Page 12 - PDO18
P. 12

PROJE DESTEK OFİSİ . EYLÜL 2024






                                                                                                                                  BİDEB           2209-A            projeniz        geliştirmek  için  tasarlanmış  çevrimiçi

                                                                                                                                  desteklenmeye            hak      kazandı.        öğrenme  modülü,  çeşitli  vaka  senaryoları
                                                                                                                                                                                    yer  almaktadır  ve  olası  hemşire-hasta
                                                                                                                                  Projeniz  ile  ilgili  kısaca  bilgi              ilişkileri   animasyonla    görselleştirilerek

                                                                                                                                  verebilir  misiniz?  Amacı  nedir?                seslendirilmiştir.  Bunun  yanında  terapötik
                                                                                                                                  Bütçesi  ve  toplam  süresi  ne                   ilişki kurmalarına ve sürdürmelerine yardım
                                                                                                                                                                                    edecek  bilgi  notları,  yansıtıcı  sorular  ve
                                                                                                                                  kadardır?  Projede  görev  alacak                 egzersizler de bulunmaktadır.
                                                                                                                                  yardımcı araştırmacılar kimlerdir?                Projemiz  6000  TL  bütçe  ile  desteklenmiş

                                                                                                                                  Kaç  tane  bursiyer  öğrencisi                    olup final raporu TÜBİTAK BİDEB’e sunularak
                                                                                                                                  projede görev alacaktır?                          tamamlanmıştır.



                                                                                                                                  Merhaba  ben  Ayşe  GÜRBÜZ.  BAİBÜ  Sağlık        Size  göre  projenizin  araştırma
                                                                                                                                  Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü 4. Sınıf    alanı ya da sizin araştırma alanınız
                                                                                                                                  öğrencisiyim. 2022 yılı 1 dönem kapsamında
                                                                                                                                  başvurduğumuz  “İletişim  Becerileri  Sanal       neden önemli?
                                                                                                                                  Laboratuvarının Tasarlanması ve Hemşirelik
                                                                                                                                  Öğrencilerinin Terapötik İletişim Becerilerini    Terapötik         iletişim        becerisinin
                                                                                                                                  Geliştirmede Etkinliğinin Değerlendirilmesi”      geliştirilmesinde  geleneksel  yöntemlerin
                                                                                                                                  başlıklı  projemiz,  TÜBİTAK  tarafından          yeterli  olmadığı  bu  kapsamda  sıklıkla
                                                                                                                                  desteklenmeye hak kazanmıştır.                    simülasyonun  iletişim  becerileri  eğitimine
                                                                                                                                                                                    dahil    edilmesi     gerektiği,   hemşirelik

                                                                                                                                  Sanal  laboratuvarın  tohumları  COVID-19         öğrencilerinin  özellikle  gerçek  hastaları
                                                                                                                                  pandemisi  sürecinde  çevrimiçi  sürdürülen       riske atmadan terapötik iletişimi hastalarla
                                                                                                                                  Terapötik  İletişim  Becerileri  ve  Hemşire-     uygulamasına ve değerlendirmesine olanak
                                                                                                                                  Hasta İlişkisi dersimizde atılmıştır. Fakültede   tanıdığı,  klinik  uygulamalardan  önce  hasta
                                                                                                                                  yüz  yüze  eğitime  başladığımızda,  dersimizi    ile  iletişimi  geliştirebilme  fırsatı  sunduğu
                                             AYŞE GÜRBÜZ                                                                          yürüten  ve  projede  danışman  hocam  Prof.      ortaya  konmuştur.  Yine  de  ülkemizde

                                                                                                                                  Dr.  Nazmiye  YILDIRIM  ile  zihinsel  tasarımı   hemşirelik       öğrencilerinin     sayısının
             “İletişim Becerileri Sanal Laboratuvarının Tasarlanması ve Hemşirelik Öğrencilerinin                                 ürüne dönüştürmek üzere bir yola çıktık.          yüksekliği,  simülasyon  yönteminin  maliyeti
                   Terapötik İletişim Becerilerini Geliştirmede Etkinliğinin Değerlendirilmesi”                                                                                     göz önüne alındığında, eğitim programında
                                                                                                                                  Bu  proje  ile  iletişim  becerileri  sanal       yer alan iletişim dersleriyle beraber rutinde
                                                                                                                                  laboratuvarının  tasarımını  gerçekleştirmeyi     öğrencilerin  kullanabileceği,  etkili,  kolay
                                                                                                                                  ve  katılımcı  hemşirelik  öğrencilerinin         ulaşılabilir  ve  düşük  maliyetli  yöntemlere
              2002 yılında Hatay’ın İskenderun ilçesinde dünyaya gelmiştir. İlk-orta eğitimini İskenderun ilçesinde               terapötik  iletişim  becerilerini  geliştirmeye   ihtiyaç  olduğunu  ve  hemşirelik  eğitiminde
          sürdürmüştür. 2016 yılında eğitime başladığı İskenderun Demirçelik Anadolu Lisesinden 2020 yılında mezun                katkısını    değerlendirmeyi      amaçladık.      iletişim  becerilerini  geliştirmek  için  yeni
             olmuş ardından aynı yıl lisans eğitimine Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi             Oluşturmuş  olduğumuz  web  sitesinde             yöntemlerin      geçerliğinin    araştırılması
            Hemşirelik Bölümde başlamıştır. Burada devam eden eğitim sürecinde danışman hocası Prof. Dr. Nazmiye                  öğrencilerin  terapötik  iletişim  becerilerini   önemli buluyorum.
                 Yıldırım önderliğinde TÜBİTAK-2209 proje yürütücülüğü yapmıştır. 2024 yılı haziran ayında
                                         Hemşirelik Bölümünden mezun olmuştur.








           12  PDO E-BÜLTEN (18. SAYI) - EYLÜL 2024                                                                                                                                               PDO E-BÜLTEN (18. SAYI) - EYLÜL 2024  13
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17