Rektörümüz Prof. Dr. Mustafa Alişarlı, iki dönemdir başarıyla yürüttüğü İlahiyat Fakültesi dekanlık görevinden, görev süresinin dolması nedeniyle ayrılan Prof. Dr. Bilal Gökkır’ı makamında ziyaret etti.
İlahiyat Fakültesi Dekanı olarak görev yaptığı süre boyunca hem Üniversitemize hem de fakültemize önemli katkılar ve hizmetler sunan kıymetli dekanımıza teşekkür eden Rektör Alişarlı, yeni görevinde kendisine başarılar diledi.
Rektör Alişarlı, Prof. Dr. Bilal Gökkır’a çiçek takdiminde bulundu.
Prof. Dr. Bilal Gökkır, iki dönemdir yürüttüğü dekanlık görevini başarıyla tamamladı. Gökkır’ın, Dekanlık görevi boyunca İlahiyat Fakültesi ve Üniversitemize sağladığı katkılarından biri, Üniversitemizin uluslararasılaşma hedefleriyle uyumlu pek çok stratejik adımları oldu. Bu kapsamda fakülteyi, İlahiyat ve Toplum Bilimleri (BİLKON) Hareketlilik Konsorsiyumu’na dahil ederek, AB ülkeleri ile gerçekleştirilen öğretim elemanı hareketliliğinin önünü açtı. Böylece, akademik kadronun yurt dışı deneyimi arttı; fakülte, küresel ölçekte iş birlikleri kazandı. Üniversitemizin, saygın derecelendirme kuruluşu THE sıralamasındaki görünürlüğü arttı.
İlahiyat Fakültesi’ndeki eğitimin kalitesi arttı
Prof. Dr. Bilal Gökkır dekanlık döneminde, İlahiyat Fakültesi’ndeki hazırlık eğitiminin kalitesini artırmak amacıyla, Arapça Hazırlık Programı, Yabancı Diller Yüksekokulu’na taşınarak, öğrencilerin dil becerilerini daha güçlü bir teorik ve pratik alt yapıyla geliştirmelerine zemin oluşturuldu. Bu süreçte, Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde Arapça öğretiminde yetkin akademik personel istihdamı gerçekleştirildi.
İlahiyat Fakültesi öncülüğünde, Bolu İlahiyat Vakfı (BOLİV) desteğiyle Ürdün’de “Arapça Dil Eğitimi Programı” düzenlendi. Öğrencilerin Arapça dil becerilerini geliştirmesi ve farklı kültürlerle tanışmasına katkı sağlamak için düzenlenen programın ilki 2024 yılı yaz döneminde, ikincisi ise 2025 yılı kış döneminde başarıyla gerçekleştirildi.
İlahiyat Fakültesi’nde öğrenci hareketliliği de belirgin bir şekilde arttı. Öğrencilerimiz, Erasmus ve benzeri öğrenci hareketliliği programları ile yurt dışında eğitim tecrübesi kazanırken, yurt dışından gelen öğrenciler, ülkeler arasındaki uluslararası etkileşimi güçlendirdi.