmalar
yapılabilecek olanları
hizmetlerde 2547 sayılı uygulanmasını ve dönüştürülmesi hem toplum yararına hem de
sanayi, tarım ve sağlık
geliştirilmesi.
planlayıp eylem
modernleşmeyi, Yükseköğreti sonuçlarını sistematik üniversite çıkarlarına uygun şekilde kullanımını
6. Araştırma çıktılarının ekonomik değere
hizmetleri ile diğer
planlarının
dönüştürülmesi hem toplum yararına hem de
2547 sayılı
üretimde artışı m Kanunu bir şekilde takip edecek sağlayacak platformların oluşturulması
hizmetlerde
7. Girişimciliğin ve yenilikçiliğin desteklenmesi, Ar-
Madde 12/g
uygulanmasını ve
sağlayacak çalışma ve Yükseköğretim bir komisyon/kurul üniversite çıkarlarına uygun şekilde kullanımını
modernleşmeyi,
Ge programlarına katılımın artırılması yönünde
sonuçlarını sistematik
programlar yapmak, Kanunu Madde çalışması olmaması, sağlayacak platformların oluşturulması.
üretimde artışı
çalışmaların yapılması,
bir şekilde takip edecek
uygulamak ve 12/g Toplumsal katkı 7. Girişimciliğin ve yenilikçiliğin desteklenmesi, Ar-
8. Uygulama ve araştırma Merkezlerinin direk
sağlayacak çalışma ve
Ge programlarına katılımın artırılması yönünde
bir komisyon/kurul
yapılanlara katılmak, faaliyetlerinin üniversite toplumsal katkı ve etkiye neden olan faaliyetlerinin
programlar yapmak,
çalışmaların yapılması.
çalışması olmaması,
bununla ilgili geneli ve birimlerinde izlenerek geliştirilmesi,
8. Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin direk
uygulamak ve
Toplumsal katkı
kurumlarla iş birliği belirli hedeflere ulaşma 9. Bilirkişilik, danışmanlık,
toplumsal katkı ve etkiye neden olan faaliyetlerinin
yapılanlara katılmak,
faaliyetlerinin üniversite
izlenerek geliştirilmesi.
yapmak ve çevre açısından plansız ve 10. Kaliteli sağlık hizmet sunumu,
bununla ilgili
geneli ve birimlerinde
11. Toplumun yaşam boyu öğrenme becerisini
sorunlarına çözüm kendiliğinden ortaya 9. Bilirkişilik, danışmanlık.
kurumlarla iş birliği
artıracak eğitim ve uygulamalar
belirli hedeflere ulaşma
getirici önerilerde çıkan birçok faaliyetten 10. Kaliteli sağlık hizmet sunumu.
yapmak ve çevre
12. Sanatsal-sosyal ve sportif etkinliklerle bölgenin
açısından plansız ve
bulunmak oluşması, 11. Toplumun yaşam boyu öğrenme becerisini
kültürel yapısının gelişimi,
sorunlarına çözüm
artıracak eğitim ve uygulamalar.
kendiliğinden ortaya
getirici önerilerde çıkan birçok faaliyetten 13. Spor alanlarına ilişkin beceri eğitimi alan çocuk,
12. Sanatsal-sosyal ve sportif etkinliklerle bölgenin
kültürel yapısının gelişimi,
bulunmak. oluşması. genç ve yetişkinlerin eğitim aldıkları spor alanlarına
ilişkin yeterliklerinin gelişimi
13. Spor alanlarına ilişkin beceri eğitimi alan çocuk,
14. Kamu kurumları ile yerel/bölgesel kalkınmaya
genç ve yetişkinlerin eğitim aldıkları spor alanlarına
yönelik yapılan proje ve iş birlikleri
ilişkin yeterliklerinin gelişimi,
15. Üniversitenin sağladığı teknoloji ve lojistik
14. Kamu kurumları ile yerel/bölgesel kalkınmaya
destekle bölgede sürdürülebilir tarımın gelişimi,
yönelik yapılan proje ve iş birlikleri,
Türk toplumunun 16. Kültürel araştırmalarla ülkenin/bölgenin kültürel
15. Üniversitenin sağladığı teknoloji ve lojistik
destekle bölgede sürdürülebilir tarımın gelişimi.
yaşam düzeyini zenginliklerin ortaya çıkarılması, korunması ve
geliştirilmesi,
yükseltici ve 2547 sayılı 16. Kültürel araştırmalarla ülkenin/bölgenin kültürel
Türk toplumunun
17. Diğer kamu kurumlarına yönelik HİE çalışmaları,
kamuoyunu aydınlatıcı Yükseköğreti zenginliklerinin ortaya çıkarılması, korunması ve
yaşam düzeyini
18. Mesleki beceri sağlayacak sertifikalı kurs
geliştirilmesi.
m Kanunu
bilim verilerini söz, 2547 sayılı programları,
yükseltici ve
17. Diğer kamu kurumlarına yönelik HİE çalışmaları,
Madde 12/c
yazı ve diğer araçlarla Yükseköğretim 19. Sanayi sorunlarına yönelik yapılan doktora
kamuoyunu aydınlatıcı
18. Mesleki beceri sağlayacak sertifikalı kurs
yaymak, Kanunu tezleri,
bilim verilerini söz,
programları.
Madde 12/c
19. Sanayi sorunlarına yönelik yapılan doktora
yazı ve diğer araçlarla 20. Mezun ve öğrencilerin yapılan toplumsal katkı
faaliyetlerine katılması ve çözüm üretiminde yer
yaymak. tezleri.
alması için gönüllülük ya da başka isimde
20. Mezun ve öğrencilerin yapılan toplumsal katkı
çalışmalar
faaliyetlerine katılması ve çözüm üretiminde yer
alması için gönüllülük ya da başka isimde
çalışmalar.
40
40 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ