Page 54 - Bulten2.sayi-2022
P. 54
RÖPORTAJLAR I KASIM-ARALIK 2021 I SAYI 2
HABERLER I KASIM-ARALIK 2021 I SAYI 2
Öğretmen olma ve
öğretmenlik mesleğine ilişkin
düşüncelerinizi öğrenebilir
miyiz? Öğretmen olmak sizin
için ne anlam ifade ediyor?
Öğretmen olmanın öncelikle bir vicdan meselesi olduğu-
nu düşünüyorum. Çünkü hepimizin bildiği gibi öğretmenlik
bilgiyi alıp, hele ki bilgiye ulaşmanın çok kolay olduğu gü-
nümüzde, onu sınıfa getirmekten çok daha öte bir mes-
lektir. Dolayısıyla vicdanlı bir öğretmenin zihni her zaman
meşguldür. Öğrencileri için yaptıkları ve yapacaklarıyla men olmanın potansiyelini gösterebilmenin ve kazandıra-
meşguldür. Onları her yönüyle en iyi şekilde topluma ka- bilmenin yolu buradan geçmektedir. Tabi ki anlamayı ve
zandırmanın yollarını düşünmekle meşguldür. Bana göre bir anlatmayı sevdiğimden dolayı bu konumda çalışıyor olmak
öğretmen sadece kendi öğrencisini eğitmez ve yetiştirmez. beni öncelikle çok mutlu ediyor. Bu da mesleğimi sevmemi
Aslında bir öğretmen tüm insanlığı eğitir ve yetiştirir. Bu sağlıyor ve açıkçası beni güdülüyor. Ancak taşıdığım sorum-
ifadeden neyi kastettiğimi şu şekilde açabilirim. Her zaman luluk ise zihnimi yormuyor değil. Tabi ki öğretmen olmanın
öğrencilerime dile getirdiğim ve hiçbir zaman unutmama- sorumluluğu da bence bir o kadar ağır. Bu nedenle öğret-
larını istediğim bir konu var. Sınıf içerisinde yirmi otuz ki- men ve öğretmen eğitimcisi arasında bir fark olduğunu
şilik bir grup gibi görünebiliriz. Ancak unutulmamalıdır ki düşünmüyorum. Burada farkı oluşturacak olan asıl nokta
buradaki her birey hayatında onlarca yüzlerce öğrenciye kimlerin hayatına nasıl dokunduğunuz olacaktır.
ve hatta kelebek etkisi şeklinde binlerce tanımadığı kişiye
ulaşmış olacak. Bu nedenle öğretmenliğe bir kişi bin kişi Çok hızlı bir değişimin
gözüyle bakılması, böylelikle her bireyin değerli olduğunun yaşandığı günümüzde
bilinmesi ve o bireye de bunun hissettirilmesi gerektiğini
düşünüyorum. Kısacası öğretmen olmak herkes olmaktır, öğretmenlik mesleğinden
siz ne iseniz herkes de odur. de birtakım değişim ve
Hocam siz hem bir öğretmen dönüşümler beklenmektedir.
hem de bir öğretmen Türkiye’de 21. Yüzyıl
eğitimcisisiniz. Bir bakıma öğretmeni sizce nasıl
öğretmenlerin öğretmenisiniz. olmalıdır? Ne tür becerilere
Böylesi bir konumda çalışıyor sahip olması gerekir?
olmak nasıl bir duygu? Ayrıca Her alanda olduğu gibi öğretmenlik mesleğinde de deği-
öğretmen olmakla öğretmen şimlerin ve dönüşümlerin olması gerekliliği kaçınılmazdır.
21. Yüzyıl öğretmeninin nasıl olması gerektiği üzerine de
eğitimcisi olmak arasında bir elbette çok şey söylenebilir. Ancak temellerini oluşturdu-
fark var mı? Neler söylersiniz? ğunu düşündüğüm birkaç hususu burada dile getirmek iste-
rim. Birincisi, hızlı değişen dünyada hızlı değişen bireyi iyi
Öğretmenlerin öğretmeni olmak. Kulağa her ne kadar hoş tanımlamak gerekir. Bireysel farklılıkları doğru tanımlayan
gelse de bu ifadenin taşıdığı anlam ve yüklediği sorumluluk bir öğretmen öğrencisini başarılı kılar ve onu doğru yön-
bence çok ağır. Çünkü biraz önce bahsettiğim gibi öğret- lendirebilir. İkincisi, 21. Yüzyılda ulaşılan teknoloji saye-
Kasım-Aralık 2021/Sayı 2
54 BAİBÜ BÜLTEN