Page 125 - 2024-2028
P. 125

5. FARKLILAŞMA STRATEJİSİ




           Devletimizin imkânlarına ek olarak Türkiye’nin en büyük hayırseverlerinden biri olan ve Üniversitemizin
           ismini aldığı İzzet Baysal ve diğer hayırseverlerimizin yatırımlarıyla kısa sürede mükemmel bir fiziki yapı ve
           üstün teknolojik donanıma ulaşmış olan Üniversitemiz, öğrencilerimize çağdaş ve gelişmiş bir eğitim ortamı
           sunmaktadır.


           Üniversitemiz, bulunduğu yöreyi aydınlatacak, bilimsel gelişme ve teknolojileri takip edebilecek, ulusla-
           rarası rekabet gücüne sahip bir araştırma ortamı hazırlamayı öncelikli görevleri arasında kabul etmekte ve
           21. yüzyıl Türkiye’sine çağdaş, nitelikli bir insan profili yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu yolda Üniversite-
           miz, kurulduğu günden bu yana büyük bir gelişme kat etmiştir. 09.05.2018 tarihli ve 7141 sayılı Kanunun 6.
           maddesiyle Üniversitemizin ismi “Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi” şeklinde değiştirilmiştir.


           Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, farklılaşmayı hedeflediği alanlarda, içinde bulunduğu bölgeden başla-
           yarak tüm ülkenin kalkınma ve büyüme hedeflerine katkı sağlamak amacıyla; bir yandan toplumsal gelişime
           öncü bilimsel değerler üretirken diğer yandan kültürel değerleri yaşatma kaygısı güden, nitelikli akade-
           mik eğitim ile geleceğe yön verecek donanımlı bireyler yetiştiren, artan sayıda paydaş ile iş birliği içinde
           projeler üreten, toplumsal ortak faydayı geliştirmeyi ve bu doğrultuda öncelikle bölgesinde, ülkesinde ve
           dünyada eğitim ve araştırma merkezi haline gelmeyi hedefleyerek ayrıcalık kazanmak ve söz konusu bu
           kazanımları korumakla yükümlüdür.
                                                                                                                 AN
           A. KONUM TERCİHİ


           2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 4, 12 ve Ek-32. maddeleri üniversitelere;
                   a) Toplumun ihtiyaçları ve kalkınma planları ilke ve hedeflerine uygun ve ortaöğretime dayalı  AŞMA STRATEJİSİ
                   çeşitli düzeylerde, bilimsel/teknolojik esaslara, ülke ve yöre ihtiyaçlarına göre eğitim- öğretim
                   yapmak, ülkenin ihtiyacı olan dallarda ve sayıda insan gücü yetiştirmek, yörelerindeki tarım ve
                   sanayinin gelişmesine ve ihtiyaçlarına uygun meslek elemanlarının yetişmesine ve bilgilerinin ge- 3 - DURUM ANALİZİ
                   lişmesine katkıda bulunmak,                                                                   1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL


                   b) Ülkenin bilimsel, kültürel, sosyal ve ekonomik yönden gelişimine katkı sağlayacak, kalkınmaya
                   destek olacak yüksek düzeyde bilimsel araştırma yapmak, bilgi ve teknoloji üretmek, bilim veri-
                   lerini yaymak, yurt içi ve yurt dışı kurumlarla iş birliği yapmak suretiyle bilim dünyasının seçkin   5. FARKLIL
                   bir üyesi haline gelmek, araştırma sonuçlarını toplumun yararına sunmak,


                   c) Sanayi, tarım ve sağlık hizmetleri ile diğer hizmetlerde modernleşmeyi, üretimde artışı sağla-
                   yacak çalışma ve programlar yapmak, uygulamak ve yapılanlara katılmak, bununla ilgili kurumlar-
                   la iş birliği yapmak ve çevre sorunlarına çözüm getirici önerilerde bulunmak,


                   d) Türk toplumunun yaşam düzeyini yükseltici ve kamuoyunu aydınlatıcı bilim verilerini söz, yazı
                   ve diğer araçlarla yaymak ve kamu kuruluşlarınca istenecek inceleme ve araştırmaları sonuçlandı-
                   rarak düşüncelerini ve önerilerini bildirmek

           görevleri verilmektedir.





                                                                                                          123
                                                                                  2024-2028 STRATEJİK PLAN  123
                                                                                  2024-2028 STRATEJİK PLAN
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130