Page 11 - bultensayi3
P. 11

HABERLER   I   Ocak-Şubat 2022   I    SAYI 3





                                                              Doç. Dr. Atay, “Dediğim gibi, sorun bina yapmak olsay-
                                                              dı, binayı yapardık. Gemi yapmak, uçak yapmak, bunlar
                                                              mühendislik işi. Projelendiriyorsunuz. Kaynak var, teknik
                                                              personel var; projeyi yapıp çıkıyorsunuz. Ama bir insanı
                                                              meslek sahibi yapacağız. Bunun içerisinde onlarca değiş-
                                                              ken var. Öğrencinin kendi motivasyonu da yetmiyor, üni-
                                                              versite de yetmiyor. Dolayısıyla Cumhurbaşkanlığı İnsan
                                                              Kaynakları  Ofisi  bu  işe  müdahil  olmak  zorunda  kaldı.”
                                                              dedi.


                                                              “ÜNİVERİ  ile  Her  Üniversitenin  Gerçek
                                                              Performansını Ölçüyoruz.”
                                                              Doç. Dr. Atay, sözlerine şöyle devam etti:

                                                              “Bunu Cumhurbaşkanımıza anlattık, kendisi de bu konu-
        nemlerde Türkiye’de temel sorun, eğitim alınacak üni-  lara son derece açık. 2018’de YÖK’te üniversitelerin açı-
        versitenin olmamasıydı. Öğrencilere yükseköğretimden  lışıydı. Orada 4-5 konu deklare etti. Üniversitelerde Ka-
        yararlanma fırsatının sağlanamıyor olmasıydı. Ama son  riyer Merkezlerinin kurulacağını söyledi. Aynı zamanda
        20 yılda, Sayın Cumhurbaşkanımızın bu konudaki kararlı  bu fuarlardan bahsetti. Tabii ki sadece fuar yaparak bu
        tutumuyla, artık üniversitesiz il kalmadı. Üniversiteleş-  işin çözülmeyeceğini biliyoruz. Bu işlerin çözülmesinin
        me oranı fevkalade yükseldi. Binaları yaptık ama işin en  birinci  sebebi,  farkındalıktır.  Bu  eğitimleri  verenlerde
        zor tarafı kaldı. Bu binaların içerisine aldığınız insanla-  farkındalık. Üniversitelerde hangi yöneticiye gitsek çok
        rın, hem onların amaçlarına hizmet edebilecek, hem de  güzel şeyler anlatıyor. Bir fakültenin dekanına soruyor-
        ülkenin menfaatlerine hizmet edebilecek bir düzlemde  sunuz, diyor ki ‘Hocam, bir öğrencimiz Google’da çalışı-
        birleşmesi lazım. Bu gençlerin, nitelikli bireyler olarak  yor, biri Amazon’da çalışıyor.’ Peki, diğerleri ne yapıyor?
        mezun  edilmeleri  lazım.  Sadece  ellerine  4-5  yıllık  bir  Herkesin bir başarı hikayesi var ama bu gerçeği ne kadar
        eğitime  ilişkin  diploma  vermenin  yeterli  olmadığı  bir  yansıtıyor? Biz bunu saklayarak ne kadar ilerleyebiliriz?
        yüzyılda  yaşıyoruz.  Geçen  yüzyılın  ilk  yarısında  olsay-  Bunun  için  ilk  yaptığımız  iş,  hepinizin  bildiği  ‘Üniveri’
        dı, bu çok büyük bir faaliyet olurdu. Üniversite mezunu  oldu. Her üniversitenin gerçek performansını ölçüyoruz
        insan, 1940-50-60 Türkiyesi için önemliydi ama bu yüz-  ve  rektörlerimiz  bir  sistem  aracılığı  ile  bu  verileri  gö-
        yılda bireyi üniversiteden mezun etmek marifet değil.  rüyor.  Burada  üniversitenizin  ve  fakültelerinizin  genel
        Batı’da birkaç milyon nüfusa sahip, nüfusun neredeyse  durumu  hakkında  farkındalık  geliştirmenizi  istiyoruz.
        yüzde 10’u kadar öğrenci barındıran üniversiteler, hat-  Öğrencilerimiz mezun olduğunda ne kadar zamanda iş
        ta  ülkeler  var.  Herkes  yükseköğretimden  yararlanıyor.  bulabiliyor? Nerelerde, ne kadar ücrete iş buluyor? Öğ-
        Uluslararası  camiada  Türkiye  olarak  avantajlı  olduğu-  renci, aldığı eğitime uygun bir yerde mi çalışıyor yoksa
        muz konu, genç nüfusa sahip olmamız. Biz bu gençleri  yetenek uyuşmazlığı mı var? Bu sonuçları sizlere 2 yıldır
        yeterince  iyi  eğitiyor  muyuz?  Piyasanın,  reel  dünyanın  sunuyoruz. Bunun amacı ne? Hiçbir zaman, herhangi bir
        ihtiyaçlarına uygun olarak eğitiyor muyuz? Asıl soru bu.  üniversiteyle ilgili, çok başarılı ya da hiç başarılı değil
        İşte İnsan Kaynakları Ofisi’nin gündemi bu.” dedi.    gibi bir beyanımız olmadı. Çünkü kimseyi kimseye kır-
                                                              dırmak,  yarıştırmak  niyetinde  değiliz.  Hepiniz  burada
        “Cumhurbaşkanlığı  İnsan  Kaynakları  Ofisi,          rektörsünüz,  profesörsünüz,  akademisyensiniz.  Bulun-

        Nitelikli  İnsan  Yetiştirilmesi  ve  İstihdamda      duğunuz konumların öneminin, kıymetinin farkındasınız.
                                                              Niye biz yaptık da üniversiteler kendileri yapamadı. Tür-
        Müdahil Olmak Zorunda Kaldı.”                         kiye’de bunu yapabilen birkaç vakıf üniversitesi var. SGK

        Konuşmasının genelinde, “Nitelikli insanı nasıl yetiştire-  ve YÖK’ten verileri aldık ve ortaya gerçek resim çıktı.
        ceğiz  ve  istihdam  edeceğiz?”  sorusuna  cevaplar  veren  Peki bunu yapınca sorun çözülüyor mu? Hayır.


                                                                                                Ocak-Şubat 2022/Sayı 3  11
                                                                                                BAİBÜ BÜLTEN
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16