BAİBÜ, Türk ve ABD’li Üniversiteler ile Birlikte STEPS Projesini Hayata Geçirdi

    Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi (BAİBÜ), ABD’den akademisyenler ile birlikte, Türkiye ve ABD’de öğretmen adaylarının kültürlerarası iletişim yeterliliklerini geliştirmek ve öğrenci gruplarıyla, özellikle mülteci öğrencilerle kültürel ve dilsel açıdan birlikte çalışmalarını sağlamak amacıyla bir projeyi hayata geçirdi.

    Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölüm Başkanı Doç. Dr. Sedat Akayoğlu, Sam Houston State University’den  Doç. Dr. Babürhan Üzüm ve The University of Texas at San Antonio’dan Doç. Dr. Bedrettin Yazan, ABD Büyükelçiliği İngilizce Eğitim Ataşeliği’nin sağladığı hibeyle, Öğretmenlerin Sosyal Adalet Pedagojisine Katılımının Desteklenmesi (STEPS) başlıklı bir proje gerçekleştirdi.

    Türkiye ve ABD’deki 5 Üniversite Arasında İş Birliği Projesi Yapıldı 

    Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nin yürütücülüğündeki proje kapsamında, ABD Teksas eyaletinden Sam Houston State University ve The University of Texas at San Antonio ile Sivas Cumhuriyet Üniversitesi ve Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi arasında iş birliği yapıldı.

    Türkiye’den 45 öğretmen ve öğretmen adayı ile ABD’den 30 öğretmen ve öğretmen adayının katıldığı STEPS projesi kapsamında, kültürlerarası sanal değişim programıyla, Türkiye ve ABD’de öğretmen adaylarının meslek öncesi ihtiyaçlarına dikkat çekilmesi,  kültürlerarası iletişim yeterliliklerinin geliştirilmesi ve adayların, çeşitli öğrenci gruplarıyla, özellikle mülteci öğrencilerle kültürel ve dilsel açıdan birlikte çalışmaya hazırlanması hedeflendi.

    6 hafta süren ve 4 çevrim içi toplantının düzenlendiği projenin açılışında, ABD Büyükelçiliği Eğitim Ataşeliği Ankara ekibi tarafından bir sunum gerçekleştirildi.

    Toplantılara, İngilizce Eğitim Ataşesi Roger Cohen de katıldı. Proje kapsamında, 14 Ekim’de University of Texas at San Antonio’dan Doç. Dr. Kristen Lindahl “Professional identity development in language teaching”; 18 Ekim’de Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nden Dr. Yasemin Tezgiden Çakmak “Teaching: Servitude or Transformation?”; 26 Ekim’de Sam Houston State University’den Dr. Sinem Akay Sullivan “Trauma informed teaching to promote social justice” ve 1 Kasım’da University of Missouri’den Dr. Müge Olgun Baytaş “Crossing the ‘border’: What kind of zones can we create for the ‘incomers’?” başlıklı sunum yaptılar.

    Önceki İçerikTürk Eğitim-Sen Bolu Şubesi’nden Rektör Alişarlı’ya Ziyaret
    Sonraki İçerikCIMMYT Türkiye Temsilcisi Dr. Dababat ve IWWIP Türkiye Koordinatörü Dr. Özdemir’den, Rektör Alişarlı’ya Ziyaret