Page 132 - 2024-2028
P. 132

Doğa, spor, tarihi mekanlar ve gezilerini içeren gezi program ve kampları, dijital turizm için İl
               Turizm Müdürlüğü ve konseyi, Turizm, Spor Bilimleri ve Mühendislik Fakülteleri, Bolu ve Mudurnu MYO
               iş birliğinde taleplere göre gezi paketleri geliştirilmelidir. Turizm rehberliği, Mimarlık Fakültesi, Spor
               Bilimleri gibi ilişkili bölümlerin öğrencilerinin bu programlara dahil edilmeleri, uygulama eğitimleri
               için yeni alan oluşturabilir (5).


               Bolu’yu yaz ve kış spor aktivitelerinde öne çıkarmak ve spor yaralanmaları için tedavileri ve takipleri
               için stadyum vb. tesislerin kurulması, bunlara hastane ve uygulama araştırma merkezleri eklenmesi
               için yatırım ve iş birliği gerekmektedir. Bu alanda Spor Hekimliği uzman ve uzmanlık eğitimi faaliyet-
               leri gerçekleştirilmesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, Spor Bilimleri Fakültesi
               Antrenörlük Eğitimi bölümleriyle, Fizik ve Tedavi Hastanemizin de içinde olduğu interdisipliner çalış-
               malar ve programlar yürütülmesi gerekmektedir (6).


               Toplumun ilgisinin giderek arttığı gastronomi, sağlıklı besin kaynaklarıyla beslenmeye yönelme alanın-
               da gelişim için özel ve kamu sektörleriyle iş birliği yapılarak gezi programlarına dahil etme çalıştay ve
               kurslar düzenleme faaliyetleri gerçekleştirilebilir (7).

               Tohum ıslah ve dayanıklı bitki çalışmaları /Bölgesel/Ulusal Tohum/Bitki bankaları kurulması, tarım-
               da verimi artıracak araştırma ve uygulamaların yaygınlaştırılması, dijital tarım alanlarında TAMER,
               Mühendislik, Ziraat Fakülteleri ve ilgili kamu kurumları ve özel kurumlarla iş birliği yapılarak, hizmet
               sunumu yanında bu faaliyetlerle ilişkili yeni yüksek lisans programları açılabilir (8).


               Deprem ve Doğal Afetler Uygulama ve Araştırma Merkezi kurma çalışmalarımız devam etmektedir.
               Sağlık (Uygulama ve Araştırma Hastanesi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi ve DEHAM), mü-
               hendislik (NÜRDAM, YENİGIDAM ve BETUM), Turizm (BAMER), tarım (Bitki Hastanesi ve TAMER) çevre
               (YABANMER) eğitim (SÜYAM, İBUZEM) alanlarındaki faaliyetlerimizin gelişmesinde; merkezi laboratu-
               var cihaz/personel altyapılarının güçlendirilmesi, cihaz envanterlerinin tamamlanarak kalibrasyon ve
               sektör ihtiyacına göre cihaz akreditasyonlarının yapılması, finansal yatırım, iş birliği, yüksek lisans
               programlarıyla desteklenmesi gerekliliği vardır. Ordumuza sensörler, orman yangınları tespiti için sen-
               sör gibi üretimleri olan NÜRDAM’ın mükemmeliyet merkezi haline getirilmesi için de finansal ya-
               tırım, iş birliği, yüksek lisans programlarıyla desteklenmesi gerekmektedir. Akademik personelimizin
               bu araştırma faaliyetlerine yeterince zaman ayırabilmesi için ikinci öğretimlerin kapatılması, doluluk-
               ları düşen lisans programlarının yerine sektör istihdam ihtiyacı artan alanlarda programlar açılması,
               gerekli alanlarda akademisyen/araştırmacı istihdamlarının artırılması, akademisyenlerin bu hedefler
               doğrultusunda araştırma ve çalışmalarının teşvik edilmesi gerekmektedir. İş birliği araştırma proje-
               lerinin, araştırma yazılarının artırılması ve Q1-Q2 çeyreklik dilimine girenlerin teşvikinin sağlanması
               gerekmektedir (9).


               Uluslararasılaşmada giden ve gelen öğrenci-öğretim elemanı hareketliliklerine ek olarak ortak diploma
               programları açma yönünde çalışmalarımız devam etmekte olup 2023 itibariyle Üniversitemize kayıtlı
               yabancı öğrenci sayımız 3000’i geçmiştir. Araştırmada uluslararası iş birliklerinin artırılması için de
               çalışmalarımız devam etmektedir.









           130
           130 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137