Page 61 - BATIKAF-2022
P. 61
Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından iste- Bu süreç paydaş üniversitelerden bildirilen sponsorluklar
nen bilgiler ve veriler de süreç boyunca takip edilip temin için de aynı şekilde yürütüldü. Öğrencilerde bu sürece yo-
edildi. ğun emek katmış oldu. Fuar organizasyonuna katılımla-
rının hazırlık aşamasındaki faydaları bir yana öğrencilerin
Katılım için başvuru yapan firma sayısının fuarın yak- üniversitelerine olan bağlılıklarının ve bireysel özgüvenleri-
laşması ile görülen ani artış sebebiyle Kariyer Öğrenci nin bu süreçte geliştiği bariz bir şekilde gözlemlendi. Fua-
Topluluğu’nda görevli öğrencilerden müteşekkil bir ekip ra katılmak isteyen firmaların kayıtları hazırlanan form ile
oluşturuldu. Bu ekip ile firmaların Yetenek kapısı kayıtları, ödeme dekontları, sponsorluk türleri ve irtibat kişisi şeklin-
konaklama, tahsil edilemeyen sponsorluk ücretleri vb. ara- de düzenlendi. Firmalarca yapılan ödemeler takip edilerek
malar gerçekleştirildi. ödeme durumları kontrol edildi.
Karşılaşılan Güçlükler
Firmalardan sponsorluk görüşmeleri için randevu vermek- amacıyla hesap dökümlerimiz sık sık incelenerek ödeme
te çekinik kalmaları, sponsorluk anlaşmasını kabul eden yapan firmalara stand yerleşimleri konusunda öncelik ta-
firmaların kurumsal e-postalarının olmaması, Yetenek Ka- nındı. Banka, AR-GE ve sekreterya bu sorunu çözmek için
pısı kayıtlarında, kurumsal e-posta adresleri olmadan kayıt sistematik olarak çalıştı. Ayrıca Fuar sonrası makbuzların
yapılamaması, yazışmalar süreci ile kayıt sürecinin uzama- firmalara gönderilmesi sürecine devam edildi.
sı yaşanan başlıca güçlükler idi (bu süreç akabinde CBİKO
ile görüşme ile düzenlendi). Altın Öğütler
Etkinliğe katılacak konuşmacıların programlarındaki de-
ğişiklikler nedeniyle katılımlarının iptali nedeniyle etkinlik Firmalardan ve etkinlik katılımcılarından fuara katılımları
programında sık güncellemeler yapıldı. Etkinlik program- için gereken bilgilerin tek seferde alınması ve firma yet-
larındaki değişikliklerin Yetenek Kapısı’na işlenmesi için kilisi, iletişim numarası/adresi, bulunduğu şehir ve sektör
gerektiği durumlarda mesai saatleri dışında da ivedilikler vb. bilgiler),
güncellemeler yapılmaya devam edildi. Fuar öncesi görev dağılımının net olması, eleman sayısının
Batıkaf Hazırlık Çalıştayı’nın ulusal basında yer almasıyla bu doğrultuda belirlenmesi,
firmaların etkinlik ve sponsorluk taleplerindeki ani artış Firmalarla irtibat kişilerinin mümkün olduğu ölçüde çok
dar bir zamanda yığılmaya neden oldu. Çalıştay’dan önce değişmemesi,
firmalara ulaşmak için çaba sarf edilirken Çalıştay sonrası E-postaları kontrol periyotlarının kısa tutulması,
firmaların taleplerine karşılık verilmeye çalışıldı. Sponsor- Fuar tarihinin belirlenmesi ile davet mektuplarının iletilme-
luk anlaşmasını kabul eden ve fuarda stant açmak isteyen si, belirli bir süre sonrası kurumun aranması,
firmalardan ödemelerinin geç alınması sebebiyle stant Fuar aynı zamanda ilin tanıtımı açısından da büyük önem
yerleşimlerde gecikmeler yaşandı. taşıdığından ildeki konaklama, yeme-içme, alışveriş vb. bil-
Firmalardan randevu alınmasında yaşanan güçlükler fir- gilerin web de yer alması,
malarla e-posta ile iletişim kurularak aşılmaya çalışıldı. Bu tür etkinliklerde tüm uygulamaları etkileyecek unsur-
Firma kayıtlanma taleplerinin artması üzerine Kariyer Öğ- larda “çift göz kontrol” yapılması,
renci Topluluğu’ndan bir iletişim ekibi oluşturularak süreç Bütün uygulamaların kontrol listesi ile kontörlü,
sağlıklı bir şekilde yürütüldü. Kariyer Öğrenci Topluluğu Firmaların fuar sürecinde alabilmeleri için makbuzlarını
görevli öğrencileri ile firmalar sürekli olarak takip edildi alabilecekleri düzenleme yapılması.
ve arandı. Ayrıca ödeme yapan firmaların tespit edilmesi
60 BATIKAF’22 Başarısının Öyküsü | 2022 BATIKAF’22 Başarısının Öyküsü | 2022 61