İzzet Baysal Vakfı’nın desteğiyle Abant İzzet Baysal Üniversitesi’ne (AİBÜ) gelen ABD Purdue Üniversitesi’nden Prof. Dr. Peggy Ertmer, Üniversitemizde düzenlenen panelde ‘Öğretmenlerin İnançları ile Teknolojik Entegrasyon Arasındaki İlişki’ konusunda sunum yaptı. Paneli, AİBÜ başta olmak üzere pek çok üniversiteden akademisyenler de ilgiyle takip etti.
AİBÜ Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü ile Fen Bilgisi Eğitimi AD tarafından İzzet Baysal Kültür Merkezinde ‘Eğitimde Yeni Trendler ve Teknoloji Entegrasyonu’ konulu panel düzenlendi. Panelde, eğitim teknolojileri ve bu teknolojilerin entegrasyonu sürecinde öğretmen eğitimi konusunda Dünya’daki önemli araştırmacılardan biri olan ABD’li akademisyen Prof. Dr. Peggy Ertmen, öğrenci merkezli eğitim veren öğretmenlerin teknolojiyi kullanma ihtimallerinin daha yüksek olduğunu ayrıntılarıyla anlattı.
Eğitimde Finlandiya Örneği
‘Teknoloji Entegrasyonu’ konusunda sunum yapan Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Eğitim Fakültesi’nden Prof. Dr. Soner Yıldırım ise, Türkiye’deki eğitimin kalite sorununu ve OECD’nin uluslararası öğrenci değerlendirme programı olan Pisa’daki yerini ince bir mizahla eleştirdi. Pisa’da birinci sırada olan Finlandiya’daki eğitim sistemi hakkında bilgi veren Yıldırım, özetle “Öğretmenler en az master derecesine sahip olmak zorunda, aynı zamanda öğretmen olabilmek için liseden en başarılı yüzde 10 içinde mezun olmak zorundalar. Öğretmenler gün boyu sınıfta ortalama 4 saat ders veriyorlar, haftada 2 saat mesleki gelişimlerine ayırmak zorundalar. Sınıfta konuyu nasıl işleyeceğinin yetkisi tamamen öğretmende. Bu ülkede özel okula kesinlikle izin verilmiyor, her okul aynı kalitede olmak zorunda ve devlet parasıyla okuyorlar.” şeklinde konuştu. Türkiye’de teknolojiden önce halledilmesi gereken pek çok sorun olduğuna işaret eden Prof. Dr. Yıldırım, özellikle öğretmen kalitesine vurgu yaparak kötü öğretmenin teknolojiyle de kötü, iyi öğretmenin teknolojisiz de iyi olduğunu ifade etti.
Panelde AİBÜ’den Doç. Dr. Erkan Tekinarslan ‘Eğitimde Sosyal Medya Entegrasyonu’, Doç. Dr. Ahmet Kılınç ise ‘Türkiye’de Öğretmen Adaylarının Teknoloji Entegrasyonu Konusundaki İstekleri: Bir Planlı Davranış Çalışması’ konusunda sunum yaptılar.