Page 128 - 2024-2028
P. 128

Öğrencilerimizin iş dünyasının beklentilerini karşılayacak bilgi ve uygulama becerisine sahip nitelikli elemanlar
             olarak yetişmelerini sağlamak amacıyla eğitim öğretimin bir dönemini işletmede uygulamalı eğitim olarak yapı-
             lacak şekilde Turizm, İletişim, Gerede Uygulamalı Bilimler ve Mühendislik Fakültelerinde 7+1, Bolu Teknik Bilim-
             ler Meslek Yüksekokulunda ve Mehmet Tanrıkulu Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda 3+1 İşletmede Mesleki
             Eğitim Uygulaması yapılmaktadır. Meslek Yüksekokullarımızın akademik ve fiziki imkanlarının yerel kalkınmayı
             önceleyerek daha etkin kullanılması amacıyla meslek yüksekokulları tematik olarak gruplandırılmış olup (Bolu
             Meslek Yüksekokulu; Sosyal Hizmetler, Bolu Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu; Sanayi ve Teknoloji, Gerede
             Meslek Yüksekokulu; Teknoloji, Mehmet Tanrıkulu Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu; Sağlık Hizmetleri, Men-
             gen Meslek Yüksekokulu; Aşçılık ve Turizm, Mudurnu Süreyya Astarcı Meslek Yüksekokulu; Hayvancılık ve Yetiş-
             tirme, Seben İzzet Baysal Meslek Yüksekokulu; Tarım ve İş Güvenliği, Yeniçağa Yaşar Çelik Meslek Yüksekokulu;
             Lojistik) ve yeni programların açılmasında bu tematik alanlara uygunluk aranmaktadır. Ayrıca Bolu Organize
             Sanayi Bölgesi içinde olan Bolu Teknik Bilimler MYO sektörle direk temas halindedir. Üniversitemiz Sanayi ve
             Teknoloji Bakanlığı Milli Teknoloji Hamlesi çerçevesinde başlatılan ‘Sektör Kampüste’ protokolüne imza atan 20
             üniversiteden biri olup bu programda özellikle hızlı gelişen/değişen teknolojiyi kullanan kuruluş temsilcileri, bu
             tecrübe ve deneyimlerini derslere girerek öğrencilere aktarmakta böylelikle öğrencilerimizin mezuniyetinden
             sonra istihdam edilebileceği alanlardaki uzmanlarla teması/motivasyonu sağlanmakta, sektörlerle yeni iş birlik-
             leri imkânı doğmaktadır.

             Üniversitemizin Ankara ile İstanbul arasındaki coğrafi konumu nedeniyle; yeni bir Eğitim-Öğretim birimi açıldı-
             ğında; Gebze, Kocaeli, Sakarya ve Düzce Üniversiteleri ile yakınlığına rağmen, ilk yıldan itibaren eğitim verdiği
             alanlarda öğrenciler tarafından en çok tercih edilen ilk 20 Fakülte/Bölüm arasında yer almaktadır. Üniversitemiz,
             mevzuatın verdiği Eğitim-Öğretim görevini; 30 yılı aşan bu alandaki birimleri ve gerçekleştirdiği faaliyetleriyle
             başarıyla sürdürmektedir. 2023 yılında Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından Kurumsal Akreditasyon
             Programı (KAP) değerlendirmesinden geçerek 2 yıllık akreditasyon almıştır (bu durumun YKS kılavuzunda belir-
             tilmesi ile gelen öğrencilerin yüzdelik dilimlerinin yükseleceği düşünülmektedir). Akreditasyon pozisyonunun
             devam ettirilebilmesi için; eğitimde mezunların asgari yeterlilikleri sağlanması durumunun artırılarak devam
             etmesi, araştırma ve toplumsal katkı alanlarında bölge ve ülke ihtiyaçlarına yönelik uygulamaların artırılarak
             sonuçlarının izlenmesi ve iyileştirilmesine devam edilmesi gerekmektedir. Ayrıca Tıp, Diş ve Sağlık Bilimleri Fa-
             külteleri de program akreditasyonu başvurularını yapmışlardır.

             Diğer taraftan Lisansüstü Eğitim Enstitüsü bünyesinde 77 doktora, 191 tezli yüksek lisans ve 14 tezsiz yüksek
             lisans olmak üzere toplam 282 lisansüstü program bulunmaktadır. Bu programlarda 584 doktora, 2281 tezli yük-
             sek lisans ve 138 tezsiz yüksek lisans (52 doktora ve 226 yüksek lisans olmak üzere toplamda 278’si uluslararası
             öğrenci) olmak üzere toplam 3003 lisansüstü öğrenci eğitimlerine devam etmektedir. Ayrıca Tıpta (323 Araştırma
             Görevlisi) ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimleri (58 Araştırma Görevlisi) vermektedir. Uluslararası üniversite
             sıralama kriterleri, YÖK ve TÜBİTAK Üniversite İzleme Kriterleri, Üniversiteler Arası Kurul Doçentlik Başvuru
             Kriterleri, diğer üniversiteler gibi bizim Üniversitemizde de atanma yükseltilme kriterlerinde, yıllık akademik
             teşvik ödeneklerinde yer alan ölçütler; araştırma çıktılarına daha çok puanlama sağladığı için tüm akademik
             kadrolarımız aynı zamanda birer araştırmacı statüsündedir ve mevzuatın verdiği Araştırma ve Geliştirme göre-
             vini de başarı ile yerine getirmektedir. Üniversitemizde 2017-2022 yılları arasında 454’ü iç kaynaklı (BAP) olmak
             üzere toplam 564 proje yürütülmüş ve bu projeler için 39.163.670,21 TL’si dış kaynaklı olmak üzere toplamda
             51.706.338,85 TL. bütçe kullanılmıştır. Tamamlanmış olan ve yürütülmekte olan ulusal ve uluslararası araştır-
             ma-geliştirme projeleri ile de araştırma alanında da söz sahibi konumundadır.
             Günümüzde üniversitelerin Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliştirme ve Toplumsal Katkı ana faaliyet alanları ara-
             sındaki mesafe daralarak tüm bu faaliyetlerin iç içe yapılması ve birbirini mümkün olduğunca desteklemesi/
             beslemesi daha çok beklenir olmuştur. Sonuç olarak BAİBÜ, ülkenin ve bölgenin geleceğine yön verecek olan
             eğitim ve araştırma konularında genel kabul görmüş evrensel değerler çerçevesinde faaliyet yürüten bölgesel

           126
           126 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133