Page 56 - Bulten2.sayi-2022
P. 56
RÖPORTAJLAR I KASIM-ARALIK 2021 I SAYI 2
HABERLER I KASIM-ARALIK 2021 I SAYI 2
İ
EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ
SERTİFİKA PROGRAMI
Eğitim-Öğretim Kalite Komisyonu Üyesi Prof. Dr. Zeki ARSAL ile yapılan röportaj.
Eğiticilerin Eğitimi Sertifika sı, eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi, öğrenci
merkezli öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendir-
Programının Temel Amacı ve menin yapılması, öğretim sürecinde teknolojiden ya-
Önemi Nedir? rarlanılması, programların değerlendirilmesi ve gün-
cellenmesi gibi konuları içermektedir. Yüksek öğretim
Eğiticilerin Eğitimi Sertifika Programı’nın temel amacı, kurumlarının eğitim-öğretim hizmetlerini beklenen
üniversitede görev yapan akademik personelin ve eği- kalite standartlarında gerçekleştirebilmesi için üniver-
tim hizmeti veren idari personelin eğitim ve öğretim sitelerde görev yapan öğretim elemanlarının ve eğiti-
alanı ile ilgili yeterliliklerini geliştirmektir. Program cilerin eğitim-öğretim alanı ile ilgili belirli yeterlilikle-
sonunda katılımcılar; eğitim bilimleri alanı ile ilgili öğ- re sahip olması önem taşımaktadır. Eğiticilerin eğitimi
renme ve öğretme, program tasarlama ve uygulama, programı, öğretim elemanlarının ve eğitim hizmet
etkili öğretim yöntemlerini kullanma, öğretim orta- sunan diğer eğiticilerin eğiticilik yeterliliklerinin ge-
mında teknolojilerden yararlanma, sınıf yönetimi, ölç- lişmesine katı sağlayarak üniversitelerin belirli kalite
me ve değerlendirme konularında bilgi ve becerilerini standartlarında eğitim hizmeti sunulması açısından
geliştirebileceklerdir. önem taşımaktadır.
Günümüzde bilgi, teknoloji, iletişim, sosyal ve ekono-
mik alanlarda meydana gelen değişmeler üniversite- Eğiticilerin Eğitimi Sertifika
ler başta olmak üzere resmi ve özel kurumların belirli Programının Kapsamı Nedir?
kalite standartlarında hizmet sunmalarını gerekli hale
getirmiştir. Yüksek öğretimde de kalite ve kalite gü- Eğiticiler Eğitimi Sertifika programı 40 saat online, 16
vence süreçleriyle ilgili akreditasyon çalışmaları son saat yüz yüze eğitim ve 4 saat Alan Uygulaması olmak
yıllarda oldukça önem kazanmıştır. Yükseköğretim ku- üzere toplam 60 saat olarak planlanmıştır. Ancak CO-
rumlarının eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile VID-19 salgını nedeniyle teorik derslerin tamamı onli-
sunduğu diğer hizmetlerin ulusal ve uluslararası belirli ne olarak yürütülmektedir. Program; eğitim bilimle-
kalite standartlarında olması beklenmektedir. Yüksek ri alanı ile ilgili Eğitim Psikolojisi, Öğretim İlke ve
öğretim kurumlarının eğitim-öğretim boyutunda sun- Yöntemleri, Sınıf Yönetimi, Eğitimde Teknoloji Kulla-
duğu hizmetlerin kalite standartları Yüksek Öğretim nımı, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme derslerinden
Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından tanımlanmıştır. Bu oluşmaktadır. Programda yer alan derslerin içerikleri
standartlar; programların tasarlanması ve uygulanma- katılımcıların ihtiyaçlarına ve değerlendirme sonuçla-
Kasım-Aralık 2021/Sayı 2
56 BAİBÜ BÜLTEN