Page 61 - bultensayi3
P. 61
ETKİNLİKLER I Ocak-Şubat 2022 I SAYI 3
BAMER’İN DÜZENLEDİĞİ KONFERANSTA
MARKA KENT KAVRAMI
ELE ALINDI
tılımıyla sürdürülebilir ve uzun soluklu bir süreç gerek-
tirdiğine işaret eden Prof. Dr. Selami Özsoy, Bolu için
nasıl bir stratejik plan uygulanması gerektiği sorusunu
yöneltti.
Daha önce yaptığı bir araştırmada Bolu’nun stratejik
plan çalışmaları yaptığını kaydeden Doç. Dr. Eru, “Çe-
şitli STK platformları oluşturulmuş. Bu platformlara
yerel yönetim, valilik, üniversite vs. dahil olmuş. Yine
üniversitemizin Teknokent ile ilgili yapmış olduğu ça-
lışmalar var. Bolu kent kültürü ile ilgili BAMER’in ya-
yımladığı eserler ve araştırmalar var. Benim gözlemle-
diğim, yapılan faaliyetler var ama daha ortak bir sinerji
ile adım atılması gerekiyor. Bolu’nun bir kent markası
Bolu Halk Kültürünü Araştırma ve Uygulama Merkezi’nin haline gelmesi demek, tıpkı Gaziantep deyince insanla-
(BAMER) düzenlediği çevrim içi konferansta “Bolu Öze- rın aklında gelişen çağrışımlar gibi, Paris deyince, Roma
linde Marka Kent Kavramı ve Markalaşmanın Kent Kimli- deyince keza aynı. Bolu deyince de insanların aklında
ği Açısından Önemi” ele alındı. Moderatörlüğünü BAMER bir şeyler çağrışması gerek. Bu hem yatırım olanakla-
Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Selami Özsoy’un yaptığı rının artmasına, hem şehrin bir cazibe merkezi haline
konferansa, Gerede Uygulamalı Bilimler Fakültesi Pa- gelmesine sebep oluyor. Üniversite açısından değerlen-
zarlama Bölüm Başkanı Doç. Dr. Oya Eru konuk oldu. dirdiğimizde, öğrencilerin Bolu’yu tercih etme nedenle-
Son dönemde birçok kentin marka kent olabilmek için rini etkiliyor.” dedi.
çalışmalar yaptığını vurgulayan Prof. Dr. Selami Özsoy, “Yavaş Şehir Unvanlı Mudurnu ve Göynük,
Marka Kent kavramının ne olduğu ve ne tür özellikleri Bolu’nun Marka Kent İmajını Güçlendiriyor.”
olan şehirlerin Marka Kent olabileceği sorusunu yöneltti.
Günümüzde yavaş şehirlerin turizm açısından gözde
Her şehrin kendine has tarihi ve kültürel mirası olduğu- mekanlar olduğuna dikkati çeken Prof. Dr. Özsoy’un,
nu hatırlatan Doç. Dr. Eru, özetle “Her kent, marka kent “Bolu’da da Mudurnu ve Göynük ‘Yavaş Şehir’ ya da
olabilir mi? Çok uzun bir stratejik plan yapıp, detaylı şe- ‘Sakin Şehir’ unvanı almış durumda. Bunların Bolu’nun
kilde bütün kuruluşlar bu plana dahil olursa, yani kamu marka kent imajına etkisi var mı?” sorusuna Eru, özetle
yönetiminden yerel yönetimlere, üniversitelerden ti- “Dünyada yavaş şehirleri ziyaret eden ayrı bir hedef kit-
caret odaları ve diğer STK’lara kadar hepsi bir arada le var. Mudurnu ve Göynük’ü tebrik etmek lazım çünkü
çalışırsa, buna tabii ki kentin sakinleri de dahil olmak belli kriterleri sağlamadan bu unvan verilmiyor. Yavaş
üzere, bir şehrin Marka Kent olmaması için bir neden şehirlerin en önemli özelliği, kentin kendi öz dokusuna
yok. Tabii Marka Kent olma açısından birtakım kriterler sahip çıkılması, tarihi ve kültürel mirasını zedelemeden
var. Bunları sağlayan kentlerin çok daha kolay bu adım- hareket edilmesi stratejisine dayanıyor. Bolu’nun yavaş
ları atabileceğini söyleyebiliriz.” cevabını verdi.
şehirleri Mudurnu ve Göynük’e çekilmesi Bolu’nun mar-
Bolu’nun Stratejik Planı Nasıl Olmalı? ka kent imajını destekleyecek ve güçlendirecek bir stra-
teji olarak değerlendirilebilir.” cevabını verdi.
Marka Kent oluşturulabilmesinin, bütün paydaşların ka-
Ocak-Şubat 2022/Sayı 3 61
BAİBÜ BÜLTEN