Page 41 - bultensayi3
P. 41
RÖPORTAJLAR I Ocak-Şubat 2022 I SAYI 3
Kariyer Planlama ve Mezun İzleme hayata geçişte onlara yardımcı olmayı hedefliyoruz. Bu
Uygulama Araştırma Merkezini sayede özellikle ülkemizdeki eğitim sistemine yöneltilen
eleştirilerden olan genç yeteneklerin doğru bir şekilde
tanıtabilir misiniz? yönlendirilememesi probleminin çözümüne de katkı sağ-
layacağını düşünüyoruz.
- Daha çok kısa haliyle Kariyer Merkezi olarak bilinen
Merkezimiz 2019 yılı Kasım ayında kurulmuş yeni ve Üni- Bununla birlikte merkezimizin kuruluş sürecini daha iyi
versitemiz açısından oldukça önemli bir merkezdir. Mer- anlayabilmek adına Kariyer Merkezlerinin gelişmiş ül-
kez faaliyetlerini Müdürümüz Doç. Dr. Murat TARHAN, kelerdeki tarihsel sürecini sonra da ülkemizdeki tarih-
Müdür Yardımcısı olarak bendeniz ve ekip arkadaşlarımız sel süreci hakkında kısaca bilgi vermek isterim. Kariyer
Dr. Tamer GÜVEN ve Uzman Songül YORGUN ile birlikte Merkezleriyle ilk defa sanayi devriminin etkisiyle Ang-
Öğrenci Merkezi binasında yürütüyoruz. Ayrıca tüm Fa- losakson ülkelerde karşılaşıyoruz. 1892 yılında Birleşik
külte, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokullarında bulunan Krallıkta bulunan Oxford Üniversitesinde ilk Kariyer
Kariyer Koordinatörlerimizin ve Kariyer Danışmanlarımı- Merkezi diyebileceğimiz birimin kurulduğunu görüyoruz.
zın da ekibimizin önemli birer parçası olduğunu söyle- Daha sonraları 1902 yılında Cambridge Üniversitesinde
yebiliriz. kurulan birim ve 1919 yılında Amerika Birleşik Devletle-
rinde bulunan Yale Üniversitesi kariyer birimleri ile kar-
Yeni ve önemli bir merkez olduğunuzu şılaşıyoruz. Baktığımız zaman bu ülkeler 1900’lü yılların
söylediniz. Kuruluş süreciniz ve neden ortalarına kadar bu yapılanmalarını tüm üniversitelerde
önemli olduğunuz konusunda bilgi tamamlamış durumdalar. Bu sayede insan kaynaklarının
yönetiminde ciddi mesafe kat edip toplumsal huzur ve
verebilir misiniz? refahının sağlanmasında önemli hizmetler üretmişler.
- Yapılan araştırmalara baktığımızda gençleri üniversite Almanya ve Fransa gibi kıta Avrupası ülkelerine baktığı-
eğitimi almaya güdüleyen şeyin daha fazla bilgi sahibi mız zaman ise Üniversite Kariyer Merkezlerinin 1990’lı
olma kaygısından ziyade daha iyi bir işe ve kariyere sa- yıllardan itibaren yaygınlaştığını görmekteyiz. Hatta
hip olma arzusu olduğunu görüyoruz. Biz kariyer merkezi Fransa’da 2000’li yılların başında devlet kariyer hizmet-
olarak bu noktada öğrencilerimizin kariyer gelişimlerini leri işini ilgili kanunları çıkararak zorunlu hale getirmiş.
destekleyici uygulamalarla üniversiteden profesyonel Bunda da artan üniversiteli sayısı karşısında oluşan yeni
ihtiyaçların etkili olduğunu söyleyebiliriz.
Ocak-Şubat 2022/Sayı 3 41
BAİBÜ BÜLTEN