Page 61 - bultensayi3
P. 61

ETKİNLİKLER  I   Ocak-Şubat 2022   I    SAYI 3






               BAMER’İN DÜZENLEDİĞİ KONFERANSTA


                                  MARKA KENT KAVRAMI



                                                ELE ALINDI



                                                              tılımıyla sürdürülebilir ve uzun soluklu bir süreç gerek-
                                                              tirdiğine işaret eden Prof. Dr. Selami Özsoy, Bolu için
                                                              nasıl bir stratejik plan uygulanması gerektiği sorusunu
                                                              yöneltti.

                                                              Daha  önce  yaptığı  bir  araştırmada  Bolu’nun  stratejik
                                                              plan çalışmaları yaptığını kaydeden Doç. Dr. Eru, “Çe-
                                                              şitli  STK  platformları  oluşturulmuş.  Bu  platformlara
                                                              yerel yönetim, valilik, üniversite vs. dahil olmuş. Yine
                                                              üniversitemizin  Teknokent  ile  ilgili  yapmış  olduğu  ça-
                                                              lışmalar  var.  Bolu  kent  kültürü  ile  ilgili  BAMER’in  ya-
                                                              yımladığı eserler ve araştırmalar var. Benim gözlemle-
                                                              diğim, yapılan faaliyetler var ama daha ortak bir sinerji
                                                              ile adım atılması gerekiyor. Bolu’nun bir kent markası
        Bolu Halk Kültürünü Araştırma ve Uygulama Merkezi’nin   haline gelmesi demek, tıpkı Gaziantep deyince insanla-
        (BAMER) düzenlediği çevrim içi konferansta “Bolu Öze-  rın aklında gelişen çağrışımlar gibi, Paris deyince, Roma
        linde Marka Kent Kavramı ve Markalaşmanın Kent Kimli-  deyince keza aynı. Bolu deyince de insanların aklında
        ği Açısından Önemi” ele alındı. Moderatörlüğünü BAMER   bir şeyler çağrışması gerek. Bu hem yatırım olanakla-
        Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Selami Özsoy’un yaptığı   rının artmasına, hem şehrin bir cazibe merkezi haline
        konferansa,  Gerede  Uygulamalı  Bilimler  Fakültesi  Pa-  gelmesine sebep oluyor. Üniversite açısından değerlen-
        zarlama Bölüm Başkanı Doç. Dr. Oya Eru konuk oldu.    dirdiğimizde, öğrencilerin Bolu’yu tercih etme nedenle-
        Son  dönemde  birçok  kentin  marka  kent  olabilmek  için   rini etkiliyor.” dedi.
        çalışmalar  yaptığını  vurgulayan  Prof.  Dr.  Selami  Özsoy,   “Yavaş  Şehir  Unvanlı  Mudurnu  ve  Göynük,
        Marka  Kent  kavramının  ne  olduğu  ve  ne  tür  özellikleri   Bolu’nun Marka Kent İmajını Güçlendiriyor.”
        olan şehirlerin Marka Kent olabileceği sorusunu yöneltti.
                                                              Günümüzde  yavaş  şehirlerin  turizm  açısından  gözde
        Her şehrin kendine has tarihi ve kültürel mirası olduğu-  mekanlar  olduğuna  dikkati  çeken  Prof.  Dr.  Özsoy’un,
        nu hatırlatan Doç. Dr. Eru, özetle “Her kent, marka kent   “Bolu’da  da  Mudurnu  ve  Göynük  ‘Yavaş  Şehir’  ya  da
        olabilir mi? Çok uzun bir stratejik plan yapıp, detaylı şe-  ‘Sakin Şehir’ unvanı almış durumda. Bunların Bolu’nun
        kilde bütün kuruluşlar bu plana dahil olursa, yani kamu   marka kent imajına etkisi var mı?” sorusuna Eru, özetle
        yönetiminden  yerel  yönetimlere,  üniversitelerden  ti-  “Dünyada yavaş şehirleri ziyaret eden ayrı bir hedef kit-
        caret  odaları  ve  diğer  STK’lara  kadar  hepsi  bir  arada   le var. Mudurnu ve Göynük’ü tebrik etmek lazım çünkü
        çalışırsa, buna tabii ki kentin sakinleri de dahil olmak   belli kriterleri sağlamadan bu unvan verilmiyor. Yavaş
        üzere, bir şehrin Marka Kent olmaması için bir neden   şehirlerin en önemli özelliği, kentin kendi öz dokusuna
        yok. Tabii Marka Kent olma açısından birtakım kriterler   sahip çıkılması, tarihi ve kültürel mirasını zedelemeden
        var. Bunları sağlayan kentlerin çok daha kolay bu adım-  hareket edilmesi stratejisine dayanıyor. Bolu’nun yavaş
        ları atabileceğini söyleyebiliriz.” cevabını verdi.
                                                              şehirleri Mudurnu ve Göynük’e çekilmesi Bolu’nun mar-
        Bolu’nun Stratejik Planı Nasıl Olmalı?                ka kent imajını destekleyecek ve güçlendirecek bir stra-
                                                              teji olarak değerlendirilebilir.” cevabını verdi.
        Marka Kent oluşturulabilmesinin, bütün paydaşların ka-
                                                                                                Ocak-Şubat 2022/Sayı 3  61
                                                                                                BAİBÜ BÜLTEN
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66