Page 47 - Bulten2.sayi-2022
P. 47
HABERLER I KASIM-ARALIK 2021 I SAYI 2
RÖPOR T AJLAR I KASIM-ARALIK 2021 I SA YI 2
konusunda problem yaşıyoruz. Ne Türkçe ne İngilizce bili- lerce dolar para verip yurt dışına göndermişti. Ama sizler,
yorsanız ilk zorluk burada başlıyor zaten. Uluslararası öğ- kampüsümüzde bundan faydalanabilirsiniz. Bu nedenle
rencilerin en büyük sorunu, dil sorunu diyebilirim. Burslu uluslararası öğrencilerimizin, Lancine’le de bunu konuşu-
öğrenciler var. Onlar havalimanında karşılanıyor tabii. Ama yoruz, kendi memleketinden gelen insanı elbette sever,
kendi imkanları ile gelen öğrencilerimiz için süreç daha zor kendi soydaşıdır ama getto oluşturmaktan ziyade, diğer
oluyor. Uluslararası öğrencilerin memleketlerinden burala- ülkelerden gelen uluslararası öğrencilerle muhabbet ku-
ra gelmelerinin bir amacı var tabii ki. Derslerini başarıyla rup bahsettiğim bu imkândan faydalanmaları çok önemli.
tamamlayıp burada ya da bir başka ülkede eğitimlerine Mezun olduktan sonra da yurt dışında kariyer planlama ve
devam etmek ya da ülkesine geri dönmek. Ben liseyi Türki- çalışma imkanları bu yüzden çok daha kolay hale geliyor.
ye’de Kayseri Uluslararası Şehit Ömer Halisdemir Anadolu Bunun örneklerini çok görüyoruz. Geçenlerde bir proje do-
İmam Hatip Lisesi’nde okuduğum için dil konusunda daha layısıyla Çad’a gitmiştik. Çad dediğimiz yer aslında Fizan.
şanslıydım. TÖMER’e gitmeden bölümüme geçtim. Fizan’la Türkiye tekrar buluştu şu anda. Eskiden ataları-
mızın Fizan’a gitmek deyimini, yüz yıllık kesintiden sonra
Prof. Dr. İbrahim Kürtül: Türkiye’de şu anda
uluslararası lise ve imam hatip olarak 20’den fazla orta- Türkiye Cumhuriyeti yeniden gerçekleştiriyor. Fizan’la tek-
öğretim kurumu var. Türkiye Cumhuriyeti’nin bir stratejisi rar buluşmak kavramı. Anadolu insanı için bu çok önemli.
olarak, Cumhurbaşkanımızın “Gönül Coğrafyamız” dediği Kendi hafızasında varolan cihanşümul anlayışı bu. Türkiye
ülkelerden Türkiye’ye lise eğitimi almak için seçilip gelen olarak mecburen kendi sınırlarımıza hapsedilmişiz ama
öğrenciler var. Bu öğrenciler, ülkemizdeki lise eğitimin- Türkiye’nin uluslararası öğrenci stratejisiyle biz o kabuğu
den sonra, uluslararası öğrenci olarak üniversitelerde çok kırdık çok şükür. Şu anda Türk Hava Yolları, dünyanın en
daha başarılı oluyorlar. Çünkü liseyi Türkiye’de okuyarak, fazla destinasyonuna uçan hava yolu. Bunun böyle olma-
bizim mentalitemizi almış oluyorlar. Bu, eğitim-öğretim sındaki en büyük etkenlerden biri de, uluslararası öğrenci-
açısından çok önemli. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversite- lerimiz. Uluslararası öğrencilerin, Türkiye’nin ekonomisine
si olarak, liseyi ülkemizde okumuş uluslararası öğrencileri yaptığı katkıları bizim ön plana çıkarmamız lazım. Kendi
üniversitemize kazandırmaya çalışıyoruz. Çünkü onların coğrafyamızda daha önce tanış olduğumuz insanlarla ye-
başarı oranları da çok daha iyi oluyor. Lancine’in sıkıntı niden kucaklaşıyoruz. Bu çok güzel bir şey. Bunun manevi
olarak ifade ettiği de aslında, bir öğrencinin başka bir ül- olarak getirisi var, bir de ekonomik olarak ciddi bir döviz
kede öğrenim gördüğü ilk dönemde mentaliteyi anlamadığı girdisi oluyor Türkiye’ye. Lokalde de tabii ki Bolu’ya döviz
için yaşadığı sıkıntılar. Uluslararası öğrenciler ne kadar zeki girdisi oluyor. Dolayısıyla Bolu’daki esnaf ve vatandaşların
olursa olsun ne kadar çalışkan olursa olsun, ilk dönem böy- “Müşteri velinimettir” demesi gerekiyor. Anadolu’nun ku-
le sıkıntılar yaşarlar. Bu sorunu çözmek için biz, TÖMER’le caklayıcı tavrıyla biz, uluslararası öğrencileri kucaklıyoruz.
birlikte çalışıyoruz. Öğrencilerin bölümlerine geçtiklerinde Türkiye’de memnun olduğunuz
dil seviyesini yükseltememe sorununu çözebilmek için, TÖ-
MER’de C1 yani en üst seviye kursları açacağız.Yönergemiz neler var?
de bu da var. C1 kursları da açarak, bu sorunu azaltmayı
hedefliyoruz. Lancine Doumbia: Türklerin misafirperverliğini se-
viyorum. Oda arkadaşlarım, yurttan dışarı çıkarken bile,
Uluslararası Öğrenci Koordinatörü olarak tüm öğrencile- bir şeye ihtiyacım olup olmadığını soruyor. Bence bu çok
re şunu vurgulamak istiyorum: Sosyal olun. Bu kampüste güzel ve değerli. Karşındaki insanın sana değer verdiği
87 ülkeden öğrenci varsa, sizin yapmanız gereken, hiçbir anlamına geliyor. En çok sıkıntı çektiğim konulardan biri
ücret ödemeden en az 10 dili sokakta konuşacak şekilde yemekler olmuştu. Türkiye’ye ilk geldiğim zamanlar, ye-
öğrenmek; bunu yapabilirsiniz. Artık dünya o kadar kü- meklere hiç alışamamıştım, çok zorlanmıştım. Hatta geri
çüldü ki, sizler Türkiye’de okuyorsunuz; Türkiye’de oku- dönmek bile istedim. Ama tüm bu süreçlerde, arkadaşla-
yan ulusal öğrenciler de mezun olduklarında, belki yüzde rım bana çok destek oldular. Dil konusunda da, ilk geldiğim
50 oranında başka bir ülkede görev yapacak. Bu nedenle, zamanlardan bu yana kendimi çok geliştirdiğimi düşünüyo-
öyle bir arkadaşlık muhabbeti geliştirin ki aranızda, en rum. İlk zamanlar bana çok gülen arkadaşlar da vardı. Bu
az 10 ülkede, evinde kalabileceğiniz arkadaşlıklar kurun. durum çok moral bozucuydu. Gramer öğreniyorum, pratik
Bu uluslararasılaşma, bu kampüste bedava. Devlet, daha yapmaya çalışıyorum; onlar ders çalışabiliyor. Bu moral bo-
önce bizleri bu uluslararası mentaliteyi alalım diye, bin- zucu durumdan dolayı da geri dönmek istedim. Zordu tabii
Kasım-Aralık 2021/Sayı 2 47
BAİBÜ BÜLTEN