Page 56 - Bulten2.sayi-2022
P. 56

RÖPORTAJLAR   I   KASIM-ARALIK 2021   I    SAYI 2
                                        HABERLER   I   KASIM-ARALIK 2021   I    SAYI 2
                                                           İ







                        EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ





                        SERTİFİKA PROGRAMI









              Eğitim-Öğretim Kalite Komisyonu Üyesi Prof. Dr. Zeki ARSAL ile yapılan röportaj.





            Eğiticilerin Eğitimi Sertifika                    sı,  eğitim  ve  öğretim  süreçlerinin  yönetimi,  öğrenci
                                                              merkezli öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendir-
            Programının Temel Amacı ve  menin yapılması, öğretim sürecinde teknolojiden ya-
            Önemi Nedir?                                      rarlanılması,  programların  değerlendirilmesi  ve  gün-
                                                              cellenmesi gibi konuları içermektedir. Yüksek öğretim
            Eğiticilerin Eğitimi Sertifika Programı’nın temel amacı,  kurumlarının  eğitim-öğretim  hizmetlerini  beklenen
            üniversitede görev yapan akademik personelin ve eği-  kalite standartlarında gerçekleştirebilmesi için üniver-
            tim hizmeti veren idari personelin eğitim ve öğretim  sitelerde görev yapan öğretim elemanlarının ve eğiti-
            alanı  ile  ilgili  yeterliliklerini  geliştirmektir.  Program  cilerin eğitim-öğretim alanı ile ilgili belirli yeterlilikle-
            sonunda katılımcılar; eğitim bilimleri alanı ile ilgili öğ-  re sahip olması önem taşımaktadır. Eğiticilerin eğitimi
            renme ve öğretme, program tasarlama ve uygulama,  programı,  öğretim  elemanlarının  ve  eğitim  hizmet
            etkili  öğretim  yöntemlerini  kullanma,  öğretim  orta-  sunan  diğer  eğiticilerin  eğiticilik  yeterliliklerinin  ge-
            mında teknolojilerden yararlanma, sınıf yönetimi, ölç-  lişmesine katı sağlayarak üniversitelerin belirli kalite
            me ve değerlendirme konularında bilgi ve becerilerini  standartlarında  eğitim  hizmeti  sunulması  açısından
            geliştirebileceklerdir.                           önem taşımaktadır.
            Günümüzde bilgi, teknoloji, iletişim, sosyal ve ekono-
            mik alanlarda meydana gelen değişmeler üniversite-  Eğiticilerin Eğitimi Sertifika
            ler başta olmak üzere resmi ve özel kurumların belirli   Programının Kapsamı Nedir?
            kalite standartlarında hizmet sunmalarını gerekli hale
            getirmiştir.  Yüksek öğretimde de kalite ve kalite gü-  Eğiticiler Eğitimi Sertifika programı 40 saat online, 16
            vence  süreçleriyle  ilgili  akreditasyon  çalışmaları  son   saat yüz yüze eğitim ve 4 saat Alan Uygulaması olmak
            yıllarda oldukça önem kazanmıştır. Yükseköğretim ku-  üzere toplam 60 saat olarak planlanmıştır. Ancak CO-
            rumlarının eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile   VID-19 salgını nedeniyle teorik derslerin tamamı onli-
            sunduğu diğer hizmetlerin ulusal ve uluslararası belirli   ne olarak yürütülmektedir. Program; eğitim  bilimle-
            kalite standartlarında olması beklenmektedir. Yüksek   ri  alanı  ile ilgili  Eğitim Psikolojisi, Öğretim İlke ve
            öğretim kurumlarının eğitim-öğretim boyutunda sun-  Yöntemleri, Sınıf Yönetimi, Eğitimde Teknoloji Kulla-
            duğu  hizmetlerin  kalite  standartları Yüksek  Öğretim   nımı, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme derslerinden
            Kalite  Kurulu  (YÖKAK)  tarafından  tanımlanmıştır.  Bu   oluşmaktadır. Programda yer alan derslerin içerikleri
            standartlar; programların tasarlanması ve uygulanma-  katılımcıların ihtiyaçlarına ve değerlendirme sonuçla-



          Kasım-Aralık 2021/Sayı 2
    56 BAİBÜ BÜLTEN
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61