AİBÜ 4. Kariyer Günleri Başarıyla Sona Erdi

    Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nde (AİBÜ) Üniversitemiz Mezunlar Derneği (İBUMED), Türkiye İş Kurumu (İşkur) ve Elginkan Vakfı tarafından bu yıl 4’üncüsü düzenlenen Kariyer Günleri, ‘Girişimcilik’ konulu panel ile sona erdi. Panele, ilimizin önemli iki girişimcisi ile geçen yıl Üniversitemizden mezun olan ve TÜBİTAK’ın projesinde Ar-Ge Uzmanı olarak çalışan Evrim Ünal katıldı. Panelin sonunda katılımcılara Rektör Prof. Dr. Hayri Coşkun tarafından teşekkür plaketleri takdim edildi. Kariyer Günleri’nin sona ermesinden dolayı başarılı organizasyona imza atan Kariyer Günleri Koordinatörü ve Rektör Danışmanı Doç. Dr. İbrahim Çakır ile Elginkan Vakfı Müdürü Murat Özen’e de Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Vahdettin Çiftçi tarafından teşekkür plaketleri verildi.

    İzzet Baysal Kültür Merkezi’nde İşkur Bolu İl Müdürü İsmail Yalçın’ın moderatörlüğünde düzenlenen panelde ilk olarak, Beyaz Et Sanayicileri ve Damızlıkçıları Birliği (BESD-BİR) Başkanı Sait Koca konuştu. Koca, kariyer basamaklarını çıkarken matematiksel düşüncenin ve hedef belirlemenin önemine değinerek, “Başarılı olmak için matematiksel düşüncenin çok önemli olduğuna inanıyorum. Eğer herhangi bir olayı yorumlarken matematiksel düşünmüyorsanız, duygusal ve sosyal düşünüyorsanız belki çok başarılı olamazsınız.  Einstein matematik için ‘Aklın kendisidir’ demiş. Matematik, olayı analiz etme, istatistiğini çıkarma, soyut ve somut kavramları verilere dönüştürme ve doğru kararlar vermenize imkan sağlar. Diğer bir hususta hedef odaklı olacaksınız. Bu hedeflere ulaşabilmek için hangi bilgi ve becerileri kullanacağınızı sürekli denetleyin. Mutlaka hedeflerinize ulaşacağınızı söyleyebilirim.” diye konuştu.

    Tunçok İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı ve Mimar Uğur Tunçok ise, iş hayatının sosyal bir yaşam olduğunu ve başarılı olmak için kurallara uygun hareket etmek gerektiğini vurgulayarak, özetle “İş neyi gerektiriyorsa onu yapmak önemli. Bir kere güvenilir ve dürüst olacaksınız. Bunlar bir meziyet değil, bir insanda mutlaka olması gereken özelliklerdir. İşe sahip çıkmak çok önemli. Randevularınıza asla geç kalmamalısınız, bu insanlara olan saygınızı da gösterir. Size yapılmasını istediğinizi önce siz diğer insanlara yapmalısınız. Kendi koyduğunuz kurallara ilk siz uymalısınız, yani rol model olmak zorundasınız. Empati kurmalısınız ve mutlaka öğrenmeye, kendinizi yenilemeye devam etmelisiniz. Rakiplerinizle değil kendinizle yarışın. Bunun için de kapasitenizin farkında olun. Neyi bilip neyi bilmediğinizi bilin, bu en büyük erdemdir. Bütün bunlar sizi farklı kılacaktır.” şeklinde konuştu.

    ‘Yeni Trend; Sürdürülebilir, Çevreci ve Ekonomik Projeler’

    Geçen yıl AİBÜ Gıda Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan ve halen TÜBİTAK projesinde Ar-Ge Uzmanı olarak çalışan Evrim Ünal da, öğrencilere proje üretimi konusunda tüyolar vererek artık sürdürülebilir, çevreci ve ekonomik projelerin desteklendiğini söyledi. Proje üretmeden önce ilk olarak gıda sektörünün çok iyi araştırılması gerektiğini anlatan Ünal, “Projenin ilk olarak finansal açıdan değerlendirilmesi lazım, yani finansal açıdan istikrarlı olması gerek. Buna önemli bir firmanın ürününü örnek verebiliriz. Tablet üretmişlerdi ama bu ürün piyasada tutunamadı. Çünkü piyasa buna henüz hazır değildi. Bir ara cep telefonlarının en küçüğü muteberdi ama şimdi bu değişti. Telefon daha da büyüdü, yani tabletle cep telefonu arasına silsile konuldu ve tablet satışları arttı. Bu açıdan baktığımızda piyasayı da çok iyi bilmemiz, piyasanın projeye hazır olması gerekiyor. Projenin önemli bir özelliği de sürdürülebilir olması. Bunu yapabiliyorsanız projenin zaten yüzde 50’si bitmiş demek. Proje aynı zamanda ekonomik ve çevreci olacak. Eskiden tüm projeler kabul edilirken artık mutlaka çevreci proje olup olmadığına bakılıyor. Değilse ne bakanlık ne TÜBİTAK tarafından bu projeler kabul edilmiyor. Projeniz sosyal olacak, yani herkes anlayabilecek. Yenilikçi ve istihdam yaratan projeler de önemli.” ifadelerini kullandı. Panelin ardından Kariyer Günleri de plaket takdimiyle sona erdi.