“Zaman Yönetimi ve İşe Adanmışlık” başlıklı eğitim, Bolu Meslek Yüksekokulu Yönetim ve Organizasyon Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özgür Çark tarafından verildi. Akademik ve idari birim yöneticilerinin katılımıyla gerçekleşen eğitimde, zamanın etkin kullanımı, iş önceliklendirme teknikleri ve işe duyulan bağlılığın artırılması konuları ele alındı.
İşe Adanmışlık ve İşin Anlamlılğı: Kurumsal Başarının Kalbi
Eğitimin ilk bölümünde işe adanmışlık kavramı ele alındı. Çalışanların görevlerine ve kurumlarına duydukları aidiyetin, performanslarını doğrudan etkilediğini belirten Doç. Dr. Özgür Çark, “Adanmışlık; bir işi yaparken sadece bedenen değil, ruhen de orada olmaktır” diyerek katılımcılara motivasyon ve bağlılık ekseninde önemli mesajlar verdi.
Kişinin iç yaşamında anlamlı varlık amacının, varlık amacına uygun anlamlı işe, varlık amacına uygun anlamlı işin ise varlığının toplum için anlamlı hale gelmesine katkı sunduğunu belirten Çark, anlamlılık ile adanmışlık arasında çok sıkı bir ilişki olduğunu belirtirken işine anlam katan ve işine adanmış başarılı kişi örnekleri ile farklı meslek, iş ve pozisyonlarda anlam ve adanmışlık sağlanabileceğini gösterdi.
İşe adanmışlık düzeyini etkileyen faktörler, yöneticilerin rolü, iş ortamının psikolojik güvenliği, anlamlı hedefler belirleme gibi başlıklar çerçevesinde yapılan sunum, yöneticiler açısından kurumsal bağlılığı güçlendirmeye yönelik önemli ipuçları sundu.
Zaman: Telafisi Mümkün Olmayan, Depolanamayan En Kıymetli Kaynak
Eğitimin ikinci bölümünde zamanın yönetilebilen bir kaynak olduğunu vurgulayan Doç. Dr. Özgür Çark, özellikle yöneticiler için planlama ve önceliklendirme becerilerinin, karar alma süreçlerinde belirleyici rol oynadığını ifade etti.
“Zamanı değil, davranışlarımızı yönetiriz” sözüyle katılımcıların dikkatini çeken Çark, zaman yönetiminin sadece bir takvim meselesi değil, aynı zamanda kişisel disiplin ve farkındalıkla ilgili bir süreç olduğunu belirtti.
Boş zaman diye bir şey olmadığını boşa geçen zaman olduğunu söyleyen Çark, konuşmasında boş zaman veya boş vakit kavramının lügatlardan ve gündelik kullanımdan çıkartılması gerektiğini bunun yerine planlanmamış zamanlar kavramının kullanılması gerektiğini ifade etti.
Katılımcılarla Eisenhower Matrisi, Pareto İlkesi (80/20 Kuralı), Zaman Günlüğü Tutma ve Zaman Tuzağı Farkındalığı gibi teknikler üzerinden örnekler paylaşan Çark, etkili zaman yönetiminin iş doyumunu ve yönetsel başarımı da artırdığına dikkat çekti.
Program sonunda katılımcılar, eğitimin hem bireysel farkındalıklarını artırdığını hem de ekip yönetiminde yeni perspektifler kazandırdığını belirttiler.
Eğitim, Doç. Dr. Özgür Çark’a teşekkür belgesi takdimi ve fotoğraf çekimiyle sona erdi.