Page 34 - PDO_13_Sayi
P. 34

layacaktır.  Çocukların  teknolojiden  uzak  kalma-  paylaşılarak, öğretmenlerde farkındalık oluşturu-
                 ları değil etkili kullanmalarının vurgulandığı gü-  lacaktır.
                 nümüzde onları kültüre yakınlaştırmak amacıyla,   Projede geliştirilecek “Geleneksel El Sanatları Te-
                 kültürel  mirası  dijital  ortamlara  aktarmak  hem   melli Dijital Hikaye Anlatımı ve Kodlama Progra-
                 ulaşılabilirlik  hem  de  sürdürülebilirlik  açısından   mı” ile öğretmenlerin ve çocukların kültürel miras
                 fırsatlar  sağlayacaktır.  Bugün  birçok  müzede  vi-  ve teknoloji farkındalıklarının artırılması sağlana-
                 deo programları, sanal gerçeklik uygulamaları ve   cak, dijital hikayeler ve kodlama ile ilgili becerileri
                 çeşitli uygulamalar ile bu gerçekleştirilmekle bir-  artırılarak hayatlarındaki farklı alanlarda bu bece-
                 likte  eğitim  ortamında  kullanımı  sınırlı  kalabil-  rileri kullanmalarına imkan sağlanacaktır.
                 mektedir. Projede dijital hikayeler ve kodlamalar
                 ile çocuklar geçmişe ait özellikleri kendi kültürleri   Daha önce TÜBİTAK ve/veya dış kaynaklı diğer
                 içine koyma imkanı elde edeceklerdir.            projeleriniz oldu mu? Olduysa bunlar hakkında
                                                                  kısaca bilgi verebilir misiniz?
                 Uygulanacak  yöntemler  ile  el  sanatları  motifleri
                 entegre edilerek çocuklarda kültürel miras farkın-  Daha önce TÜBİTAK projem olmadı.
                 dalığının  oluşturulmasına  çalışılacaktır.  Böylece
                 proje okul öncesinden itibaren ulusal kültürel mi-  Sizce iyi bir proje yazmanın sırrı ve/veya sırları
                 rasın korunmasına, kültürel miras ile teknolojinin   nelerdir?
                 bütünleştirilmesine rehber olacak; kültürel miras   Benim  için;  işimi  tutkuyla  ve  kalbimle  en  iyisi-
                 eğitiminde  teknolojinin  kullanılmasına  yönelik   ni yapmaktır. Böylece başarısız olduğunda ya da
                 politikaların düzenlenmesine katkıda bulunacak-  hata yaptığında  tekrar  tekrar  deneyebilirsin.  Ba-
                 tır.                                             şarısızlıklarından ders alabilirsin. Herkes için bu

                 Projenizin çıktısı ne olacak? Günlük hayatımız-  farklı olabilir. Benim için önce yapacağım işi ne-
                 da sizin projenizin çıktı ve/veya çıktılarını nasıl   den  yapacağım,  sonuçları  ne  olacak,  herşeyden
                 kullanabiliriz?                                  önce kimlere fayda sağlayacak, problemleri çöze-
                                                                  cek mi? gibi sorularla başlar. Yapacağım işe önce
                 Projenin  başarı  ile  tamamlanması  sonucunda;   kendim inanır, kendimi ikna ederim. Yazma aşa-
                 okul  öncesi  öğretmenleri  ve  çocukları  için  “Ge-  masında da konuyla ilgili çalışabileceğim, fikirle-
                 leneksel  El  Sanatları  Temelli  Dijital  Hikaye  An-  riyle ve çalışmalarıyla beni destekleyecek, görüş-
                 latımı ve Kodlama Programı”ından elde edilecek   lerine değer verdiğim, yaratıcı düşünen, problem
                 olan  bulgular  ulusal  ve  uluslararası  kongrelerde   çözme odaklı, çalışmaya hevesli ve danışarak bir-
                 sunularak ve makaleler yapılarak eğitimciler, aka-  likte karar verebileceğim disiplinler arası ekibin/
                 demisyenler ve  politika  belirleyiciler  ile  paylaşı-  ekiplerin  içinde  olmak,  birlikte  düşünebilmek
                 lacaktır.  Geleneksel  El  Sanatları  Temelli  Dijital   önemlidir.
                 Hikaye Anlatımı ve Kodlama Programı kitabının
                 basılması  planlanarak  eğitimde  somut  olmayan
                 kültürel  miras  uygulamalarına  rehberlik  sağlan-  Proje  önerisi  hazırlığına  proje  teslim  tarihinden
                 ması planlanmaktadır.
                                                                  ne kadar zaman önce başlamayı önerirsiniz?
                 “Geleneksel  El  Sanatları  Temelli  Dijital  Hikaye   Proje için belli bir zaman aralığı olabilir mi? San-
                 Anlatımı ve  Kodlama  Programı”nın  hazırlanma-  mıyorum. Akademisyen olarak sürekli kendimizi
                 sından öncesinde ve proje raporu tamamlandık-    geliştirerek,  alanımızda  bilimsel  çalışmalar,  fikir-
                 tan sonra çalıştay gerçekleştirilecek, bilgi paylaşı-  ler ürettikçe, verimlilik içinde yazdıkça, deneysel
                 mında bulunulacaktır.                            çalıştıkça, araştırdıkça her zaman proje üretilebi-
                                                                  lir. Ürettikçe ortaya çıkan problemler ya da alanda
                 Projede  hazırlanacak  olan web  sayfasında  eğitici   karşılaşılan en önemli sorun konuyla ilgili ne ya-
                 bilgilerle, projeden elde edilen bilgilerin geniş kit-  pılabilir? Ya da ben ne yapabilirim? Nasıl yardım-
                 lelere yayılması sağlanacak, öğretmenlerin hazır-  cı olabilirim? gibi sorulara cevap aramak olabilir.
                 lamış oldukları çalışmalar ve deneyimleri sayfada   Herşeyden önce işimde nasıl fark yaratabilirim.


           34  PDO E-BÜLTEN (13. SAYI) - ŞUBAT 2022
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38