YEKAS 2025’te Yerel Kalkınmada Güvenlik ve Pazarlamanın Rolü ele alındı

    Üniversitemiz Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESAM) tarafından 27 ve 28 Ekim 2025 tarihlerinde düzenlenen 2. Yerel Kalkınma Sempozyumu kapsamında moderatörlüğünü Prof. Dr. Ruziye Cop’un yaptığı “Yerel Kalkınmada Güvenlik ve Pazarlamanın Rolü” konulu oturum gerçekleştirildi.

    Kongre Merkezi Yeşil Salon A’da düzenlenen oturumda ilk olarak Doç. Dr. Niyazi Gümüş, Dr. Öğr. Üyesi Haydar Özaydın ve Dr. Öğr. Üyesi Dilek Eren tarafından hazırlanan “Bolu Şehir Pazarlaması Çalışmalarının SWOT Analizi” ele alındı.

    Şehir pazarlaması kavramını açıklayan Doç. Dr. Niyazi Gümüş, Bolu şehir pazarlaması çalışmalarında kullanılabilecek pazarlama stratejilerini ve öncelik verilmesi gereken alanları anlattı. “Turizm Bakanlığı’nın her şehir için yürüttüğü tanıtım çalışmalarına ilave olarak kurumsal bir web sitesinin kurulması ve bu site üzerinden Bolu ve ilçelerine yönelik her türlü, doğal, tarihi, kültürel ve gastronomi değerinin tanıtımı detaylı ve profesyonel bakış açısıyla yapılmalıdır. Bolu’nun İzzet Baysal başta olmak üzere doğal güzellikleri, gastronomisi, Akşemseddin Hz. Ve Köroğlu olmak üzere temel öne çıkan değerleri bulunmaktadır. Bu değerler doğrultusunda her yıl düzenli olarak festivaller düzenlenmeli, şehrin çekiciliği artırılmalı, komşu şehirlerden de ziyaretçiler çekilmek suretiyle ekonomik hareketlilik sürekli hale getirilmelidir.” ifadelerini kullandı.

    Dr. Öğr. Üyesi Işıl Karapınar Çelik ise “Marka Kent Olmaya Giden Yol: Bolu Örneği” başlıklı sunumunda, Bolu’da yaşayan beyaz yakalıların, kent markası algıları, aidiyet düzeyleri ve marka kent olgusuna yönelik değerlendirmelerini ele aldı. “Belediye, üniversite, sivil toplum kuruluşları ve yerel işletmeler arasında sürekli iletişim kuran bir ‘Marka Kent Platformu’ oluşturulması önerilebilir.” diye konuştu.

    Dr. Öğr. Üyesi Senem Ergan, Dr. Öğr. Üyesi Burcu İnci ve Dr. Öğr. Üyesi Itır Doğangün’ün “Bolu’da Hizmet Veren Konaklama Tesislerine İlişkin Kullanıcı Yorumlarının Değerlendirilmesi” başlıklı sunumunda, Ewom yorumları hakkında bilgi verilerek, “Geniş alana yayılma, yüksek hız ve güçlü etki gibi özellikleri sebebiyle Ewom yorumları, turizm sektöründe gelişimin çok önemli bir göstergesi haline gelmiştir.” denildi. Bolu’nun, Türkiye’nin önemli turistik destinasyonlarından biri olduğuna vurgu yapılan sunumda, turizm sezonunu (kongre, gastronomi, termal) 12 aya yayacak politikaların geliştirilmesinin önemi vurgulandı.

    Doç. Dr. Mustafa Çalışkan “Güvenli Toplum, Güvenli Gelecek, Güvenli Nesiller İçin Güvenlik Kavramının Önemi”, Eren Temiz ve Prof. Dr. Ruziye Cop “Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerinde Ambalajın Rolü: Bolu İli Örneği”, Esra Ayık ve Prof. Dr. Ruziye Cop “Çevrim İçi Sosyal Platformlardaki Paylaşımların ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Anlık Satın Alma Üzerindeki Etkisinde Sosyal Kıskançlığın Aracılık Rolü: Bolu İlinde Bir Araştırma Yorumlarının Değerlendirilmesi” ve Prof. Dr. Sevim Akdemir ve Ozan Kılıç “Bolu Turizminin Mevsimselliğinin Sürdürülebilirlik Açısından Değerlendirilmesi” başlıklarında sunum yaptı.

    Davetli konuşmacılara teşekkür ve katılım belgesi takdim edildi.

    Mevcut makalenin kısa URL'si : https://ajanda.ibu.edu.tr/plw8
    Önceki İçerikSanayinin Kalkınmadaki Etkisi oturumu yapıldı
    Sonraki İçerikYerel Kalkınma Sempozyumu oturumları yapıldı