Page 47 - Bulten2.sayi-2022
P. 47

HABERLER   I   KASIM-ARALIK 2021   I    SAYI 2
                                    RÖPOR  T AJLAR   I   KASIM-ARALIK 2021   I    SA YI 2


        konusunda problem yaşıyoruz. Ne Türkçe ne İngilizce bili-  lerce dolar para verip yurt dışına göndermişti. Ama sizler,
        yorsanız ilk zorluk burada başlıyor zaten. Uluslararası öğ-  kampüsümüzde  bundan  faydalanabilirsiniz.  Bu  nedenle
        rencilerin en büyük sorunu, dil sorunu diyebilirim. Burslu  uluslararası öğrencilerimizin, Lancine’le de bunu konuşu-
        öğrenciler var. Onlar havalimanında karşılanıyor tabii. Ama  yoruz,  kendi  memleketinden  gelen  insanı  elbette  sever,
        kendi imkanları ile gelen öğrencilerimiz için süreç daha zor  kendi  soydaşıdır  ama  getto  oluşturmaktan  ziyade,  diğer
        oluyor. Uluslararası öğrencilerin memleketlerinden burala-  ülkelerden  gelen  uluslararası  öğrencilerle  muhabbet  ku-
        ra gelmelerinin bir amacı var tabii ki. Derslerini başarıyla  rup bahsettiğim bu imkândan faydalanmaları çok önemli.
        tamamlayıp  burada  ya  da  bir  başka  ülkede  eğitimlerine  Mezun olduktan sonra da yurt dışında kariyer planlama ve
        devam etmek ya da ülkesine geri dönmek. Ben liseyi Türki-  çalışma imkanları bu yüzden çok daha kolay hale geliyor.
        ye’de Kayseri Uluslararası Şehit Ömer Halisdemir Anadolu  Bunun örneklerini çok görüyoruz. Geçenlerde bir proje do-
        İmam Hatip Lisesi’nde okuduğum için dil konusunda daha  layısıyla Çad’a gitmiştik. Çad dediğimiz yer aslında Fizan.
        şanslıydım. TÖMER’e gitmeden bölümüme geçtim.         Fizan’la Türkiye tekrar buluştu şu anda. Eskiden ataları-
                                                              mızın Fizan’a gitmek deyimini, yüz yıllık kesintiden sonra
        Prof.  Dr.  İbrahim  Kürtül:  Türkiye’de  şu  anda
        uluslararası lise ve imam hatip olarak 20’den fazla orta-  Türkiye Cumhuriyeti yeniden gerçekleştiriyor. Fizan’la tek-
        öğretim kurumu var. Türkiye Cumhuriyeti’nin bir stratejisi   rar buluşmak kavramı. Anadolu insanı için bu çok önemli.
        olarak, Cumhurbaşkanımızın “Gönül Coğrafyamız” dediği   Kendi hafızasında varolan cihanşümul anlayışı bu. Türkiye
        ülkelerden Türkiye’ye lise eğitimi almak için seçilip gelen   olarak  mecburen  kendi  sınırlarımıza  hapsedilmişiz  ama
        öğrenciler  var.  Bu  öğrenciler,  ülkemizdeki  lise  eğitimin-  Türkiye’nin uluslararası öğrenci stratejisiyle biz o kabuğu
        den sonra, uluslararası öğrenci olarak üniversitelerde çok   kırdık çok şükür. Şu anda Türk Hava Yolları, dünyanın en
        daha başarılı oluyorlar. Çünkü liseyi Türkiye’de okuyarak,   fazla destinasyonuna uçan hava yolu. Bunun böyle olma-
        bizim  mentalitemizi  almış  oluyorlar.  Bu,  eğitim-öğretim   sındaki en büyük etkenlerden biri de, uluslararası öğrenci-
        açısından çok önemli. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversite-  lerimiz. Uluslararası öğrencilerin, Türkiye’nin ekonomisine
        si olarak, liseyi ülkemizde okumuş uluslararası öğrencileri   yaptığı katkıları bizim ön plana çıkarmamız lazım. Kendi
        üniversitemize  kazandırmaya  çalışıyoruz.  Çünkü  onların   coğrafyamızda daha önce tanış olduğumuz insanlarla ye-
        başarı oranları da çok daha iyi oluyor. Lancine’in sıkıntı   niden kucaklaşıyoruz. Bu çok güzel bir şey. Bunun manevi
        olarak ifade ettiği de aslında, bir öğrencinin başka bir ül-  olarak getirisi var, bir de ekonomik olarak ciddi bir döviz
        kede öğrenim gördüğü ilk dönemde mentaliteyi anlamadığı   girdisi oluyor Türkiye’ye. Lokalde de tabii ki Bolu’ya döviz
        için yaşadığı sıkıntılar. Uluslararası öğrenciler ne kadar zeki   girdisi oluyor. Dolayısıyla Bolu’daki esnaf ve vatandaşların
        olursa olsun ne kadar çalışkan olursa olsun, ilk dönem böy-  “Müşteri velinimettir” demesi gerekiyor.  Anadolu’nun ku-
        le sıkıntılar yaşarlar. Bu sorunu çözmek için biz, TÖMER’le   caklayıcı tavrıyla biz, uluslararası öğrencileri kucaklıyoruz.
        birlikte çalışıyoruz. Öğrencilerin bölümlerine geçtiklerinde   Türkiye’de memnun olduğunuz
        dil seviyesini yükseltememe sorununu çözebilmek için, TÖ-
        MER’de C1 yani en üst seviye kursları açacağız.Yönergemiz  neler var?
        de bu da var. C1 kursları da açarak, bu sorunu azaltmayı
        hedefliyoruz.                                         Lancine Doumbia: Türklerin misafirperverliğini se-
                                                              viyorum. Oda arkadaşlarım, yurttan dışarı çıkarken bile,
        Uluslararası  Öğrenci  Koordinatörü  olarak  tüm  öğrencile-  bir şeye ihtiyacım olup olmadığını soruyor. Bence bu çok
        re şunu vurgulamak istiyorum: Sosyal olun. Bu kampüste  güzel  ve  değerli.  Karşındaki  insanın  sana  değer  verdiği
        87 ülkeden öğrenci varsa, sizin yapmanız gereken, hiçbir  anlamına geliyor. En çok sıkıntı çektiğim konulardan biri
        ücret ödemeden en az 10 dili sokakta konuşacak şekilde  yemekler olmuştu. Türkiye’ye ilk geldiğim zamanlar, ye-
        öğrenmek;  bunu  yapabilirsiniz. Artık  dünya  o  kadar  kü-  meklere hiç alışamamıştım, çok zorlanmıştım. Hatta geri
        çüldü ki, sizler Türkiye’de okuyorsunuz; Türkiye’de oku-  dönmek bile istedim. Ama tüm bu süreçlerde, arkadaşla-
        yan ulusal öğrenciler de mezun olduklarında, belki yüzde  rım bana çok destek oldular. Dil konusunda da, ilk geldiğim
        50 oranında başka bir ülkede görev yapacak. Bu nedenle,  zamanlardan bu yana kendimi çok geliştirdiğimi düşünüyo-
        öyle  bir  arkadaşlık  muhabbeti  geliştirin  ki  aranızda,  en  rum. İlk zamanlar bana çok gülen arkadaşlar da vardı. Bu
        az 10 ülkede, evinde kalabileceğiniz arkadaşlıklar kurun.  durum çok moral bozucuydu. Gramer öğreniyorum, pratik
        Bu uluslararasılaşma, bu kampüste bedava. Devlet, daha  yapmaya çalışıyorum; onlar ders çalışabiliyor. Bu moral bo-
        önce bizleri bu uluslararası mentaliteyi alalım diye, bin-  zucu durumdan dolayı da geri dönmek istedim. Zordu tabii


                                                                                                Kasım-Aralık 2021/Sayı 2  47
                                                                                                BAİBÜ BÜLTEN
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52