Page 34 - PDO_13_Sayi
P. 34
layacaktır. Çocukların teknolojiden uzak kalma- paylaşılarak, öğretmenlerde farkındalık oluşturu-
ları değil etkili kullanmalarının vurgulandığı gü- lacaktır.
nümüzde onları kültüre yakınlaştırmak amacıyla, Projede geliştirilecek “Geleneksel El Sanatları Te-
kültürel mirası dijital ortamlara aktarmak hem melli Dijital Hikaye Anlatımı ve Kodlama Progra-
ulaşılabilirlik hem de sürdürülebilirlik açısından mı” ile öğretmenlerin ve çocukların kültürel miras
fırsatlar sağlayacaktır. Bugün birçok müzede vi- ve teknoloji farkındalıklarının artırılması sağlana-
deo programları, sanal gerçeklik uygulamaları ve cak, dijital hikayeler ve kodlama ile ilgili becerileri
çeşitli uygulamalar ile bu gerçekleştirilmekle bir- artırılarak hayatlarındaki farklı alanlarda bu bece-
likte eğitim ortamında kullanımı sınırlı kalabil- rileri kullanmalarına imkan sağlanacaktır.
mektedir. Projede dijital hikayeler ve kodlamalar
ile çocuklar geçmişe ait özellikleri kendi kültürleri Daha önce TÜBİTAK ve/veya dış kaynaklı diğer
içine koyma imkanı elde edeceklerdir. projeleriniz oldu mu? Olduysa bunlar hakkında
kısaca bilgi verebilir misiniz?
Uygulanacak yöntemler ile el sanatları motifleri
entegre edilerek çocuklarda kültürel miras farkın- Daha önce TÜBİTAK projem olmadı.
dalığının oluşturulmasına çalışılacaktır. Böylece
proje okul öncesinden itibaren ulusal kültürel mi- Sizce iyi bir proje yazmanın sırrı ve/veya sırları
rasın korunmasına, kültürel miras ile teknolojinin nelerdir?
bütünleştirilmesine rehber olacak; kültürel miras Benim için; işimi tutkuyla ve kalbimle en iyisi-
eğitiminde teknolojinin kullanılmasına yönelik ni yapmaktır. Böylece başarısız olduğunda ya da
politikaların düzenlenmesine katkıda bulunacak- hata yaptığında tekrar tekrar deneyebilirsin. Ba-
tır. şarısızlıklarından ders alabilirsin. Herkes için bu
Projenizin çıktısı ne olacak? Günlük hayatımız- farklı olabilir. Benim için önce yapacağım işi ne-
da sizin projenizin çıktı ve/veya çıktılarını nasıl den yapacağım, sonuçları ne olacak, herşeyden
kullanabiliriz? önce kimlere fayda sağlayacak, problemleri çöze-
cek mi? gibi sorularla başlar. Yapacağım işe önce
Projenin başarı ile tamamlanması sonucunda; kendim inanır, kendimi ikna ederim. Yazma aşa-
okul öncesi öğretmenleri ve çocukları için “Ge- masında da konuyla ilgili çalışabileceğim, fikirle-
leneksel El Sanatları Temelli Dijital Hikaye An- riyle ve çalışmalarıyla beni destekleyecek, görüş-
latımı ve Kodlama Programı”ından elde edilecek lerine değer verdiğim, yaratıcı düşünen, problem
olan bulgular ulusal ve uluslararası kongrelerde çözme odaklı, çalışmaya hevesli ve danışarak bir-
sunularak ve makaleler yapılarak eğitimciler, aka- likte karar verebileceğim disiplinler arası ekibin/
demisyenler ve politika belirleyiciler ile paylaşı- ekiplerin içinde olmak, birlikte düşünebilmek
lacaktır. Geleneksel El Sanatları Temelli Dijital önemlidir.
Hikaye Anlatımı ve Kodlama Programı kitabının
basılması planlanarak eğitimde somut olmayan
kültürel miras uygulamalarına rehberlik sağlan- Proje önerisi hazırlığına proje teslim tarihinden
ması planlanmaktadır.
ne kadar zaman önce başlamayı önerirsiniz?
“Geleneksel El Sanatları Temelli Dijital Hikaye Proje için belli bir zaman aralığı olabilir mi? San-
Anlatımı ve Kodlama Programı”nın hazırlanma- mıyorum. Akademisyen olarak sürekli kendimizi
sından öncesinde ve proje raporu tamamlandık- geliştirerek, alanımızda bilimsel çalışmalar, fikir-
tan sonra çalıştay gerçekleştirilecek, bilgi paylaşı- ler ürettikçe, verimlilik içinde yazdıkça, deneysel
mında bulunulacaktır. çalıştıkça, araştırdıkça her zaman proje üretilebi-
lir. Ürettikçe ortaya çıkan problemler ya da alanda
Projede hazırlanacak olan web sayfasında eğitici karşılaşılan en önemli sorun konuyla ilgili ne ya-
bilgilerle, projeden elde edilen bilgilerin geniş kit- pılabilir? Ya da ben ne yapabilirim? Nasıl yardım-
lelere yayılması sağlanacak, öğretmenlerin hazır- cı olabilirim? gibi sorulara cevap aramak olabilir.
lamış oldukları çalışmalar ve deneyimleri sayfada Herşeyden önce işimde nasıl fark yaratabilirim.
34 PDO E-BÜLTEN (13. SAYI) - ŞUBAT 2022