Page 54 - Bulten2.sayi-2022
P. 54

RÖPORTAJLAR   I   KASIM-ARALIK 2021   I    SAYI 2
                                        HABERLER   I   KASIM-ARALIK 2021   I    SAYI 2





        Öğretmen olma ve
        öğretmenlik mesleğine ilişkin

        düşüncelerinizi öğrenebilir

        miyiz? Öğretmen olmak sizin
        için ne anlam ifade ediyor?


        Öğretmen olmanın öncelikle bir vicdan meselesi olduğu-
        nu düşünüyorum. Çünkü hepimizin bildiği gibi öğretmenlik
        bilgiyi alıp, hele ki bilgiye ulaşmanın çok kolay olduğu gü-
        nümüzde, onu sınıfa getirmekten çok daha öte bir mes-
        lektir. Dolayısıyla vicdanlı bir öğretmenin zihni her zaman
        meşguldür.    Öğrencileri  için  yaptıkları  ve  yapacaklarıyla  men olmanın potansiyelini gösterebilmenin ve kazandıra-
        meşguldür. Onları her yönüyle en iyi şekilde topluma ka-  bilmenin yolu buradan geçmektedir. Tabi ki anlamayı ve
        zandırmanın yollarını düşünmekle meşguldür. Bana göre bir  anlatmayı sevdiğimden dolayı bu konumda çalışıyor olmak
        öğretmen sadece kendi öğrencisini eğitmez ve yetiştirmez.  beni öncelikle çok mutlu ediyor. Bu da mesleğimi sevmemi
        Aslında bir öğretmen tüm insanlığı eğitir ve yetiştirir. Bu  sağlıyor ve açıkçası beni güdülüyor. Ancak taşıdığım sorum-
        ifadeden neyi kastettiğimi şu şekilde açabilirim. Her zaman  luluk ise zihnimi yormuyor değil. Tabi ki öğretmen olmanın
        öğrencilerime dile getirdiğim ve hiçbir zaman unutmama-  sorumluluğu da bence bir o kadar ağır. Bu nedenle öğret-
        larını istediğim bir konu var. Sınıf içerisinde yirmi otuz ki-  men  ve  öğretmen  eğitimcisi  arasında  bir  fark  olduğunu
        şilik bir grup gibi görünebiliriz. Ancak unutulmamalıdır ki  düşünmüyorum. Burada farkı oluşturacak olan asıl nokta
        buradaki her birey hayatında onlarca yüzlerce öğrenciye  kimlerin hayatına nasıl dokunduğunuz olacaktır.
        ve hatta kelebek etkisi şeklinde binlerce tanımadığı kişiye
        ulaşmış olacak. Bu nedenle öğretmenliğe bir kişi bin kişi  Çok hızlı bir değişimin

        gözüyle bakılması, böylelikle her bireyin değerli olduğunun   yaşandığı günümüzde
        bilinmesi ve o bireye de bunun hissettirilmesi gerektiğini
        düşünüyorum.  Kısacası  öğretmen  olmak  herkes  olmaktır,  öğretmenlik mesleğinden

        siz ne iseniz herkes de odur.                         de birtakım değişim ve
        Hocam siz hem bir öğretmen                            dönüşümler beklenmektedir.

        hem de bir öğretmen                                   Türkiye’de 21. Yüzyıl

        eğitimcisisiniz. Bir bakıma                           öğretmeni sizce nasıl

        öğretmenlerin öğretmenisiniz.  olmalıdır? Ne tür becerilere
        Böylesi bir konumda çalışıyor                         sahip olması gerekir?

        olmak nasıl bir duygu? Ayrıca                         Her alanda olduğu gibi öğretmenlik mesleğinde de deği-

        öğretmen olmakla öğretmen                             şimlerin ve dönüşümlerin olması gerekliliği kaçınılmazdır.
                                                              21. Yüzyıl öğretmeninin nasıl olması gerektiği üzerine de
        eğitimcisi olmak arasında bir                         elbette çok şey söylenebilir. Ancak temellerini oluşturdu-

        fark var mı? Neler söylersiniz?                       ğunu düşündüğüm birkaç hususu burada dile getirmek iste-
                                                              rim. Birincisi, hızlı değişen dünyada hızlı değişen bireyi iyi
        Öğretmenlerin öğretmeni olmak. Kulağa her ne kadar hoş  tanımlamak gerekir. Bireysel farklılıkları doğru tanımlayan
        gelse de bu ifadenin taşıdığı anlam ve yüklediği sorumluluk  bir öğretmen öğrencisini başarılı kılar ve onu doğru yön-
        bence çok ağır. Çünkü biraz önce bahsettiğim gibi öğret-  lendirebilir. İkincisi, 21. Yüzyılda ulaşılan teknoloji saye-


          Kasım-Aralık 2021/Sayı 2
    54 BAİBÜ BÜLTEN
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59