Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nde, okul öncesi çocukların eğitimine yönelik 3 yeni birim açılıyor. Montessori Destek Birimi, Gelişim Değerlendirme Birimi ve STEM Çocuk Atölyesi’nin kurulmasıyla ilgili Okul Öncesi Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi’nde bir tanıtım toplantısı düzenlendi.
Toplantıya; BAİBÜ Rektörü Prof. Dr. Mustafa Alişarlı, Bolu Belediye Başkan Yardımcısı İhsan Ağcan, Bolu Milli Eğitim İl Müdürü Yusuf Cengiz, Bolu Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Bekir Koçyiğit, Bağışçılar Vakfı Başkanı Şerafettin Erbayram, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Erol Ayaz ve Prof. Dr. Vahdettin Çiftçi, Okul Öncesi Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Türker Sezer ile akademisyenler katıldı.
Toplantıda ilk olarak, Okul Öncesi Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Türker Sezer, Montessori Destek Birimi ve Gelişim Değerlendirme Birimi hakkında bilgi verdi.
Birimlerin kurulmasına verdiği destekten dolayı Rektör Prof. Dr. Mustafa Alişarlı’ya teşekkür eden Dr. Öğr. Üyesi Sezer, Montessori’nin gelişmiş ülkeler başta olmak üzere pek çok ülkede uygulanan bir eğitim olduğunu belirterek, “Montessori’nin en önemli özelliği, çocuklarda her türlü beceriyi ya da kavram gelişimini destekleyen materyallerinin olması. Bunlar orijinal ve pahalı materyaller aynı zamanda. Üniversitemiz bu materyallerin neredeyse tamamını bulundurduğu bir birime sahip. Bizler de, hem genç akademisyenlerin hem de öğretmenlerin Montessori eğitiminden faydalanmasını istiyoruz. Batı Karadeniz’deki üniversitelerde görev yapan akademisyenler ile öğretmen ve öğretmen adaylarının da Montessori atölyemizin imkanlarından faydalanmasını hedefliyoruz.” diye konuştu.
Sezer, ailelerin eğitimine ve okul öncesi dönemde sosyal dezavantajlı çocukların yaşam kalitelerinin yükseltilmesine katkıda bulunmayı hedeflediklerini de sözlerine ekledi.
“Amacımız, Dezavantajlı Çocukların Avantajlı Çocuklarla Eşit Becerilerle İlkokula Başlamasını Sağlamak”
Gelişim Değerlendirme Birimi hakkında da ayrıntılı sunum yapan Dr. Öğr. Üyesi Türker Sezer, “Okul öncesi eğitimin amacı şudur: Dezavantajlı çocukların avantajlı çocuklarla eşit becerilerle ilkokula başlamasını sağlamak. Bu birim sayesinde, gelişimsel gecikmeyi ve yetersizliği erken dönemde belirleyip çocuğun gereksinimlerine uygun bireysel eğitim programları hazırlamak istiyoruz. Erken müdahale sürecinde çocukların gelişimsel durumunu belirleyip ailelere de destek sağlayacağız.” şeklinde konuştu.
Okul Öncesi Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdür Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Pelin Aksüt ise, pek çok ülkede uygulanan STEM Çocuk Atölyesi hakkında bilgi vererek, “Ülkemizde, okul öncesi dönemde STEM çalışmaları yeni başlamaktadır. STEM eğitimi, fen ve matematik alanlarının mühendislik ve teknolojiyle harmanlanarak ürüne dönüştürülmesidir. Okul öncesi dönemde STEM yaklaşımı ise, çocukların bilim, teknoloji, matematik ve mühendislik becerilerini geliştirici faaliyetlerde bulunulmasıdır. Burada hayal gücü, yaratıcılık, fen, matematik, teknoloji, mühendislik entegre haldedir. Bu sürecin yönetilmesinde STEM iyi bir yol gösterici olacaktır.” dedi.
BAİBÜ STEM Çocuk Atölyesi’nde çeşitli basit malzemelerle köprüler ve binalar inşa edecek çocukların fen, teknoloji, matematik ve mühendislik becerilerini geliştirmelerini amaçladıklarını vurgulayan Dr. Öğr. Üyesi Aksüt, üretilecek ürünleri geleneksel olarak düzenleyecekleri BAİBÜ STEM Çocuk Festivali’nde sergilemeyi hedeflediklerini söyledi.
“Okul Öncesi Eğitimde Kullanılan Materyaller Yerli Üretilmeli”
Rektör Prof. Dr. Mustafa Alişarlı, proje bilgilendirme toplantısına katılana misafirlere teşekkür ederek, “ Okul öncesi eğitim alanında başlatılan bu projeyi çok önemsiyoruz. Hedeflenen eğitimlerde kullanılan materyallerin özellikle yerli imkanlarla üretilmesi gerekiyor. Bu konuda üniversite olarak kapasite ve imkanlarımızı kullanarak projeye doğrudan katkı yapmayı planlıyoruz. Projede emeği geçenleri tebrik ediyorum.” şeklinde konuştu.
Sunumların ardından protokol üyeleri ve akademisyenler görüş alışverişinde bulundular. Sunumları için Dr. Öğr. Üyesi Türker Sezer ve Dr. Öğr. Üyesi Pelin Aksüt’e teşekkür eden Rektör Alişarlı, mümkün olan her türlü desteği vermeye hazır olduklarını söyledi. Toplantının sonunda protokol üyeleri, Montessori birimi ve STEM Çocuk Atölyesi sınıflarını gezdiler.