Page 90 - Bülten_4_Sayi
P. 90

ETKİNLİKLER   I   Mart-Nisan-Mayıs-Haziran 2022   I    SAYI 4







                 BAİBÜ’DE, ÖĞRETMEN OKULLARININ


                             KURULUŞUNUN 174’ÜNCÜ


                                 YILDÖNÜMÜ KUTLANDI

























        Tarihi, Sultan Abdülmecid döneminde, 16 Mart 1848’de  Prof. Dr. Tekinarslan: “Darülmuallimin Açılma-
        açılan Darülmuallimin’e kadar uzanan Öğretmen Okulla-  sı,  Öğretmenlik  Mesleğinin  Kurumsallaşması-
        rının kuruluşunun 174’üncü yıldönümü, Bolu Abant İzzet  nın İlk Adımıdır.”
        Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından düzenle-  Öğretmenlik  mesleğinin  kurumsallaşmasından  önce,
        nen  etkinlikle  kutlandı.  Etkinlik  kapsamında  Eğitim  Fa-  bu  görevi  anne-babalar  ve  pedagojik  yönden  profesyo-
        kültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sevilay Yıldız, “Türkiye’de   nel olmayan ustalar, kalfalar ve öğretmen okulu mezu-
        Öğretmen Yetiştirme Tarihi”  başlığı  altında  ayrıntılı  bir   nu  olmayan  öğretmenlerin  yürüttüğünü  kaydeden  Prof.
        sunum gerçekleştirdi.
                                                              Dr. Tekinarslan, “16 Mart 1848 tarihinde Darülmuallimin
        İzzet Baysal Kültür Merkezi Mavi Salonda düzenlenen et-  açılması,  pedagojik  açıdan  uzmanlaşmış  öğretmenlerin
        kinliğe; Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Samettin Gündüz, Eği-  yetişmesi  ve  öğretmenlik  mesleğinin  kurumsallaşması
        tim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Erkan Tekinarslan, Dekan   ve profesyonelleşmesi için atılan ilk adımdır diyebiliriz.
        Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Melih Derya Gürer, Genel Sek-  Daha sonra açılan öğretmen okulları ve günümüzde Eği-
        reter İhsan Ağcan, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.  tim Fakülteleri, gençlerimizi ve vatandaşlarımızı eğitmiş,
        Saygı  duruşu  ve  İstiklâl  Marşı’nın  okunmasıyla  başlayan   öğretmenlerin yetişmesine büyük katkı yapmış, ülkemizin
        programın açılış konuşmasını yapan Eğitim Fakültesi De-  bilim, sanat, spor, teknoloji gibi her alanda gelişmesine
        kanı Prof. Dr. Erkan Tekinarslan, “Öğretmen Okullarının   büyük katkı sağlamış ve sağlamaya da devam etmekte-
        aydınlanmamızda,  ülke  olarak  gelişmemizde  ve  kalkın-  dir. Devletimizin Kurucusu, Başöğretmen Mustafa Kemal
        mamızda çok önemli bir yeri vardır. 16 Mart 1848 tarihin-  Atatürk, öğrencilere, öğretmenlere ve okula büyük önem
        de  Sultan Abdülmecit  döneminde  Rüştiyelere,  bugünkü   vermiştir ve bu önemi şu şekilde ifade etmiştir: ‘Okul,
        ismiyle ortaokullara öğretmen yetiştirmek amacıyla, 3 yıl   genç beyinlere insanlığa saygıyı, millet ve yurt sevgisini
        süreli Darülmuallimin olarak bilinen ilk öğretmen okulu   ve bağımsızlık onurunu öğretir. Bağımsızlık tehlikeye dü-
        kurulmuştur.  Bu  tarih  ülkemizde,  öğretmen  okullarının   şünce, onu kurtarmak için tutulması uygun olan en doğru
        ilk kuruluş tarihi olarak kabul edilmektedir ve her yıl 16   yolu öğretir.’” ifadelerini kullandı.
        Mart, öğretmen okullarının kuruluş tarihi olarak kutlan-  Açılış  konuşmasının  ardından  Eğitim  Fakültesi  Öğretim
        maktadır.” dedi.
                                                              Üyesi Doç. Dr. Yıldız: “Eğitime ve Öğretmen Yetiştirme



          Mart-Haziran 2022/Sayı 4
    90 BAİBÜ BÜLTEN
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95