Page 13 - PDO18
P. 13

PROJE DESTEK OFİSİ . EYLÜL 2024






           BİDEB           2209-A            projeniz        geliştirmek  için  tasarlanmış  çevrimiçi

           desteklenmeye           hak       kazandı.        öğrenme  modülü,  çeşitli  vaka  senaryoları
                                                             yer  almaktadır  ve  olası  hemşire-hasta
           Projeniz  ile  ilgili  kısaca  bilgi              ilişkileri   animasyonla    görselleştirilerek

           verebilir  misiniz?  Amacı  nedir?                seslendirilmiştir.  Bunun  yanında  terapötik
           Bütçesi  ve  toplam  süresi  ne                   ilişki kurmalarına ve sürdürmelerine yardım
                                                             edecek  bilgi  notları,  yansıtıcı  sorular  ve
           kadardır?  Projede  görev  alacak                 egzersizler de bulunmaktadır.
           yardımcı araştırmacılar kimlerdir?                Projemiz  6000  TL  bütçe  ile  desteklenmiş

           Kaç  tane  bursiyer  öğrencisi                    olup final raporu TÜBİTAK BİDEB’e sunularak
           projede görev alacaktır?                          tamamlanmıştır.



           Merhaba  ben  Ayşe  GÜRBÜZ.  BAİBÜ  Sağlık        Size  göre  projenizin  araştırma
           Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü 4. Sınıf    alanı ya da sizin araştırma alanınız
           öğrencisiyim. 2022 yılı 1 dönem kapsamında
           başvurduğumuz  “İletişim  Becerileri  Sanal       neden önemli?
           Laboratuvarının Tasarlanması ve Hemşirelik
           Öğrencilerinin Terapötik İletişim Becerilerini    Terapötik         iletişim        becerisinin
           Geliştirmede Etkinliğinin Değerlendirilmesi”      geliştirilmesinde  geleneksel  yöntemlerin
           başlıklı  projemiz,  TÜBİTAK  tarafından          yeterli  olmadığı  bu  kapsamda  sıklıkla
           desteklenmeye hak kazanmıştır.                    simülasyonun  iletişim  becerileri  eğitimine
                                                             dahil    edilmesi     gerektiği,   hemşirelik

           Sanal  laboratuvarın  tohumları  COVID-19         öğrencilerinin  özellikle  gerçek  hastaları
           pandemisi  sürecinde  çevrimiçi  sürdürülen       riske atmadan terapötik iletişimi hastalarla
           Terapötik  İletişim  Becerileri  ve  Hemşire-     uygulamasına ve değerlendirmesine olanak
           Hasta İlişkisi dersimizde atılmıştır. Fakültede   tanıdığı,  klinik  uygulamalardan  önce  hasta
           yüz  yüze  eğitime  başladığımızda,  dersimizi    ile  iletişimi  geliştirebilme  fırsatı  sunduğu
 AYŞE GÜRBÜZ   yürüten  ve  projede  danışman  hocam  Prof.   ortaya  konmuştur.  Yine  de  ülkemizde

           Dr.  Nazmiye  YILDIRIM  ile  zihinsel  tasarımı   hemşirelik       öğrencilerinin     sayısının
 “İletişim Becerileri Sanal Laboratuvarının Tasarlanması ve Hemşirelik Öğrencilerinin   ürüne dönüştürmek üzere bir yola çıktık.   yüksekliği,  simülasyon  yönteminin  maliyeti
 Terapötik İletişim Becerilerini Geliştirmede Etkinliğinin Değerlendirilmesi”   göz önüne alındığında, eğitim programında
           Bu  proje  ile  iletişim  becerileri  sanal       yer alan iletişim dersleriyle beraber rutinde
           laboratuvarının  tasarımını  gerçekleştirmeyi     öğrencilerin  kullanabileceği,  etkili,  kolay
           ve  katılımcı  hemşirelik  öğrencilerinin         ulaşılabilir  ve  düşük  maliyetli  yöntemlere
 2002 yılında Hatay’ın İskenderun ilçesinde dünyaya gelmiştir. İlk-orta eğitimini İskenderun ilçesinde   terapötik  iletişim  becerilerini  geliştirmeye   ihtiyaç  olduğunu  ve  hemşirelik  eğitiminde
 sürdürmüştür. 2016 yılında eğitime başladığı İskenderun Demirçelik Anadolu Lisesinden 2020 yılında mezun   katkısını   değerlendirmeyi   amaçladık.   iletişim  becerilerini  geliştirmek  için  yeni
 olmuş ardından aynı yıl lisans eğitimine Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi   Oluşturmuş  olduğumuz  web  sitesinde   yöntemlerin   geçerliğinin   araştırılması
 Hemşirelik Bölümde başlamıştır. Burada devam eden eğitim sürecinde danışman hocası Prof. Dr. Nazmiye   öğrencilerin  terapötik  iletişim  becerilerini   önemli buluyorum.
 Yıldırım önderliğinde TÜBİTAK-2209 proje yürütücülüğü yapmıştır. 2024 yılı haziran ayında
 Hemşirelik Bölümünden mezun olmuştur.








 12  PDO E-BÜLTEN (18. SAYI) - EYLÜL 2024                                  PDO E-BÜLTEN (18. SAYI) - EYLÜL 2024  13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18