Page 13 - PDO18
P. 13
PROJE DESTEK OFİSİ . EYLÜL 2024
BİDEB 2209-A projeniz geliştirmek için tasarlanmış çevrimiçi
desteklenmeye hak kazandı. öğrenme modülü, çeşitli vaka senaryoları
yer almaktadır ve olası hemşire-hasta
Projeniz ile ilgili kısaca bilgi ilişkileri animasyonla görselleştirilerek
verebilir misiniz? Amacı nedir? seslendirilmiştir. Bunun yanında terapötik
Bütçesi ve toplam süresi ne ilişki kurmalarına ve sürdürmelerine yardım
edecek bilgi notları, yansıtıcı sorular ve
kadardır? Projede görev alacak egzersizler de bulunmaktadır.
yardımcı araştırmacılar kimlerdir? Projemiz 6000 TL bütçe ile desteklenmiş
Kaç tane bursiyer öğrencisi olup final raporu TÜBİTAK BİDEB’e sunularak
projede görev alacaktır? tamamlanmıştır.
Merhaba ben Ayşe GÜRBÜZ. BAİBÜ Sağlık Size göre projenizin araştırma
Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü 4. Sınıf alanı ya da sizin araştırma alanınız
öğrencisiyim. 2022 yılı 1 dönem kapsamında
başvurduğumuz “İletişim Becerileri Sanal neden önemli?
Laboratuvarının Tasarlanması ve Hemşirelik
Öğrencilerinin Terapötik İletişim Becerilerini Terapötik iletişim becerisinin
Geliştirmede Etkinliğinin Değerlendirilmesi” geliştirilmesinde geleneksel yöntemlerin
başlıklı projemiz, TÜBİTAK tarafından yeterli olmadığı bu kapsamda sıklıkla
desteklenmeye hak kazanmıştır. simülasyonun iletişim becerileri eğitimine
dahil edilmesi gerektiği, hemşirelik
Sanal laboratuvarın tohumları COVID-19 öğrencilerinin özellikle gerçek hastaları
pandemisi sürecinde çevrimiçi sürdürülen riske atmadan terapötik iletişimi hastalarla
Terapötik İletişim Becerileri ve Hemşire- uygulamasına ve değerlendirmesine olanak
Hasta İlişkisi dersimizde atılmıştır. Fakültede tanıdığı, klinik uygulamalardan önce hasta
yüz yüze eğitime başladığımızda, dersimizi ile iletişimi geliştirebilme fırsatı sunduğu
AYŞE GÜRBÜZ yürüten ve projede danışman hocam Prof. ortaya konmuştur. Yine de ülkemizde
Dr. Nazmiye YILDIRIM ile zihinsel tasarımı hemşirelik öğrencilerinin sayısının
“İletişim Becerileri Sanal Laboratuvarının Tasarlanması ve Hemşirelik Öğrencilerinin ürüne dönüştürmek üzere bir yola çıktık. yüksekliği, simülasyon yönteminin maliyeti
Terapötik İletişim Becerilerini Geliştirmede Etkinliğinin Değerlendirilmesi” göz önüne alındığında, eğitim programında
Bu proje ile iletişim becerileri sanal yer alan iletişim dersleriyle beraber rutinde
laboratuvarının tasarımını gerçekleştirmeyi öğrencilerin kullanabileceği, etkili, kolay
ve katılımcı hemşirelik öğrencilerinin ulaşılabilir ve düşük maliyetli yöntemlere
2002 yılında Hatay’ın İskenderun ilçesinde dünyaya gelmiştir. İlk-orta eğitimini İskenderun ilçesinde terapötik iletişim becerilerini geliştirmeye ihtiyaç olduğunu ve hemşirelik eğitiminde
sürdürmüştür. 2016 yılında eğitime başladığı İskenderun Demirçelik Anadolu Lisesinden 2020 yılında mezun katkısını değerlendirmeyi amaçladık. iletişim becerilerini geliştirmek için yeni
olmuş ardından aynı yıl lisans eğitimine Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Oluşturmuş olduğumuz web sitesinde yöntemlerin geçerliğinin araştırılması
Hemşirelik Bölümde başlamıştır. Burada devam eden eğitim sürecinde danışman hocası Prof. Dr. Nazmiye öğrencilerin terapötik iletişim becerilerini önemli buluyorum.
Yıldırım önderliğinde TÜBİTAK-2209 proje yürütücülüğü yapmıştır. 2024 yılı haziran ayında
Hemşirelik Bölümünden mezun olmuştur.
12 PDO E-BÜLTEN (18. SAYI) - EYLÜL 2024 PDO E-BÜLTEN (18. SAYI) - EYLÜL 2024 13