Page 177 - 2024-2028
P. 177
Sorumlu Birim Personel Daire Başkanlığı
İş Birliği Yapılacak Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (SUYAM), Türkçe Öğretimi Uygulama ve
Birim(ler) Araştırma Merkezi (TÖMER), Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (İBUZEM)
ve Uluslararası İlişkiler Ofisi
1- Nitelikli sertifikalı eğitimler için mali kaynak yetersizliği
2- Personelin eğitimlere katılım konusundaki isteksizliği
3. Hizmet içi eğitimlerin istenilen nitelikte geliştirmeye cevap verememesi
Riskler
4. Nitelikli personelin başka kurumlara geçme ihtimali
5- İşgücü envanterinin tamamlanamaması
6. Mevzuattaki sık değişiklikler
1. İş gücü envanteri tamamlanarak, işlerin gerektirdiği personel yetkinlik/niteliğini artırmak
üzere yeni stratejiler geliştirilecektir.
2. Hizmet içi eğitim alanlarının yetkinlik gelişimi ihtiyacına cevap vermesi için iyileştirmeler
yapılacaktır.
3. Yetkinlik gelişimi için hizmet içi eğitimlerin sertifikasyon sağlayacak şekilde yapılmalarına AN
Stratejiler devam edilecektir.
4. Personel performans ölçüm yönergesi hazırlanarak uygulamaya başlanacaktır. 6. STRATEJİ GELİŞTİRME: AMAÇ, HEDEF VE STRATEJİLERİN BELİRLENMESİ
3 - DURUM ANALİZİ
Performans değerlendirmesinde yüksek puan alan personelin ödül, belge vs. ile teşviki,
düşük puan alanların ifşa edilmeden gerekli yetkinlik geliştirici eğitimleri tamamlamaları
sağlanacaktır.
5. Sık değişen mevzuatın düzenli takibi sağlanarak, ortaya çıkan bilgilendirme ve eğitim
ihtiyacı hizmet içi eğitimler vb. mekanizmalarla giderilecektir.
Maliyet Tahmini 154.000.000 1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL
1- Personel yetkinliğini geliştirme çalışmalarının yetersizliği
2- Mevzuatın sık sık değişmesinin akademik ve idari personelin uyumunu zorlaştırması
Tespitler 3- Nitelikli personel sayısını artırmak için mevcut uygulamalarının yetersiz kalması
4- Mevzuatın değişikliklerinin sıklığına bağlı izlenmesi, sahaya yansıması ve personelin
uyumunda yaşanan gecikmeler
1- Personel yetkinliğini geliştirme çalışmalarına devam edilmesi
İhtiyaçlar 2- Sık değişen mevzuatın düzenli takibi sağlanarak, ortaya çıkan bilgilendirme ve eğitim
ihtiyacı hizmet içi eğitimler vb. mekanizmalarla giderilmesi
3- Yetkinlik gelişimi için hizmet içi eğitimler artırılarak sertifikasyon sağlayacak şekilde
yapılmalarına devam edilmesi
* Performans gösterge değerleri kümülatif olarak belirlenmemiştir.
175
2024-2028 STRATEJİK PLAN 175
2024-2028 STRATEJİK PLAN