Page 147 - 2024-2028
P. 147

1.  21.  yüzyıl  yetkinliklerin  bazılarının  mevcut  derslerle  ya  da  klasik  ders  anlatım
                                 metodolojileriyle kazandırılmasının zor olması, yeni ders ve yöntemler gerektirmesi

                                 2. Öğretim elemanlarının kendi alan yetkinlikleri dışında bu yetkinliklerin aktarılması için
          Riskler                gereken  eğitim  yöntem  ve  metodolojilerini  içeren  ‘Eğiticilerin  Eğitimi’  sertifikalı  eğitimi
                                 alanların sayısının az olması

                                 3. Bazı alanlarda eğitim programları uygulanmasındaki yeterli öğretim elemanı sayı kısıtları
                                 ve programlar arasında eşgüdüm ve eşdeğerliliğin yeterince sağlanamaması




                                 1.  ‘Eğiticilerin  Eğitimi’  sertifikalı  eğitiminin  yaygınlaştırılması  sağlanarak  21.  yüzyıl
                                 yetkinliklerinin bazıları için gereken farklı eğitim metodolojilerinin bilinmesi ve uygulanması
                                 sağlanacaktır.
                                 2. Akademik programlar, disiplinler arası program yaklaşımına ve 21. yüzyıl becerilerine
                                 uygun  olarak  güncellenecektir.  Seçmeli  ders  havuzlarına  bu  yetkinlikler  için  yeni
                                 derslerin eklenmesiyle programlardaki seçmeli ders sayısı artırılacak, öğrencilerin farklı
                                 programlardan  ders  almalarına  olanak  sağlayacak  biçimde  program AKTS  ve  kredileri
          Stratejiler            güncellenecektir.
                                 3.  Öğrencilerin  21.  yüzyıl  yetkinliklerine  yönelik  eğitim  ihtiyaçları  belirlenecek  ve  buna
                                 yönelik sertifika programı KARMER; Uzaktan Eğitim Merkezi ve Sürekli Eğitim Uygulama
                                 ve Araştırma Merkezi tarafından yürütülecektir.

                                                                                                                 AN
                                 4.  Sosyal Transkript uygulaması yaygınlaştırılacaktır.
                                 5. Çift ana dal ve yan dal program sayısının artırılmasına yönelik program güncelleme
                                 çalışmaları yapılacaktır.                                                       6. STRATEJİ GELİŞTİRME: AMAÇ, HEDEF VE STRATEJİLERİN BELİRLENMESİ
                                                                                                                 3 - DURUM ANALİZİ

          Maliyet Tahmini        1.326.000.000



                                 1. Disiplinler arası, çift ana dal ve yan dal programlarının sayısının az olması
                                 2. Mevcut durumu tüm yönleriyle ortaya koyan ihtiyaç analizi yapılmaması        1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL

          Tespitler              3. Öğrencilerin farklı programlardan seçmeli ders alamamaları

                                 4. Sertifikalı program/eğitim sayı ve niteliğinin az olması

                                 5. Programların 21. yüzyıl becerilerine uygun olarak güncellenmemiş olması



                                 1. Öğretim elemanı sayı ve niteliğinin artırılması

                                 2. Öğretim materyali ve ortamların sağlanabilmesi için kaynakların artırılması

          İhtiyaçlar             3. Öğrencilerin farklı programlardan seçmeli ders almalarını kolaylaştırıcı nitelikte yasal
                                 düzenlemelerin yapılması ve birimlerin bilgilendirilmesi.

                                 4. Sertifikalı program/eğitimlerin ihtiyaçlar doğrultusunda planlanması ve uygulanması
                                 5. Üniversite bünyesinde program planlama ve değerlendirme merkezinin kurulması







                                                                                  2024-2028 STRATEJİK PLAN  145
                                                                                                          145
                                                                                  2024-2028 STRATEJİK PLAN
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152