Ticari İstihbarat ile Hedef Pazar ve Müşteri Tespiti Eğitimi Yapıldı

    T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Üniversite Öğrenci Toplulukları İş Birliği ve Destek Programı (ÜNİDES) kapsamında, BAİBÜ Dış Ticaret Topluluğu koordinasyonunda düzenlenen “Ticari İstihbarat ile Hedef Pazar ve Müşteri Tespiti” Eğitim Programı Yeniçağa Yaşar Çelik MYO Lojistik Simülasyon Laboratuvarında gerçekleştirildi.

    Dış Ticaret İstihbarat Uzmanı/Ankara Ticaret Odası Danışma Kurulu Üyesi Özlem Delibal’ın verdiği eğitim, üç oturumda gerçekleştirildi.

    İlk oturumda Delibal, öğrencilere hiper rekabet çağında önemli bir rekabet avantajı olan ticari istihbaratın amaç, kapsam ve önemini, ticari istihbaratın ve rekabet istihbaratın farklarını, dış ticaret istihbarat süreci adımlarını, ticari istihbaratta sık kullanılan analiz türlerini, ticari istihbaratta kullanılan kodları (GTİP, NACE, CPV, SITC, DUNS) ve bunların önemini, hedef pazarlama belirleme kriterlerini, Kırmızı ve Mavi Okyanus stratejilerini, veri odaklı ihracat stratejisi ve istihbaratta yararlanılan başlıca veri kaynaklarını anlattı.

    İkinci oturumda; pazar seçimi ve gümrük verisi okuma süreçlerinin nasıl ilerlediği, gümrük verisi sağlayan ücretli/ücretsiz kaynaklar, gümrük verisinin neden önemli olduğu ve bu konuda firmaların dikkatli olması gereken unsurlar ticari hayattan örneklerle açıklandı.

    Son olarak, ITC Trade Map veri tabanı öğrencilerimize tanıtıldı, ITC Trade Map üzerinden uygulamalı olarak müşteri tespiti adımları gösterildi ve ticari istihbaratta başarılı olmak için nasıl bir strateji izlenmesi gerektiği öğrencilere aktarıldı.

    Eğitim sonunda Ankara Ticaret Odası Danışma Kurulu Üyesi Özlem Delibal’a plaket ve teşekkür belgesi verilirken katılımcı öğrencilere katılım belgeleri verildi.

    Mevcut makalenin kısa URL'si : https://ajanda.ibu.edu.tr/3kc8
    Önceki İçerikDiyetisyenlik Mesleği Konuşuldu
    Sonraki İçerikZiraat Fakültesi’nde Mezuniyet Heyecanı Yaşandı