Page 127 - 2024-2028
P. 127
2023-2025 Orta Vadeli Programda;
u) Mevcut insan kaynağının veriye dayalı analizi yapılarak iş gücü piyasası ihtiyaçlarına yönelik stra-
teji ve programlar geliştirilmesi,
v) Tarım, savunma sanayii, yapay zekâ, siber güvenlik, temiz ve sürdürülebilir enerji, havacılık ve
uzay teknolojileri alanlarında nitelikli iş gücü yetiştirmeye yönelik sektörle iş birliği çalışmaları
yapılması,
w) Bilim ve teknoloji alanında çığır açıcı nitelikte gelişmeler sağlamaya yönelik hedefler içeren ve
önemli keşif veya buluş yapma potansiyeli olan projeleri gerçekleştirecek lider ve genç araştırma-
cıların desteklenmesi,
x) Stratejik öneme sahip alanlarda şirket, üniversite, araştırma altyapısı ve kamu Ar-Ge merkez-
lerinin bir araya geldiği ve “birlikte başarma” yaklaşımını esas alan büyük ölçekli platform ve ağ
destekleri ile teknoloji ve ürün geliştirme süreçleri teşvik edilmesi, patentli teknolojilerin sanayiye
aktarılması,
y) Üniversiteler bünyesindeki merkezi ve tematik araştırma altyapılarının sanayi ile iş birliğini artı-
racak desteklerin hayata geçirilmesi,
z) Gençlerin iş gücü piyasasına geçişlerini kolaylaştırmak amacıyla staj, yarı zamanlı ve esnek çalış-
ma modellerinin yaygınlaştırılması, kariyer farkındalıklarını artıracak eğitim, program ve faaliyet-
lere ağırlık verilmesi
AN
istenmektedir.
Kuruluşundan bu yana 30 yılı geride bırakan Üniversitemiz, bugün 16 Fakülte (Diş Hekimliği Fakültesi, Eğitim
Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Gerede Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Hukuk
Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İlahiyat Fakültesi, İletişim Fakültesi, Mimarlık Fakültesi, Mühen-
dislik Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Tıp Fakültesi, Turizm Fakültesi ve Ziraat AŞMA STRATEJİSİ
Fakültesi), 1 Yüksekokul (Yabancı Diller Yüksekokulu), 8 Meslek Yüksekokulu (Bolu Meslek Yüksekokulu, Bolu
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Gerede Meslek Yüksekokulu, Mehmet Tanrıkulu Sağlık Hizmetleri Meslek
Yüksekokulu, Mengen Meslek Yüksekokulu, Mudurnu Süreyya Astarcı Meslek Yüksekokulu, Seben İzzet Baysal 3 - DURUM ANALİZİ
Meslek Yüksekokulu, Yeniçağa Yaşar Çelik Meslek Yüksekokulu), 1 Enstitü (Lisansüstü Eğitim Enstitüsü) ve 1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL
20 Uygulama ve Araştırma Merkezinde [Bilimsel Endüstriyel ve Teknolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi
(BETUM), Bolu Halk Kültürünü Araştırma ve Uygulama Merkezi (BAMER), Deney Hayvanları Uygulama ve Araş-
tırma Merkezi, Nükleer Radyasyon Dedektörleri Uygulama ve Araştırma Merkezi (NÜRDAM), Yenilikçi Gıda
Teknolojileri Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi (YENİGIDAM), Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma 5. FARKLIL
Merkezi (SÜYAM), Teknoloji Transferi Uygulama ve Araştırma Merkezi (TTMER), Okul Öncesi Eğitimi Uygulama
ve Araştırma Merkezi, Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (TÖMER), Uzaktan Eğitim Uygulama
ve Araştırma Merkezi (İBUZEM), Tarımsal Araştırmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi (TAMER), Akşemseddin
İslami İlimler Uygulama ve Araştırma Merkezi (AKİMER), Yaban Hayatı Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Mer-
kezi (YABANMER), Kariyer Planlama ve Mezun Uygulama ve Araştırma Merkezi (KARMER), Kadın Aile ve Toplum
Hizmetleri Uygulama ve Araştırma Merkezi (KATUM), Hayat Boyu Öğrenme Uygulama ve Araştırma Merkezi,
Bağımlılıkla Mücadele Uygulama ve Araştırma Merkezi, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Araştırma ve Uygula-
ma Merkezi, Yaşlı Sağlığı, Bakımı Uygulama ve Araştırma Merkezi, Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi] 1509
akademik, 731 idari personel, ve 33.080 öğrenci ile eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini sürdürmekte-
dir. Akademik personel olarak 244 profesör, 212 doçent, 370 doktor öğretim üyesi (dördü yabancı uyruklu),
242 öğretim görevlisi (dokuzu yabancı uyruklu), 454 araştırma görevlisi olmak üzere yabancı uyruklu öğretim
elemanları ile birlikte toplam 1522 öğretim elemanı (%54,5’i doktora derecesine sahip) görev yapmaktadır.
125
2024-2028 STRATEJİK PLAN 125
2024-2028 STRATEJİK PLAN