Page 61 - Bulten2.sayi-2022
P. 61
ETKİNLİKLER I KASIM-ARALIK 2021 I SAYI 2
HABERLER I KASIM-ARALIK 2021 I SAYI 2
Sanatsal Malzeme gelmesinin 2. Dünya savaşının sonrasına denk geldiğini ifa-
de eden Ağatekin, Çekya’da öncülerini gördüğümüz bazı
Olarak Camın sanatçıların girişimleriyle camın farklı disiplinler içerisinde
dikkat çekmeye başladığını belirtti. 1950’li yıllarda Stanis-
İfade Olanakları lav Libensky ve Rene Roubicek adlı iki sanatçının yaptığı
çalışmalarla cam sanatının öncülerinden olduğunu söyle-
yen Ağatekin, Bohemya geleneksel cam kültürünün üstün-
Konferansı den ve malzemeyi kullanma biçimlendirme alışkanlıkla-
rından sıyırıp bunu özgün bir heykel formuna dönüştürme
cesaretini gösterdikleri için iki sanatçının cam sanatındaki
Güzel Sanatlar Fakültesi bünyesinde düzenlenen Cam önemine değindi.
Günleri Etkinlikleri çerçevesinde BAİBÜ Kültür Merkezinde
“Sanatsal malzeme olarak camın ifade olanakları” konulu Libensky’nin çalışmaları cam sanatı tarihi açısından ışığın
konferans düzenlendi. Konferansa konuşmacı olarak Ana- ve cam heykel formlarında ışığın kullanımında çok önem-
dolu Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Ağatekin li etkiler oluşturdu diyen Ağatekin, günümüzde ise neon
katıldı. kullanımının çağdaş sanatlar içerisinde çok fazla kullanıl-
dığını ifade etti. Cam sanatında şeffaflık ve yarı şeffaflık
Konuşmasına kendisini davet eden etkinlik komitesine ve hakkında konuşan Ağatekin, günümüzde pek çok alanda bu
etkinlikte görev alanlara teşekkür ederek başlayan Ağate- yönteme başvurularak sanat eseri üretildiğini belirtti. Ca-
kin, cam sanatının tarihi, gelişimi ve cam sanatını geliş- mın kırılganlık özelliğinin cam sanatında nasıl kullanıldığı-
tiren sanatçılar hakkında bilgi verdi. Camın kendine özgü nı, cam sanatında optik etki yönteminin en çok kullanılan
olan ışık, şeffaflık–yarı şeffaflık, kırılganlık, optik etki, yöntemlerden biri olduğuna değindi. Optik etki yönteminin
plastisite ve yansıma özellikleri hakkında konuşan Ağate- şeffaflık – yarı şeffaflık yansıma gibi tekniklerle birlikte de
kin, cam sanatçılarının bu özellikler üzerinden malzemeyi kullanılabildiğine, camın oluş haliyle ilgilenen sanatçıların
ele alışları konuya yaklaşımları ve malzemenin bu bağlam- ise plastisite yöntemini kullandığını belirtti. Ağatekin son
daki farklılıklarını anlattı. dönemde kullanılan yöntemlerden birinin de yansıma ol-
Camın işlevselliğinden kurtulup bir sanat nesnesi haline duğunu ifade ederek konuşmasını bitirdi.
Kasım-Aralık 2021/Sayı 2 61
BAİBÜ BÜLTEN