Page 193 - 2024-2028
P. 193
Hedef (H1.3) Öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine sahip çok yönlü gelişimini sağlamak.
Risk Açıklama Kontrol Faaliyetleri
1. 21. yüzyıl yetkinliklerinin 1 ‘Eğiticilerin Eğitimi’ sertifikalı eğitiminin yaygınlaştı-
bazılarının mevcut rılması sağlanarak 21. yüzyıl yetkinliklerinin bazıları
21. yüzyıl becerileri olarak
derslerle ya da klasik ders için gereken farklı eğitim metodolojilerinin bilinmesi
isimlendirilen (İletişim Be-
anlatım metodolojileriyle ve uygulanması sağlanacaktır.
cerileri,
kazandırılmasının zor olması,
Matematiksel Yetkinlik
yeni ders ve yöntemler 2. Akademik programlar, disiplinler arası program
Bilim/Teknolojide Temel
gerektirmesi yaklaşımına ve 21. yüzyıl becerilerine uygun olarak
Yetkinlikler,
güncellenecektir. Seçmeli ders havuzlarına bu yet-
Dijital Yetkinlik,
2. Öğretim Elemanlarının kinlikler için yeni derslerin eklenmesiyle programlar-
Öğrenmeyi Öğrenme,
kendi alan yetkinlikleri dışında daki seçmeli ders sayısı artırılacak, öğrencilerin fark-
Sosyal ve Vatandaşlıkla
bu yetkinliklerin aktarılması lı programlardan ders almalarına olanak sağlayacak
İlgili Yetkinlikler,
için gereken eğitim yöntem biçimde program AKTS ve kredileri güncellenecektir.
İnisiyatif Alma ve Girişim-
ve metodolojilerini içeren
cilik,
‘Eğiticilerin Eğitimi’ sertifikalı 3. Öğrencilerin 21. yüzyıl yetkinliklerine yönelik eği-
Kültürel Bilinç ve Söylem)
eğitimi alanların sayısının az tim ihtiyaçları belirlenecek ve buna yönelik sertifika
gibi yetkinliklerin bazı-
olması programı KARMER; Uzaktan Eğitim Merkezi ve Sü-
larının mevcut derslerle
rekli Eğitim Merkezi tarafından yürütülecektir.
ya da klasik ders anlatım
3. Bazı alanlarda eğitim
metodolojileriyle kazan-
programları uygulanmasındaki 4. Sosyal Transkript uygulaması yaygınlaştırılacak-
dırılması zor olduğundan AN
yeterli öğretim elemanı tır.
yeni dersler ve yöntemler
sayı kısıtları ve programlar 6. STRATEJİ GELİŞTİRME: AMAÇ, HEDEF VE STRATEJİLERİN BELİRLENMESİ
belirlenmelidir.
3 - DURUM ANALİZİ
arasında eşgüdüm ve 5. Çift ana dal ve yan dal program sayısının artırıl-
eşdeğerliliğin yeterince masına yönelik program güncelleme çalışmaları
sağlanamaması yapılacaktır.
Hedef (H1.4) Teknolojiye dayalı eğitim sistemleri geliştirmek ve sürekliliğini sağlamak. 1 - BİR BAKIŞTA STRATEJİK PL
Risk Açıklama Kontrol Faaliyetleri
Pandemi nedeniyle yay-
1. Hızlı değişim nedeniyle gın kullanılmaya başla-
1. Dersliklerin ve Uzaktan eğitimin teknolojik altyapı-
teknolojilerin çabuk nılan uzaktan eğitimin
sı geliştirilmesi için yeterli bütçe sağlanacaktır.
eskimesine karşılık bütçe etkinliği, yüz yüze eğitime
imkanlarının kısıtlı olması kıyasla sınırlı olup belli
oranda kullanılması öne- 2. Uzaktan eğitim altyapısının tüm derslerde kullanı-
rilmektedir. Eğitim etkinli- mı yaygınlaştırılacaktır.
2. Uygulama ağırlıklı derslerde
ğini artıracak teknolojiler
uzaktan eğitimde yeterli
ve elektronik materyallerin 3. Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda çevrimiçi
etkinliğin sağlanamaması
maliyetleri yüksektir. Yaşa- programları ve sertifika eğitimleri düzenlenecektir.
nan hızlı dijital dönüşümle
3. Yaşam boyu öğrenme her gün teknolojilerin ye- 4. Eğitim-öğretimi destekleyen yazılımlar ve derse
kapsamındaki uzaktan eğitim nilenmesine karşılık bunu
hazırlık için kullanılabilen elektronik dokümanların
faaliyetlerinde çeşitliliğin zamanında sağlayabile-
sayı ve çeşitliliği artırılacaktır.
düşük olması cek bütçe imkanları kısıt-
lıdır.
191
2024-2028 STRATEJİK PLAN 191
2024-2028 STRATEJİK PLAN