Dijital çağda medya okuryazarlığı

    Tarihi Gülezler Konağı’nda gerçekleştirilen geleneksel BAMER Konferanslarında “Dijital Çağda Medya Okuryazarlığı” konusu ele alındı. Konferansın konuğu olan Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Adnan Altun, kullanıcıların dijital medyada gezinirken bıraktıkları ayak izlerinin, farklı sektörlerde nasıl kullanıldığını örneklerle anlattı; dijital medya okuryazarı olmanın önemine vurgu yaptı.

    Haberler, sosyal medya ortamları ve reklamlar özelinde dijital içeriğin çoğalmasıyla birlikte üreten tüketici kavramının geliştiğine işaret eden Altun, bu noktada dijital medyanın kullanıcıları nasıl okuduğunun önem kazandığını söyledi. Altun, dijital medyanın, bıraktığımız ayak izlerimizden, çevrim içi davranışlarımızı, tercihlerimizi ve etkileşimlerimizi takip eden yaratıcı veri toplama ve analiz teknikleriyle bizi okuduğunu kaydetti.

    Temel kaygısı kâr etmek olan medya şirketlerinin, kullanıcı profillerinden hareketle, içeriği, reklamları ve ürünleri, özel ilgi alanlarımıza ve davranışlarımıza göre özelleştirerek, gelirlerini artırmak için kullandıklarını söyledi.

    Günlük ortalama 8 saat geçirilen dijital ortamlarda medyayı faydalı bir şekilde kullanmak için iyi bir medya okuryazarı olmak gerektiğine işaret eden Altun, doğru medya okuryazarlığının, bireylerin medya tüketimleri hakkında bilinçli kararlar vermesini sağlamada oynadığı role dikkat çekti.

    Soru cevap ve toplu fotoğraf çekiminin ardından konferans sona erdi.

    Mevcut makalenin kısa URL'si : https://ajanda.ibu.edu.tr/ujs2
    Önceki İçerikBursa MÜSİAD’dan Rektör Alişarlı’ya ziyaret
    Sonraki İçerikBAİBÜ Memnuniyet Anketleri