Page 72 - 2024-2028
P. 72
4. Kamu kurumlarına ve özel kurumlara, aktif ve mezun öğrenciler ile akademik ve idari personele
yönelik anket uygulamaları
Paydaş analizi sürecinde gerçekleştirilen bir diğer adım, iç ve dış paydaşların görüşlerinin belirlenmesine
yönelik anket çalışmalarıdır. Buna göre her bir paydaş grubuna faaliyet alanları, kurumsal imaj, yönetişim
durumu ve iletişim başlıklarında farklı anketler uygulanmıştır. Anketlerde yer alan boyutlar katılımcı grubun
özelliklerine göre seçilmiştir. Anketlere ilişkin genel bulgular her bir katılımcı grubu için ayrı ayrı rapor
edilmiştir.
Mezun Öğrenci Görüş Anketi Bulguları
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi mezun öğrencilerle paylaşılan anket kapsamında yer alan 38 maddeye
ilişkin özet bulgular neticesinde en düşük aritmetik ortalamaya “Üniversite eğitimimde aldığım yabancı
dil eğitiminin iş yaşamımda yeterli olduğunu düşünüyorum.” maddesi; en yüksek aritmetik ortalamaya ise
“Çalışmakta olduğum alan ile ilgili gerekli yeterliliklere sahip olduğumu düşünüyorum.” maddesi sahiptir.
Öğrencilerin orta düzey ve altında aritmetik ortalamaya sahip olduğu maddeler gelişmeye açık yönler olarak
ele alınmıştır. Öğrencilerin güçlü gördüğü yanların belirlenmesi için yüksek düzeyde yanıt verilen maddeler
belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre mezun öğrencilerin güçlü ve gelişmeye açık gördüğü yönler Tablo 14’te
sunulmuştur.
Tablo 14. Mezun Öğrenci Anketi Güçlü ve Gelişmeye Açık Yönler
GÜÇLÜ YÖN GELİŞMEYE AÇIK YÖN
Genel eğitim memnuniyeti Sosyal etkinlik destekleri
Üniversitenin tavsiye edilme düzeyi Sosyal etkinlik sayısı
21. Yüzyıl Becerilerine olan katkı İşe alım sınavı destek eğitimleri
Ders içeriklerinin güncelliği Öğretim elemanı akademik sosyal destekleri
Teorik ve uygulama eğitimlerinin çalışma alanları ile
Öğrenci proje destekleri
uyumu
Kariyer geliştirme olanakları İş bulma olanakları
Kütüphanecilik hizmetleri Kamu - özel kurum iş birlikleri
Teknoloji ve barınma olanakları
Derslik-laboratuvar-sosyal tesis imkanları
Eğitim programı ve stajların çalışma alanları ile uyumu
Yan dal/çift anadal ve değişim programlarının sayısı
70
70 BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ