Page 147 - 2024-2028
P. 147
1. 21. yüzyıl yetkinliklerin bazılarının mevcut derslerle ya da klasik ders anlatım
metodolojileriyle kazandırılmasının zor olması, yeni ders ve yöntemler gerektirmesi
2. Öğretim elemanlarının kendi alan yetkinlikleri dışında bu yetkinliklerin aktarılması için
Riskler gereken eğitim yöntem ve metodolojilerini içeren ‘Eğiticilerin Eğitimi’ sertifikalı eğitimi
alanların sayısının az olması
3. Bazı alanlarda eğitim programları uygulanmasındaki yeterli öğretim elemanı sayı kısıtları
ve programlar arasında eşgüdüm ve eşdeğerliliğin yeterince sağlanamaması
1. ‘Eğiticilerin Eğitimi’ sertifikalı eğitiminin yaygınlaştırılması sağlanarak 21. yüzyıl
yetkinliklerinin bazıları için gereken farklı eğitim metodolojilerinin bilinmesi ve uygulanması
sağlanacaktır.
2. Akademik programlar, disiplinler arası program yaklaşımına ve 21. yüzyıl becerilerine
uygun olarak güncellenecektir. Seçmeli ders havuzlarına bu yetkinlikler için yeni
derslerin eklenmesiyle programlardaki seçmeli ders sayısı artırılacak, öğrencilerin farklı
programlardan ders almalarına olanak sağlayacak biçimde program AKTS ve kredileri
Stratejiler güncellenecektir.
3. Öğrencilerin 21. yüzyıl yetkinliklerine yönelik eğitim ihtiyaçları belirlenecek ve buna
yönelik sertifika programı KARMER; Uzaktan Eğitim Merkezi ve Sürekli Eğitim Uygulama
ve Araştırma Merkezi tarafından yürütülecektir.
AN
4. Sosyal Transkript uygulaması yaygınlaştırılacaktır.
5. Çift ana dal ve yan dal program sayısının artırılmasına yönelik program güncelleme
çalışmaları yapılacaktır. 6. STRATEJİ GELİŞTİRME: AMAÇ, HEDEF VE STRATEJİLERİN BELİRLENMESİ
3 - DURUM ANALİZİ
Maliyet Tahmini 1.326.000.000
1. Disiplinler arası, çift ana dal ve yan dal programlarının sayısının az olması
2. Mevcut durumu tüm yönleriyle ortaya koyan ihtiyaç analizi yapılmaması 1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL
Tespitler 3. Öğrencilerin farklı programlardan seçmeli ders alamamaları
4. Sertifikalı program/eğitim sayı ve niteliğinin az olması
5. Programların 21. yüzyıl becerilerine uygun olarak güncellenmemiş olması
1. Öğretim elemanı sayı ve niteliğinin artırılması
2. Öğretim materyali ve ortamların sağlanabilmesi için kaynakların artırılması
İhtiyaçlar 3. Öğrencilerin farklı programlardan seçmeli ders almalarını kolaylaştırıcı nitelikte yasal
düzenlemelerin yapılması ve birimlerin bilgilendirilmesi.
4. Sertifikalı program/eğitimlerin ihtiyaçlar doğrultusunda planlanması ve uygulanması
5. Üniversite bünyesinde program planlama ve değerlendirme merkezinin kurulması
2024-2028 STRATEJİK PLAN 145
145
2024-2028 STRATEJİK PLAN